کد خبر: ۷۷۶۹۸۱
تعداد نظرات: ۴۰ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۳
فرار دولت رئیسی از پاسخگویی به اعتراضات و مطالبات به حق مردم

حملات تکراری دولت انقلابی به دولت روحانی؛ بانی وضع موجود کیست؟

ادعای دولت سیزدهم درخصوص رشد اقتصادی در دولت روحانی در حالی است که آمار بانک مرکزی و مرکز آمار خلاف آن را نشان می‌دهد. رشد اقتصادی سال ۹۹ به میزان ۳/۶ درصد و بهار سال ۱۴۰۰ که آخرین دوره دولت دوازدهم بوده، رشد اقتصادی آن ۷/۶ درصد گزارش شده است.
حملات تکراری دولت انقلابی به دولت روحانی؛ بانی وضع موجود کیست؟
آفتاب‌‌نیوز :

اخیرا سیدمسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه، بجای پاسخگویی به انتقادها از عملکرد خود، مدعی شد: "در هشت سال دولت گذشته ۲ هزار و ۷۰۰ هزار میلیارد تومان در کشور هزینه شد. باوجود این هزینه، اما شاهد رشد نزدیک به صفر اقتصاد، سرمایه‌گذاری منفی، بهره‌وری منفی و تورم بالا بودیم و اغلب شاخص‌های کلان اقتصادی وضعیت مناسبی نداشتند. 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ میرکاظمی همچنین بدون اشاره به اعتراضات اخیر بازنشستگان، بازاریان، فرهنگیان و کارگران و مطالبات آنها، مدعی شده که "در زمان تحویل دولت حتی پرداخت حقوق هم با مشکلاتی مواجه بود. ۵۴ هزار میلیارد تومان تنخواه بانک مرکزی استفاده‌شده بود، بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان در خزانه بدون اعتبار باقی‌مانده بود، هر ماه سر رسید ۱۰ تا ۱۲ هزار میلیارد تومان اوراق مالی می‌رسید، مطالبات اقشار مختلف تلنبار شده بود، اما به لطف خدا و تلاش همه بدنه دولت از این پیچ با موفقیت بدون استقراض ریالی از بانک مرکزی عبور کردیم."

به نظر می‌رسد، وضعیت خیالی و سیاهی که دولتمردان انقلابی از دوران دولت‌های یازدهم و دوازدهم در ذهن خود ترسیم و مدام نیز آن را تکرار می‌کند، تنها چاره دولت سیزدهم برای فرار از پاسخگویی به اعتراضات و مطالبات به حق مردم است و گرنه چه دلیلی داشت که بعد از گذشت ۱۰ ماه از عمر دولت، ادعاهایی که چندین بار نیز تکذیب و غیرواقعی بودن آنها مشخص شده است، دوباره از سوی دولتمردان تکرار شوند. 

ادعای مسئولان دولت سیزدهم درخصوص رشد اقتصادی دوران روحانی در حالی است که آمار بانک مرکزی و مرکز آمار خلاف آن را نشان می‌دهد. رشد اقتصادی سال ۹۹ به میزان ۳/۶ درصد و بهار سال ۱۴۰۰ که آخرین دوره دولت دوازدهم بوده، رشد اقتصادی آن ۷/۶ درصد گزارش شده است. علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت نیز در توییتی ادعای میرکاظمی را نقض کرد. وی نوشته بود: «‏رشد اقتصادی که در سال ۹۹ و نیمه‌نخست سال ۱۴۰۰ حدود ۳/۵ درصد بود، در پاییز سال گذشته به ۴/۸ و در زمستان هم به ۵/۷ درصد افزایش یافت. رشد بدون نفت هم در زمستان ۱۴۰۰ به ۶/۳ رسید.) حالا مسئولان دولت سیزدهم اگر اطلاع ندارند می‌توانند به گزارش مرکز آمار و بانک مرکزی مراجعه کنند.(اینجا و اینجا). به گفته کارشناسان، نحوه تنظیم لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، یکی از عوامل اصلی شرایط فعلی و گرانی‌های روزافزن اخیر است.

در خصوص وضعیت خزانه، حقوق و تورم، آفتاب‌نیوز پیشتر در گزارش‌هایی ادعای اعضای کابینه را رد کرده بود که می‌توانید در اینجا، اینجا، اینجا و اینجا بخوانید. همچنین محمدباقر نوبخت، رییس سابق سازمان برنامه و بودجه کشور در واکنش به ادعاهای دولت رئیسی در خصوص وضعیت خزانه با تاکید بر اینکه خزانه در پایان دولت دوازدهم خالی نبوده، یادآور شد: خزانه ورودی مستمر دارد و هر روز در آن مبالغی تجمیع می‌شود. این بدان معناست که خزانه هیچوقت خالی نمی‌شود. حتی اگر چنین ادعای محالی صحت داشت؛ پس چطور طی سه ماه گذشته حقوق‌ها از سوی دولت جدید پرداخت شده است؟(جزئیات بیشتر) اظهارات اخیر رئیس کل بانک مرکزی در خصوص ذخایر بانک مرکزی(اینجا) نیز ادعای میرکاظمی درباره خزانه را رد می‌کند. در خصوص ادعای چاپ پول هم که به گفته کارشناسان و فعالان اقتصادی، دولت رئیسی، رکورددار و سلطان چاپ پول است.(اینجا بخوانید) اما گویا دولتمردان انقلابی نمی‌خواهند واقعیت را بداند و مدام حرف دروغ خود را تکرار می‌کنند.

به نظر می‌رسد که دولتمردان انقلابی، در نقد دولت روحانی، بی‌خیال اخلاق و انصاف شده‌اند. آیا منصفانه است که برای نقد دولت روحانی،دوره ۸ ساله را یکجا و بدون توجه به شرایط سخت تحریم، کرونا، کارشکنی‌های داخلی ... بررسی و قضاوت کرد؟ آیا چهار سال اول دولت روحانی و دوره اجرای برجام را اگر منصفانه نگاه کنیم، مردم و کشور شرایط بهتری از لحاظ اقتصادی، رفاه... و سطح تعامل با جهان نداشته‌اند؟

در حالی که فریاد مردم از گرانی و مشکلات معیشتی بلند شده و کشور هر روز شاهد تجمعات اعتراضی اقشار و اصناف مختلف در خیابان‌هاست، دولت انقلابی که از امتیاز حاکمیت یکپارچه نیز برخوردار است، بی‌توجه به اعتراض‌ها، پی در پی و به شکل عجیبی در حال صدور مجوز افزایش قیمت‌هاست. شگفت اینکه در این وضعیت بحرانی و شرایط سخت معیشتی که مردم با آن روبرو هستند، معلوم نیست دولت انقلابی چه در سر دارد که اینگونه با افزایش قیمت‌ها، بار گرانی بر دوش مردم را سنگین‌تر می‌کند؟! کار بجایی رسیده که حتی برخی حامیان دیروز رئیسی نیز آهسته آهسته لب به انتقاد از عملکرد دولت گشوده و از گرانی و شرایط سخت معیشتی مردم سخن می‌گویند.

با این حال، مسئولان دولت سیزدهم بجای پاسخگویی به مطالبات مردم معترض و درمانده و انتقاد کارشناسان و دلسوزان کشور، همچنان درگیر دولت روحانی هستند و علت مشکلات را دولت قبل معرفی می‌کنند. برخی حامیان دولت نیز منتقدان را مگس خطاب می‌کنند و مجلس انقلابی نیز همچنان سرگرم پرونده‌سازی علیه دولت روحانی است.

دولتی که هنوز نتوانسته مطالبات بازنشستگان و فرهنگیان از جمله همسان‌سازی حقوق و طرح رتبه‌بندی معلمان که دولت روحانی برای اجرا و تحقق آنها سخت تلاش کرد(جزئیات بیشتر) را پاسخ دهد و در جواب اعتراض‌ها می‌گوید اعتبار مالی و وقت رسیدگی به چنین مطالباتی را ندارد، چگونه ادعای برقراری عدالت و حرکت در جهت رفع مشکلات مردم را دارد؟

کابینه‌ای که می‌خواست فقر را ریشه‌کن، مشکل بورس را سه روزه حل کند، مسکن مردم را سامان دهد، قرعه‌کشی خودرو را حذف و سفره مردم و اقتصاد کشور را به اراده بیگانگان گره نزند، حالا نه تنها به وعده‌های خود عمل نکرده بلکه برخلاف وعده‌هایش در حال حرکت است و رکوردار گرانی، افزایش قیمت دلار، سکه و کاهش ارزش پول ملی است و جالب اینکه برخی وزرای دولت نیز اعتراف کرده‌اند که مشکلات تورم و گرانی بخاطر قیمت دلار است که خود حاکی از گره خوردن سفر مردم با اراده بیگانگان دارد! 

دولتی که برنامه‌اش این است که کشور را بدون رفع تحریم و حل مشکلات با جهان و افزایش قیمت‌ها و دریافت مالیات اداره کند و معلوم نیست این مالیات در کجا هزینه می‌شود، یعنی برای جبران کسری بودجه دستش در جیب ملت است. دولت اگر به دنبال جراحی و اصلاح اقتصادی است، چرا بجای حذف نهادها و سازمان‌های بودجه‌خوار و بی‌فایده، به سراغ گرانی و فشار معیشتی به مردم رفته است؟ آیا می‌شود با صدقه دادن به مردم، دستوردادن‌های پی در پی و بدون حل مسائل سیاست خارجی، مشکلات مردم و کشور را حل کرد؟ دولت بداند که گران کردن کالاها جراحی و اصلاح اقتصادی نیست و به ریشه‌کنی فقر کمک نمی‌کند؛ بلکه فقر را در جامعه تشدید خواهد کرد. همچنین بد نیست دولتمردان انقلابی به ریزش میزان محبوبیت رئیسی اشاره کنند و بگویند چرا در کمتر از یک سال محبوبیت رئیس دولت شدیدا کاهش پیدا کرده است؟

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۴۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
9
85
از کسی که در دولت احمدی نژاد بوده و کشور را تحت فصل 7 منشور سازمان ملل برده چه انتظاری دارید؟!
ناشناس
|
France
|
۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
8
53
فکر کنم تا پایان این دولت مردم فریب باید شاهد انداختم تمام ناکار آمدیهای خودشان را گردن دولت روحانی بی اندازن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
70
16
آقا ما بخاطر سرشاخ شدن باآمریکا و باج ندادن داریم این هزینه هارو میدیدم
جلوی زورگویان باید ایستاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
زهی خیال باطل
یوسف
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
یکی نیست به آدمهایی مثل شما بگه آخه شما چیکاره اید ؟! مگر ترکیه یا عربستان و کره جنوبی کشور نیستند ؟! یعنی همه زورگویان و چپاولگران فقط دشمن ایران هستند ؟! آخه بقیه کشورهای دنیا چطور و چیکار میکنن که هم پیشرفت میکنن و هم ملتشون نمیرن به شعب ابی طالب ؟! شماها واقعا چی فکر کردید ؟!
فولادوند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
بجاش ب چین و روسیه باج میدیم
کارمند ساده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
44
5
یک نمونه ساده آن را می توان در رابطه با معلمان گفت خیلی دور نیست ببینید چند بار به آنها در دولت روحانی توسط ریاست برنامه بودجه اش و ... قول مساعدت و همکاری داده شد آیا به قانون که همان چیزی که هم اکنون توسط اعتراضات می خواهند بوده است پس این یک مشکل و امام واکسن کرونا چظور از 700 نفر مرده در روز به7 و سپس به صفر رسیده است در خلا که زندگی نمی کنیم ؟ و تو خود بخوان حدیث مفصل از تاریخ خوانی قبل از این دولت در روزنامه های دولتی و غیر دولتی برای حق معلمان و....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
واکسن راکه دولت روحانی خرید و بقول دکتر روحانی زحمتش افتاد به دولت بعدی. جالب اینکه امثال تندرو های درهمین دولت انقلابی اجازه ورود واکسن خارجی رانمیدادند وعقیده به ساخت واکسن داخلی داشتند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
45
13
فقط سیاسی بازی. خود شما اصلاح طلب ها چه کردید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
اگر اصلاح طلبها کاری می کردن در زمان دولتش خیابان ها پر از شعبون بی مخ بود پر از پلاکارد استخر فرح در انتظارت و و همچنین کمونست پرستان غربگراها متهم میکردن به خیانت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
شما به ظاهر انقلابیون چه کردید؟از روی کارآمدین این دولت تمتم وعده هایی که به مردم در زمان انتخابات داده شد برعکسش عمل شد ساخت یک‌میلون مسکن تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی پایین آوردن نرخ ارز حذف قرعه کشی خودرو رفع مشکل ازدواج جوانان پس چه شد
صادق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
7
54
بزرگترین مشکل دولت رئیسی همان مشکل دولت احمدی نژاد است. و آن دروغ و دروغ و دروغ.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
5
41
مگه محبوب بوده که حالا محبوبیتش کم شده ؟!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
5
40
من از دولت انقلابی می پرسم کی بود که کفن می پوشید ؟ کی بود که پلاکارد می زد ای آنکه مذاکره بود شعارت.... کی بود که برجام در مجلس آتش زد؟وووووو خب به نظر شما مقصر کیه؟
حالا که شما هستید درستش کنید. همان خرابی هایتان خودت درست کنید .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
5
26
وقتی می گویید مسببش دولت روحانی لااقل علت هاش بگید؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
3
29
جالبه همه دولت مردان ونمایندگان مجلس دربرابر قرآن قسم میخورند برای خدمت صادقانه به ملت و کشور وراستگوی! ولی علنآ دارند دروغ می‌گویند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
49
10
دولت روحانی ضعیف ترین و ناکارامدترین دولت بعداز انقلاب بود.
پاسخ ها
سردار
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
جالبه تمام طرفداران رییسی و طرز فکرش انگار همزمان و یکصدا شروع به انتقاد از روحانی کردن . چیه دستور رسیده از بالا ؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
البته در نبود دولت رئیسی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
8
25
ایا کسی هم وجود دارد که از دولت روحانی دفاع کند؟؟؟!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
نه. مگر با مقایسه با دولت ابرروحانی رئیسی
محمد احسانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
1
7
تحصن حق خواهی کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست

روز : یکشنبه - ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
راس ساعت: ۷:۴۵ دقیقه ی صبح
مکان: جلوی سازمان مرکزی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
21
8
این اصلاح طلبها همون چپی های تندرو اول انقلابند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
باز اونا یه تحول فکری پیدا کردند شما اصولگراها که آنقدر در جمود فکری هستید که اندازه افکارتان با سنجاب برابری می‌کنه زود کارهاتون یادتون میره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
پس دینداری در نگاه شما جمود است؟ حالا حال امثال جلودارزاده و کشف حجابش را می فهمم...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
2
26
شما که ادعا داشتید ما نمی‌توانیم نداریم و مشکلات را به گذشته ربط نمی‌دهیم و با تمام حرف های شما یک میلیون مسکن چقدر تحقق پیدا کرده است و بورس سه روزه به کجا رسیده است
ناشناس
|
Japan
|
۲۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
0
17
همه دولتها یک مسیر رو طی می کنند و آن هم تنگ کردن زندگی مردم، و شیوه کارشان هم تکراری است آن هم مقصر جلوه دادن دولت های قبلی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
12
2
راستی چند روزه از صعود قیمت دلار نمی نویسید. چرا اربابتان بایدن را خوشحال نمی کنید!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
کسی رو ندارن تخریب کنند چاقو دست خودش رو نمی بره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
1
4
پیشنهاد می شود مجلس شورای اسلامی قانونی تصویب کند تا در پایان هر دولتی رئیس آن دولت با مستندات نه با حرف تمامی ذخایر ارزی و بودجه کشور و عملکرد بودجه ای را با حضور رئیس قوه قضائیه و مقننه و نماینده رهبری و با حضور وزیر اطلاعات و رئیس اداره اطلاعات سپاه با حضور فیلمبرداران برای ثبت سند در تاریخ و عدم دروغگویی دولتها در آینده بودجه و امکانات را تحویل دولت بعدی دهند حتی اگر دوره دوم ریاست جمهوری آن شخص باشد تا اینقدر نگویند ما خزانه پر پول تحویل دادیم اما در عمل خزانه خالی است یا بر عکس خزانه پر تحویل می گیرند بعد اولین روز کاری اش می گوید ما خزانه خالی تحویل گرفتیم گر رئیس جمهور از یک انبار دار مسئولیتش کمتر است که وقتی انبار را تحویل میدهد باید با سند تحویل و تحول کند
در ضمن کامنت اکثر کامنت گذاران از یک طیف منتشر می شود و آن هم فقط باید بر علیه دولت فعلی باشد یا شاید خود سایت اینها را به دروغ منتشر می کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
قبل ازاینکه قانون مانون وضع بشه پیشنهاد خودآقای رئیسی درزمان انتخابات بودکه آقای روحانی بجای انداختن مشکلات به گردن دولت قبل ، باآقای احمدی نژادمناظره بکند ، الان بهترین موقع است برای اون پیشنهاد آقای رئیسی ، اگر واقعاً آقای رئیسی صداقت دارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
1
14
دیواری کوتاهتر ازدیوارروحانی گیرشان نمیاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
2
16
عجب رویی داره این دولت فقر مطلق ساز !!!!
وریشه کن
کن طبقه
متوسط
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
1
2
این گزراش بانک مرکزی که می گویید گزارش بانک مرکزی دولت روحانی است که دروغ محض است اگر راست می گویید به قوه قضائیه از دولت سیزدهم شکایت کنید تا رسیدگی شود اگر دروغ می گویید باید به اشد مجازات برسید اگر راست می گویید آقای میرکاظمی و هر کسی که ادعا می کند به اشد مجازات برسد اما مردم که نفهم نیستند خوب می فهمند که چه کسی دروغگوست و چه کسی راستگوست از مفسدینی که هر روز دستگیر شدند و هنوز ادامه دارد که همه آنها متعلق به دولت قبلی هستند حتی مدیران میانی هم که ... دولت قبلی است هر روز کار شکنی می کنند تا نارضایتی بوجود بیاورند در یک کلام اصلاح طلبان و وابستگان دولتهای سازندگی و تدبیر کمر به شکست دولت بسته اند اما به حول و قوه الهی با شرمندگی کامل از حکومت به خاطر همین بد اخلاقی ها اخراج خواهند شد ما منتظر محاکمه عادلانه بانان وضع موجود هستیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
0
0
خدایا به داد این برس با این مسئولین...
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
0
0
می خواستم سوال کنم مگر وضع مملکت بداست که دائما گفته میشود بانیان وضع موجود باعث شده اند رئیس جمهور دائم از پیشرفت مملکت صحبت میکند آیا این پیشرفت فقط در مدت 10ماه گذشته حاصل شده است ؟ فقط ناتوانیهای خود را با این کلمه توجیه میکنید
امیدوار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
0
0
نویسنده مطلب تصور نادرست از دولت مرد انقلابی دارد و طرح مباحث دارای اشکالاتی است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
0
0
بانی وضع موجود رئیس جمهوری که خانه نشین بود و وزیرش یک خانه برای مردم افتتاح نکرد وزیرش دلار داد نظارت نکرد وووو
مالک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
0
1
من نبودم اون بود اون نبود این بود پس کی بود بگرد دنبال پرتقال فروش
عجب حکایتی است این سیاست
شما را به تمام مقدسات به داد این ملت برسید والله جایی دوری نمیره خدا خیرتان بده به خدا کمر مون زیر این گرانی شکسته جلو خانوادهم به خدا شرمنده هستم چرا که نمی توانم ببرم شون یه تفریح ساده که پارک محل باشه کارگرم هستم مزد من امثال من کفاف دخل خرج زندگی نمی ده خلاصه درد زیاد درمان نیست
در آخر عاقبت به خیری ملت آرزو قلبی من است همه حال شون خوب پولدار باشند همه وطنانم شاد باشند
تقویم رومیزی ایران امروز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
0
0
وضیعت موجود چندان مناسب نیست اما انسان باید به خدا توکل کند. هیچ سعی کنید دنبال مقصر نباشیم و بیایم از خودمات شروع کنید. این نظر هیچگونه اعتبار مادی و معنوی ندارد. ایشالا همیشه سلامت باشند. سلامتی بزرگترین نعمت است.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین