کد خبر: ۷۷۷۷۳
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۸۷ - ۱۲:۵۸
رئیس خانه صنعت و معدن جوانان تشریح کرد

پیشنهاد تولید‌گران جوانان به وزیر کار

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس خانه صنعت و معدن جوانان اعلام کرد: ‌«این تشکل غیر دولتی در آستانه دومین جشنواره ملی تولیدکنندگان جوان خانه صنعت و معدن جوانان سعی در برگزاری نشست‌های تخصصی و برقراری تعامل بیشتر با مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی دارد».

سید علی صدری در گفتگو با خبرنگار اقتصادی آفتاب افزود: «هدف از برگزاری این نشست‌ها بررسی راهکارهایی برای حفظ اشتغال موجود جوانان و گسترش آن است. همچنین خانه صنعت و معدن با برگزاری این نشست‌ها برای ایجاد ارزش افزوده در حوزه فعالیت تولیدکنندگان جوان و حمایت همه جانبه از آنان تلاش می‌کند».

وی ادامه داد: «بر این اساس در هفته گذشته طی جلسه‌ای با مخبر کمیسیون عمران مجلس هشتم پیشنهاد تشکیل فراکسیون جدید صنعت و معدن جوانان درمجلس ارائه شد. همچنین در این نشست مخبر کمیسیون عمران که نماینده شهر گنبدکاووس از استان گلستان است از پیشنهاد ما برای تاسیس اولین شهرک صنعتی خانه صنعت و معدن جوانان در شهر گنبدکاووس استقبال کرد».

رئیس خانه صنعت و معدن جوانان گفت: «نماینده گنبدکاووس برای اجرایی شدن این پیشنهاد با مسئولان استانی مذاکره خواهد کرد و خانه صنعت و معدن جوانان نیز در این راه آماده پیگیری‌های لازم و جذب جوانان فعال و سرمایه‌گذاران صنعتی به منظور بهبود وضع اشتغال و صنعت در این شهر است. در این ارتباط در حال حاضر یکی از فعالان و تولیدگران جوان کردستان عضو این تشکل برای تاسیس کارخانه‌ای در این شهرک صنعتی اعلام آمادگی کرده است».

صدری همچنین به جلسه اخیر تولیدگران عضو خانه صنعت و معدن جوانان با وزیر کار اشاره کرد و افزود: «در این جلسه علاوه بر ارائه گزارش مکتوب فعالیت خانه صنعت و معدن جوانان به وزیرکار و امور اجتماعی، پیشنهاد شد تا نماینده این تشکل غیردولتی جهت حفظ حقوق تولیدکنندگان جوان در کار گروه اشتغال استان‌ها با حق رای در پرداخت تسهیلات به طرح‌های بنگاه‌های زودبازده حضور داشته باشد».

رئیس خانه صنعت و معدن جوانان ادامه داد: «خانه صنعت و معدن جوانان در جلسه با وزیر همچنین درخواست عضویت این تشکل در کانون عالی کارفرمایان ایران را مطرح کرد».

وی توضیح داد: «باتوجه به اینکه کانون عالی کارفرمایان ایران در اجلاس بین‌المللی کار از جمله اجلاس سازمان بین‌المللی کار (ILO) که کمیته تخصصی تحت عنوان کمیته بررسی راهکارها و تدوین استراتژی اشتغال جوانان در حوزه‌های مختلف دارد، حضور می‌یابد، تشکل خانه صنعت و معدن جوانان عضویت در این کانون عالی را با رویکرد اصلی توجه به اشتغال و تولید جوانان ضروری می‌داند».

صدری با اشاره به پیشنهاد دیگر این تشکل در جلسه با وزیر در خصوص تاسیس صندوق تخصصی اعتباری صنایع، گفت: «در جلسه پیشنهاد شده برای حفظ حقوق و منافع تولیدکنندگان جوان صندوق تخصصی اعتباری با مشارکت بخش خصوصی و نهادهای بین‌المللی در حوزه توسعه صنعتی و بانک‌های تخصصی تشکیل گردد. این صندوق همچنین می‌تواند طرح‌های اقتصادی از نظر ایجاد ارزش افزوده ملی مورد بررسی و ارزیابی کارشناسانه قرار دهد تا اعتبارات بانکی به سمت و سوی اهداف واقعی و توسعه صنعتی کشور هدایت شود».

وی همچنین به درخواست این تشکل برای حضور وزارت کار به عنوان حامی اصلی فعالان صنعتی تولیدکنندگان در دومین جشنواره خانه صنعت و معدن جوانان اشاره و تصریح کرد: «وزیر محترم کار از پیشنهادهایی که در این جلسه مطرح شد استقبال کرد و ما نیز امیدواریم که گامی در جهت افزایش اشتغال و پیشبرد اهداف صنعتی کشور برداشته باشیم».

وی تاکید کرد: «وزارت کار با رویکرد توجه به سرمایه‌گذاری در بخش تولید، مخالف سه قفله شدن منابع بانک مرکزی و ایجاد محدودیت برای تسهیلات بخش صنعت است. بر این اساس وزیر کار را می‌توان فعال‌ترین وزیر کابینه نهم در حمایت ازتولیدکنندگان جوان دانست بنابراین خانه صنعت و معدن جوانان به اجرایی شدن پیشنهادات مطرح در جلسه با وزیر امید زیادی دارد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین