کد خبر: ۷۷۶۵۰
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۸۷ - ۲۲:۱۷
سرگئی لاوروف در گفتگو با خبرنگاران

شلیک موشکهای ایرانی ادعای ما را به اثبات رسانید

آمریکا هیچ نیازی به سپر ضد موشک ندارد
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: وزیر امور خارجه روسیه در پی نمایش نظامی دو روز گذشته کشورمان و در واکنش به تلاش آمریکا برای ایجاد پایگاه‌های ضد موشک در حاشیه مرزهای این کشور اظهار داشت: «موشکهای ایرانی نشان دادند که آمریکا هیچ نیازی به سپردفاع ضدموشکی ندارد».

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، «سرگئی لاوروف» که روز جمعه و در دیدار با خبرنگاران سخن می گفت ضمن اشاره به برد موشکهای شهاب-3 ایران گفت: «آزمایش موشکهای ایرانی آنچه را که ما پیشتر می‌گفتیم تایید کرد». 

لاوروف چنین ادامه داد: «ما بارها گفته بودیم که با بردی که موشکهای ایرانی دارند، اصولا نیازی به سپر دفاع ضد موشکی آمریکا برای محافظت از اروپا در برابر ایران نیست. اکنون نیز می‌بینید که برد موشکهای ایرانی 1243 مایل است که گفته های ما را تایید می‌کند».

گفتنی است ایالات متحده مدعی است سپر دفاع ضد موشکی که در صدد است در نبمه شرقی اروپا ایجاد نماید با هدف حمایت از کشورهای هم پیمان خود در این قاره در برابر تهدیدات ایران است. 

این ادعا از سوی کرملین موکدا رد شده است. روسیه این اقدام کاخ سفید را با هدف تضعیف قابلیت های بازدارنده مسکو در برابر واشینگتن و تهدید کننده جدی امنیت خود می‌انگارد.

لازم به ذکر است در اظهارات مقامات کشورمان بارها بر این نکته تاکید شده‌است که شلیک این موشکها تنها با هدف نمایش توان دفاعی ایران است و جمهوری اسلامی هرگز قصد تجاوز و یا حمله به هیچ منطقه‌ای از کره جغرافیا را ندارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین