کد خبر: ۷۷۷۵۷
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۸۷ - ۱۵:۲۴
هشدار بشار اسد به غرب:

حمله به ایران، اسرائیل و آمریکا را دچار آسیبهای جدی می‌کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حمله به ایران، اسرائیل و آمریکا را دچار آسیبهای جدی خواهد کرد.

«بشار اسد» رئیس جمهور سوریه روز دوشنبه اظهار داشت که حمله آمریکا و اسرائیل به تاسیسات اتمی ایران نتایج مرگ‌باری را برای این دو کشور به همراه خواهد داشت.

گمانه‌زنی‌ها درباره تهاجم به تاسیسات اتمی ایران پس از آن افزایش یافت که اسرائیل یک رزمایش هوایی را در سواحل شرقی دریای مدیترانه انجام داد. ناظران این رزمایش را با توجه به برخی مشخصات تلاشی برای کسب آمادگی برای حمله به ایران تفسیر کردند.

اسد در مصاحبه‌ای با تلویزیون فرانسه اظهار داشت: «این حمله برای آمریکا و جهان گران تمام خواهد شد».

اسد که در حاشیه اجلاس اتحادیه کشورهای حوزه دریای مدیترانه سخن می‌گفت، افزود: «اسرائیل بی‌تردید مستقیما هزینه‌های این جنگ را خواهد پرداخت».

اسد همچنین افزود: «مساله کنونی موضوع کنش و واکنش نیست مساله این است که وقتی یکی از طرفین، این جنگ را آغاز کند، خاورمیانه توانایی کنترل و مدیریت این جنگ را نخواهد داشت و به راحتی شعله‌های این جنگ به سایر کشورهای منطقه زبانه خواهد کشید».

رئیس جمهور سوریه اظهار داشت که «نیکلا سارکوزی» از وی خواسته است تا به روابط نزدیک خود با ایران ادامه دهد تا بدین وسیله در جهت حل بحران هسته‌ای ایران ایفای نقش کند.

مناقشات کلامی پیرامون بحران هسته‌ای ایران و احتمال بروز تهاجم نظامی از سوی اسرائیل و آمریکا به ایران اخیرا به اوج خود رسیده است تا جایی که چندی پیش گزارش‌های تایید نشده‌ای مبنی بر پروازهای آزمایشی جنگنده‌های اسراییلی در کریدور‌های هوایی آمریکا واقع در آسمان عراق به گوش رسید. 

گزارش‌هایی که البته از سوی محافل اسراییلی و عراقی تکذیب شدند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین