کد خبر: ۷۷۶۷۶
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۸۷ - ۱۵:۲۵
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هشتم :

تفکیک کمیسیون امنیت ملی مشکل ترافیک را حل می‌کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هشتم گفت: «اگر مبنای تفکیک کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی برای کاهش ترافیک نمایندگان باشد این اقدام مثبت است و مشکل ترافیک را حل می‌کند».

علا‌الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هشتم در گفتگو با خبرنگار سیاسی آفتاب با اشاره به مصوبه کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی مجلس برای تفکیک کمیسیون امنیت ملی به 2 کمیسیون سیاست خارجی و امنیت بین‌المللی و امنیت و امور داخلی گفت: «این وضعیت که 2 کمیسیون امنیت ملی داشته باشیم در 5 دوره مجلس وجود داشت و در دوره پنجم مجلس با استفاده از 20 سال تجربه به این نتیجه رسید که این 2 کمیسیون را با هم ادغام کند».

وی افزود: «ادغامی که در کمیسیون امنیت ملی درمجلس پنجم اتفاق افتاد حاصل 20 سال تجربه بود و طبیعتاً تفکیک کمیسیون نیز به یک کار کارشناسی نیاز دارد».

نماینده بروجرد اظهار داشت: «این طرح باید در صحن علنی مجلس مطرح شود و نمایندگان باید نظراتشان را دراین خصوص اعلام کنند و معمولاً در صحن مجلس استدلال‌های مختلفی درباره طرح‌ها صورت می‌گیرد و نمایندگان با این استدلال‌ها به طرح رای می‌دهند».

وی در پاسخ به این سوال که آیا تفکیک کمیسیون امنیت ملی مشکل ترافیک آن را حل می‌کند تاکید کرد: «اگر مبنای تفکیک کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی برای کاهش ترافیک نمایندگان باشد این اقدام مثبت است و مشکل ترافیک را حل می‌کند».

بروجردی تصریح کرد: «امنیت داخلی و خارجی ما به هم پیوسته است و به طور مثال شورای عالی امنیت ملی هم به همین صورت است و نمی‌شود که موضوعات امنیتی داخلی و خارجی را از هم جدا کرد و تصمیمات جداگانه‌ای برای آنها گرفت و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی باید به مسائل به صورت یکپارچه نگاه کند و بنابراین تفکیک کمیسیون با این شرایط مناسب نیست».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین