کد خبر: ۷۷۷۰۲۸
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۵
مرزها را باز کنید، همه ایرانیان خارج از کشور معاند نیستند

نیک بین: چرا با انحصار دو شرکت خودروسازی، جان مردم را به گروگان گرفته‌ایم؟

نماینده کاشمر در مجلس شورای اسلامی گفت: چرا با انحصار دو شرکت خودروسازی جان مردم را به گروگان گرفته ایم. والله این شرکت‌ها ده ها متروپل و پلاسکو رقم می‌زنند.
نیک بین: چرا با انحصار دو شرکت خودروسازی، جان مردم را به گروگان گرفته‌ایم؟
آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام جواد نیک بین در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی بیان کرد: منشاء مشکلات کشور تصمیم‌های غلط، ناشی از گزارش های غلط یا انسان‌های نابلد است، لذا برخی از مسئولان این کشور بارها نظام را تا لبه پرتگاه سقوط پیش بردند ولی مردم جلو آنها ایستادند و با شهادت حاج قاسم‌ها، زاده اکبرها، رضایی ها و فخری زاده ها کشتی انقلاب طوفان ها را پشت سر گذاشت و با هدایت امامین انقلاب تاکنون حفظ شده و ان‌شاءالله این عَلم که در اختیار مرجع اعلم است به دست حضرت حجت (عج) خواهد رسید.

مرزها را باز کنید، همه ایرانیان خارج از کشور معاند نیستند

وی با بیان اینکه چند مگا پروژه برای کشور در نظر بگیرید، تاکید کرد: چراکه آب، برق، اشتغال و معیشت، راه و ریل مهم ترین معضلات کشور است. مشکل اشتغال و معیشت با مدیریت در حوزه آب، کشاورزی و برق صنایع قابل حل است، اما از دولت به تنهایی کاری پیش نمی‌رود. خواهشمندم از ایرانیان داخل و خارج کشور کمک گرفته و مرزها را باز کنید، همه ایرانیان خارج از کشور معاند نیستند، سرمایه های آنها بیش از هزار میلیارد دلار است، از آنها دعوت کنید. ورود این سرمایه‌ها هم ارز و هم فکر و اندیشه را می‌آورد.

نماینده مردم کاشمر در مجلس گفـت: خودکفایی در عرصه های مختلف بسیار مهم بوده اما عرصه مهم خودکفایی در صنایع استراتژیک کشور، یعنی صنایع دفاعی، نظامی، غذایی و دارویی است که در صنایع دفاعی و نظامی موفق هستیم اما در حوزه صنایع دارویی و غذایی این گونه نیست. در کالاهای غیر استراتژیک لزومی ندارد که ما خودکفا شویم. چرا با انحصار دو شرکت خودروسازی جان مردم را به گروگان گرفته ایم؟ والله این شرکت‌ها ده ها متروپل و پلاسکو رقم می‌زنند، چرا نمی‌فهمیم؟ چرا با گزارش‌های غلط و تصمیم های غلط، کارهای غلط تری انجام می‌دهیم.

نیک بین خاطرنشان کرد: امروز در جهان قطعات یک هواپیما را چندین کشور می سازند، چه دلیلی دارد ما با انحصار جلوی رقابت را بگیریم. شورای رقابت هم بیشتر شورای رفاقت است. اگر جراحی که درحوزه نان انجام شد و نه هفت قلم بلکه هفتصد قلم کالا را گران کرد در حوزه دارو انجام دهیم قطعا تن نیمه جان مردم بی جان می‌شود. اگر روند انتقال یارانه از دارو به بیمه، عاقلانه نباشد اتفاقات غیر قابل جبرانی رقم می‌خورد.

وضعیت بیمه درست نیست

وی تصریح کرد: هم اکنون بیمه کمتر از ۳۰ درصد یک نسخه را به بهانه های مختلف از جمله اینکه فلان دارو خارجی بوده و یا فلان دارو وارداتی بوده و یا آن یکی تقویتی و دیگری در فارماکوپه دارویی قرار ندارد، نمی پذیرد. بیمه آمپول را قبول کرده اما سرنگ را قبول نمی‌کند! قرص سرماخوردگی برای بالای ۱۲ سال را نمی‌پذیرد. مشخص است که وضعیت بیمه درست نیست، انتقال یارانه دارو نیازمند نظارت بوده و راهکار آن افزایش سهم تعهدات بیمه از ۷۰ درصد به ۹۰ درصد و کاهش سهم بیمار و حذف شروط غیر منطقی و غیر اجرایی است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم خطاب به رئیس جمهور گفت: چرا جراحی را از بورس شروع نمی‌کنید که ۵۰ میلیون ایرانی را با خاک یکسان کرده است؟ جراحی را از افکار نئو لیبرالیستی برخی افراد عضو در تیم اقتصادی خود شروع کنید. تفکراتی که کالای اساسی را در گمرکات نگه داشته است، حاصل این افکار بوده که عده‌ای کوچک در بورس و بانک و مسکن می‌برند و می‌خورند و یک لشکر بزرگ ورشکسته می‌شوند. چرا جراحی را از بانک‌ها شروع نمی‌کنید که در همه مراکز گران قیمت شهر ملک دارند؟ به عنوان مثال در خیابان نلسون ماندلا بیش از۱۴ بانک قرار داشته که هر کدام از آنها بیش از چند ده میلیارد تومان قیمت دارد. بانک‌ها به بنگاه‌های اقتصادی تبدیل شدند و نمونه آن در کاشمر روغن فرآیند که بانک سپه با زورگویی جلوی ۴۰۰ الی ۵۰۰ اشتغال را گرفته و اجازه حرکت نمی‌دهد.

نیک بین عنوان کرد: آقای عبدالملکی رفت اما کسی نپرسید که آیا تصمیماتش غلط بود یا رانت و فشار در وزارت عظیم تعاون، کار و رفاه اجتماعی آنقدر زیاد بود که اگر باج ندهی کارت گره خورده و باید استعفا دهی؟ کسی نپرسید آنجا چه اتفاقی افتاد.

وی خطاب به رئیس جمهور اظهار کرد: اوضاع کشاورزان، وضعیت دیماند و قیمت نهاده‌های کشاورزی بسیار اسفبار است.

تصمیم‌های غلط در وزارت جهادکشاورزی دام‌های خُرد را به نابودی کشاند

نماینده مردم کاشمر خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: شما با تصمیم‌های غلط در حوزه دام، دام های خُرد را به نابودی کشاندید. یک دام شیری سنگین روزانه بیش از ۲۵۰ هزار تومان خرج دارد، یعنی در یک ماه بیش از ۹ میلیون تومان هزینه داشته و در سه ماه تمام درآمدهای خودش را می‌خورد. چه تصمیمی گرفته اید؟

لزوما هرچه که در دنیا غرب و شرق وجود دارد بد نیست

نیک بین افزود: کشورهای دنیا که یارانه دارو و کشاورزی را حذف کردند، مدیریت مناسبی نیز انجام دادند، از دنیا یاد بگیرید. توصیه می‌کنم برخی از مدیران دنیا را ببینند، لزوما هرچه که در دنیا غرب و شرق وجود دارد بد نبوده، بلکه برخی از تجربه های آنها برای ما قشنگ است، ببینید چگونه شهر را مدیریت می‌کنند و چگونه از منابع طبیعی خود حفاظت می‌کنند. سری به زیباکنار در شمال کشور بزنید و مشاهده کنید چه بلایی سر منابع طبیعی می‌آورند.

بسته های اینترنتی بدون ارتقاء کیفیت افزایش قیمت یافت

وی در تذکری خطاب به وزیر ارتباطات نیز گفت: گفتید با افزایش قیمت در بسته های اینترنتی کیفیت هم ارتقا پیدا می‌کند، اما کیفیت نه تنها افزایش پیدا نکرد بلکه در برخی از مناطق مانند روستاهای کاشمر و بردسکن اینترنت وجود ندارد و قیمت بسته ها افزایش یافت. در باب انتصابات و تصمیمات نابخردانه عرض می‌کنم «یک سینه حرف موج زند در دهان ما. از بیم دین اگرچه خموشیم چون حباب.».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین