کد خبر: ۷۷۶۴۵
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۸۷ - ۱۹:۵۳
پرهیز مؤتلفه از اعلام نام احمدی‌نژاد به عنوان نامزد این حزب در انتخابات ریاست جمهوری

از الان نمی‌خواهیم طرف رقیبی را بگیریم

نسبت دادن گرانی به استکبار جهانی کار درستی نیست
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: «تحزب در کشور ما نهادینه نشده و شرایط فعلی نشان می‌دهد که حتی عده‌ای با اصل تحزب مخالف هم هستند. اما عملکرد مثبت احزاب و دیدگاه مدیریتی و برنامه‌محوری می‌تواند زمینه نهادینه شدن‌شان را فراهم کند».

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، محمدنبی حبیبی در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران درباره موضع حزب موتلفه اسلامی در برابر دولت اظهار کرد: «بنای ما در حزب بعد از انتخاب دولت نهم پشتیبانی اصولی از دولت بوده و هست. منظور از پشتیبانی اصولی این است که حتی انتقاد را برای حزب نسبت به کارهای دولت محفوظ نگه داریم. ممکن است عده‌ای اعتقاد به پشتیبانی بی‌چون وچرا داشته باشند و عده‌ای بنا را بر مخالفت بی‌چون و چرا بگذارند، اما معتقدیم که هیچ کدام از این‌ها درست نیست و نقاط قوت کار دولت کاملا باید پشتیبانی و نقاط ضعف هم مورد انتقال قرار گیرد».

وی درباره طرح تحولات اقتصادی نیز گفت: «مطالب مطرح شده کلیاتی در مسایل اقتصادی است و قضاوت راجع به طرح‌ها زمانی که یک مراحلی را طی کند، مقدور است. این‌که ما باید پرداخت یارانه‌ها را هدفمند کنیم، حرف درستی است و دولتی که می‌خواهد این اقدام را بکند قاعدتا باید از یک نوع شجاعت برخوردار باشد تا بتواند این طرح را که سال‌هاست کلیات آن مورد بحث بود، اجرا کند. البته تنها شجاعت دولت نیست بلکه باید کار کارشناسی دقیق از طریق کارشناسان اقتصادی داخل دولت و بیرون از دولت انجام گیرد و اگر از ابتدا به صورت دستوری اجرا شود در اجرا با مشکلات متعددی مواجه خواهد شد».

وی ادامه داد: «دولت طرح هدفمند کردن پرداخت یارانه‌ها را با سنجش همه جوانب آن و در مرحله بعدی آمادگی بدنه اجرایی دولت انجام دهد و اگر این دو شرط را کاملا رعایت کند و هدفمند کردن یارانه‌ها یکی از طرح‌های هفت‌گانه‌ای باشد که قبلا اعلام کرده‌اند در نهایت به نفع کشور تمام می‌شود».

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: «رعایت یک موضوع دیگر در اقتصاد اهمیت دارد که بعضی از دولت‌ها در ین مرحله دچار غفلت شده‌اند و آن آماده کردن منطقی اذهان عمومی مردم برای اجراست. گاهی اوقات طرح‌ها کارشناسی شده است، مجریان قدرت اجرا دارند اما، مردم توجیه نشده‌اند. معتقدم که یکی از مهمترین وظایف دولت در دستگاه تبلیغاتی کشور توجیه مردم برای اجرای این طرح است».

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: «در انتخابات ریاست جمهوری اولا سیاست قبلی موتلفه برای دوره‌های بعدی انتخابات هیچ تغییری نکرده و وحدت بین اصول‌گرایان در دوره انتخابات ریاست جمهوری مهمترین مقوله است و تمام بحث‌ها و تبادل نظرها درداخل حزب حول محور وحدت بین اصول‌گرایان دور می‌زند».

وی در عین حال خاطرنشان کرد: «به همین دلیل اگر از ما سوال شود که نامزد شما در انتخابات ریاست جمهوری چه کسی است؟ اولا بحث‌های داخلی ما به جمع‌بندی منتج نشده و دوم این‌که تا زمانی که موقع را مقتضی نداریم، اسم خاصی اعلام نمی‌شود و اگر اصولگرایان به تعدد نامزدها گرفتار شوند و تفرقی بین نامزدهای اصولگرا پیش آید ما یک رقم در کنار ارقام دیگری که این تعدد را تشکیل می‌دهند، نمی‌خواهیم باشیم به همین دلیل ما راجع به افرادی که می‌خواهند نامزد شوند یا احتمال دارد که نامزد شوند مطلب خاصی را اظهار نمی‌کنیم».

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: «ما هرگز در انتخابات ریاست جمهوری آینده از الان نمی‌خواهیم طرف رقیبی را بگیریم و اگر ما الان به عنوان حزب موتلفه این‌گونه عمل کنیم توان و ظرفیت برای ایجاد وحدت بین اصولگرایان را یا کلا از بین می‌بریم یا تضعیف می‌کنیم».

وی هم‌چنین انرژی هسته‌ای را یک ضرورت برای نسل‌های آینده کشور دانست و افزود: «همان‌طور که برای اصل انقلاب از کسی اجازه نگرفتیم برای برخورداری از دانش هسته‌ای هم لازم نبود از کسی اجازه بگیریم و الان صاحب این دانش هستیم و به همین خاطر غربی‌ها تمام نیروهای خود را علیه ما بسیج می‌کنند و ما هر هزینه‌ای را برای برخورداری از انرژی هسته‌یی می‌پردازیم و سیاست دولت را کاملا تایید می‌کنیم».

حبیبی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: «معتقدم در انتخاب افراد برای هر پست مدیریتی باید تمام تامل لازم راداشته باشیم و با این تامل یک ضمانت برای بیشتر کردن مدت مدیریت منصوبین فراهم کنیم».

وی هم‌چنین گفت: «گرانی نه الان و نه هیچ زمان دیگری توهم نبوده و نیست و باید پذیرفت و مجموعه‌ای از عوامل را باید دلیل گرانی تلقی کرد و نسبت دادن آن به استکبار جهانی نیز کار درستی نیست».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین