کد خبر: ۷۷۷۷۵۹
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۵

محمدعلی کریمخانی خواننده «آمدم‌ای شاه پناهم بده» درگذشت

محمدعلی کریمخانی مداح اهل بیت (ع) و خواننده قطعه مشهور «آمدم‌ای شاه پناهم بده» ساعتی پیش در ۷۱ سالگی درگذشت.
محمدعلی کریمخانی خواننده «آمدم‌ای شاه پناهم بده» درگذشت
آفتاب‌‌نیوز :

محمدعلی کریمخانی مداح اهل بیت (ع) و خواننده قطعه مشهور «آمدم‌ای شاه پناهم بده» ساعتی پیش در ۷۱ سالگی درگذشت. او متولد سال ۱۳۲۹ در نرجه استان قزوین بود.

خبرگزاری فارس درباره مرحوم کریمخانی نوشته است: او از کودکی به مداحی علاقه‌مند بود و در محافل و هیأت‌ها در ایام محرم و رمضان مناجات خوانی و مداحی می‌کرد. اولین مداحی خود را در سن ۱۶ سالگی در حرم و ولادت امام رضا (ع) با نوای خاص و رسای خود خواند. او از محضر استاد مرحوم حسین صبحدل بهره برده و توسط ایشان وارد رادیو شد.

استاد کریمخانی در سال ۱۳۸۹ با آهنگسازی آریا عظیمی‌نژاد قطعه مشهور «آمدم‌ای شاه پناهم بده/ خط امانی ز گناهم بده» را که در وصف حضرت امام رضا (ع) بود، خواند و فضای ایران را عطرآگین کرد. آلبوم «ساقی سرمست» در رثای شهیدان کربلا نیز از دیگر آثار اوست. از بهترین آثار وی می‌توان به «آمدم‌ای شاه پناهم بده» و همچنین «نجوای عاشورایی، حسین آرام جانم و حسین روح و روانم» اشاره کرد.

اثر «آمدم این شاه پناهم بده» را بشنوید:

محمدعلى کریمخانى در انتخاب شعر دقت خاصى داشت، بطوری‌که براى مداحى در یک مجلس و یا یک محفل، اشعار زیادى را مطالعه مى‌‏کرد و دیوان‌‏هاى مختلف را بررسى می‌کرد و با یک دقت نظر، اشعار زیبا، پرمحتوا و اشعارى که از روح والاى شاعران نشأت گرفته باشد را گلچین مى‌کرد. همین وسواس در انتخاب شعر کار کریمخانى را از دیگران متمایز می‌کرد. او همه قابلیت‏‌هاى صداى خود را بکار می‌گرفت و به عبارتى دیگر با تمام وجود و با صلابتى خاص و با انتخاب زیباترین و در عین حال مناسب‏‌ترین آهنگ‏‌هاى دستگاه‏‌هاى موسیقى اصیل ایران، آثار فاخر و ارزشمندى را ارائه مى‌کرد.

پیکر این مرحوم بناست فردا سه‌شنبه ۳۱ خردادماه از ساعت ۱۶ در استان قزوین، تاکستان، روستای نرجه، میدان ولیعصر (عج) تشییع شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین