کد خبر: ۷۷۷۵۴۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹
به چه حقی برخی به خود اجازه می‌دهند برای دختران و زنان ایران تصمیم بگیرند؟

واکنش‌ها به اظهارات نماینده اصفهان درباره ازدواج دختران ایرانی با شیعیان خارجی: عذرخواهی کنید

نماینده تبریز در واکنش به اظهارات نماینده اصفهان و رئیس کمیسیون مشترک طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت: این نماینده باید از ملت بزرگ ایران عذرخواهی کند. امیرحسین بانکی پور رئیس کمیسیون مشترک طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در مصاحبه ای، پیبشنهادی درباره ازدواج بین المللی مطرح کرده بود.
واکنش‌ها به اظهارات نماینده اصفهان درباره ازدواج دختران ایرانی با شیعیان خارجی: عذرخواهی کنید
آفتاب‌‌نیوز :

بانکی پور روز گذشته در اظهارنظری گفته بود که تعداد دختران و پسران در آستانه ازدواج و زیر ۳۰ سال ما فعلاً به هم می‌خورد؛ اما در خصوص نسل گذشته منظور دختران مجرد بالای ۳۰ سالی هستند که آمار آنها با توجه به سرشماری صورت گرفته در سال ۹۵ چیزی در حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر را نشان می‌دهد و خانم‌های بالای ۳۰ سال مجردی که در این سن یا مطلقه هستند و یا به هر دلیل همسر خود را از دست داده‌اند هم بالغ بر ۷۰۰ هزار نفر هستند. این قشر از دختران مجرد با توجه به کمبود پسر مجرد در کشور با مسلمانان و شیعیان علاقه‌مند به ایران ازدواج کنند.

علیرضا منادی سفیدان، نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی، در واکنش به صحبت‌های اخیر امیرحسین بانکی‌پور عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در خصوص ازدواج دختران بالای ۳۰ سال ایرانی با مردان غیر ایرانی مسلمان، این اظهارات را تعجب برانگیز خواند و گفت: بانکی‌پور باید از ملت بزرگ ایران عذرخواهی کند. در نشست علنی امروز مجلس، ضمن تجمع بانوان اطراف میز آقای بانکی‌پور و اعتراض به سخنان سبک وی، سایر نمایندگان نیز علیه او اعتراض کردند.

نظری: "بانکی‌پور" از ساحت مقدس مادران و خواهران ایرانی عذرخواهی کند

نماینده خلخال در مجلس نیز با اشاره به صحبتهای اخیر بانکی پور نماینده اصفهان درباره پیشنهادش برای «ازدواج بین‌المللی» گفت: از این نماینده مجلس می خواهم از ساحت مقدس خواهران و مادران ایرانی عذرخواهی کند.

بسیدغنی نظری در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس در تذکری گفت: اینکه برخی از دوستان درباره ازدواج دختران ایرانی با اتباع بیگانه به بهانه توسعه روابط فرهنگی صحبت کردند، کاملا غلط است. انتظار داریم رئیس مجلس فرصت دهد تا این نماینده از ساحت مقدس خواهران و مادران ایرانی عذرخواهی کند.

نماینده چابهار: کسی که غیرت دینی دارد نمی‌گوید بانوان ایران با اتباع دیگر ازدواج کنند

معین الدین سعیدی، نماینده چابهار نیز در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس، در تذکری در واکنش به اظهارات امیرحسین بانکی پور نماینده اصفهان و رئیس کمیسیون مشترک طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت درباره ارائه راهکارهایی برای ازدواج دختران مجرد و مشخصاً راهکار «ازدواج بین‌المللی»، خطاب به او اظهار کرد: چرا این مسائل را مطرح می‌کنید؟ کسی که یک جو غیرت دینی دارد مگر می‌شود بگویید که بانوان این سرزمین بروند با اتباع دیگر ازدواج کنند؟ کاش این را اصلاح می‌کردید و کاش در مقابل ملت بزرگ ایران عذرخواهی می کردید؟ ما چرا باید برای بانوان ایرانی تصمیم بگیریم؟ خواهش می کنم برادر عزیزم از پیشگاه ملت ایران عذرخواهی کند.

در حالی که نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز یکشنبه، مشغول بررسی موادی از طرح اصلاح قانون تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری بودند، به یک‌باره نمایندگان زن مجلس مقابل صندلی امیرحسین بانکی‌پور نماینده اصفهان و رئیس کمیسیون مشترک طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مجلس شورای اسلامی حاضر شده و انتقاداتی را به صحبت‌های اخیر او درباره توصیه‌اش پیرامون ازدواج بین‌المللی دختران مجرد مطرح کردند؛ انتقاداتی که به گفته یکی از نمایندگان زن مجلس با دفاع بانکی‌پور از صحبت‌هایش روبرو شد.

منبع: ایلنا و ایسنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
1
62
از دختر و خواهران خودش شروع کنه.
خدا هم قبول کنه انشالله.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
1
23
به کجارسوندن مردم ایران رو
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
1
28
این نماینده اصفهان باید عذر خواهی کند
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین