کد خبر: ۷۷۷۱۴
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۸۷ - ۱۵:۳۹
سخنگوی وزارت رفاه و تامین اجتماعی اعلام کرد:

بیمه اجتماعی 170 هزار زن روستایی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سخنگوی وزارت رفاه و تامین اجتماعی اعلام کرد: «170هزار زن سرپرست خانوار روستایی و عشایری تحت پوشش رایگان بیمه اجتماعی قرار گرفتند».

به گزارش سرویس اجتماعی آفتاب، سخنگوی وزارت رفاه و تامین اجتماعی اعلام کرد: «در راستای اجرای برنامه‌های وزارت رفاه و تامین اجتماعی و براساس تفاهم‌نامه سازمان بهزیستی، کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) و صندوق اجتماعی بیمه روستاییان و عشایر 170 هزار زن سرپرست خانوار روستایی و عشایری تحت پوشش رایگان بیمه اجتماعی قرار گرفتند».

محسن احمدی همزمان با آغاز «هفته بهزیستی و تامین اجتماعی» درباره جزئیات این طرح گفت: «طبق بند «د» ماده 96 قانون برنامه پنجساله چهارم و تحت پوشش بیمه‌ای قراردادن افراد تحت پوشش نظام حمایتی در راستای هدفمند نمودن یارانه‌ها، حدود 170 هزار زن روستایی و عشایری سرپرست خانوار تحت پوشش رایگان بیمه‌های اجتماعی روستاییان و عشایر قرار گرفتند».

وی افزود: «یکی از راههای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، هدایت آنها از سازمانهای حمایتی به بیمه‌ای است که امسال وزارت رفاه و تامین اجتماعی با هماهنگی صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر و سازمان بهزیستی و کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) همه حق بیمه آنها را پرداخت کرد».

احمدی بیان کرد: «اجرای طرح بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار روستایی علاوه بر كمك به ارتقای امنیت روحی و روانی این زنان در اداره زندگی و كاهش دغدغه‌ها و نگرانی‌های آنها از آینده، می‌تواند به عنوان پشتوانه محكمی برای حمایت از این زنان و خانواده آنها در شرایط سخت و دشوار زندگی و در دوران كهولت و از كارافتادگی محسوب شود».

احمدی خاطرنشان کرد: «برای بیمه اجتماعی زنان نیازمند روستایی رقمی بیش از 5/4 میلیارد تومان اختصاص یافته است که آنها بتوانند از مزایای این صندوق علاوه بر مستمری که از سازمانهای حمایتی می گیرند، استفاده کنند».

سخنگوی وزارت رفاه و تامین اجتماعی اظهار کرد: «طرح بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار‌ روستایی چندی است كه به عنوان یكی از راهكارهای حمایتی براساس توانمندسازی خانواده‌های مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی در حال اجراست. بنابراین، زنان سرپرست خانوار تحت پوشش این دو نهاد حمایتی در روستاها بدون پرداخت هیچ گونه هزینه‌ای از خدمات بیمه اجتماعی صندوق بیمه روستاییان و عشایر استفاده می كنند».

سخنگوی وزارت رفاه و تامین اجتماعی در ادامه توضیح داد: «یكی از تبصره‌های طرح بیمه اجتماعی زنان روستایی كه شاید بتوان از آن به عنوان نقطه قوت این طرح نام برد این است كه خانواده زن سرپرست روستایی به محض عقد قرارداد و واریز حق بیمه توسط سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره)، تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرد و در صورتی‌كه حتی در همان ماه اول، حادثه یا اتفاقی برای زن سرپرست خانوار رخ بدهد، به فرزندان این خانواده ماهانه حداقل 100 هزار تومان به صورت مادام‌العمر پرداخت می‌شود».

احمدی خاطرنشان کرد: «در حال حاضر 147 هزار خانواده زن سرپرست، تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند كه از خدمات این سازمان به صورت مستمری ماهیانه، كمك هزینه‌های درمان، جهیزیه و كمك‌های موردی استفاده می‌كنند كه از این تعداد 35 هزار زن مددجوی تحت پوشش بهزیستی در روستاها زندگی می‌كنند».

سخنگوی وزارت رفاه و تامین اجتماعی سیاست اصلی این وزارتخانه را انتقال خدمات حمایتی و پرداخت مستمری به خانواده‌های تحت پوشش و زنان سرپرست خانوار به حالت بیمه‌ای و تامین اجتماعی خواند و در این باره گفت: «با تامین اعتبار از سوی وزارت رفاه و تامین اجتماعی ، سازمان بهزیستی و کمیته امداد برای خانواده‌ها ماهانه مبلغی را به صندوق بیمه روستاییان پرداخت می‌كند تا پس از گذشت دوره تعیین شده، این خانواده‌ها بتوانند با مراجعه به آن به صورت مادام‌العمر از حداقل حقوق رایج آن زمان به عنوان حق بازنشستگی استفاده كنند».

احمدی ادامه داد: «تمام مددجویان روستایی توسط مددكاران سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) به كارگزاری‌های صندوق بیمه روستاییان و عشایر معرفی می‌شوند و پس از اخذ مدارك، قرارداد بیمه منعقد خواهد شد كه حق بیمه این افراد به صورت متمركز از سوی سازمان بهزیستی و کمیته امداد پرداخت می‌شود و 2 برابر نیز توسط صندوق از منابع دولتی پرداخت می شود».

وی همچنین گفت: «برای اجرای این طرح در گام بعدی برای زنان مددجوی تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) در مناطق حاشیه‌نشین و سكونت‌گاه‌های غیررسمی تلاش خواهد شد».

سخنگوی وزارت رفاه و تامین اجتماعی تصریح کرد: «راه اندازی بانک اطلاعات ایرانیان، اجرای طرح بیمه همگانی درمان برای همه ایرانیان، راه اندازی اورژانس اجتماعی، تصویب لایحه بخشودگی جرایم کارفرمایان و افزایش 5/17 درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از جمله اقدامات این وزارتخانه در سال جاری بوده است».

احمدی گفت: «همه این اقدامات از مهمترین آرزوهای نظام در اجرای عدالت اجتماعی و از اهداف مهم دولت نهم بوده و این وزارتخانه در نظر دارد هر ماه به مناسبت سال نوآوری و شکوفایی یک طرح ملی را افتتاح و یا اجرا کند».








بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین