کد خبر: ۷۷۷۸۳
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۸۷ - ۱۰:۴۴

برگزاری دومین کنفرانس مهندسی معدن ایران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دانشکده معدن دانشگاه تهران از 7 تا 9 آبان ماه سال جاری میزبان دومین کنفرانس مهندسی معدن ایران است که به صورت دوره‌ای و در راستای «پیشبرد اهداف کلان و زیربنایی کشور در حوزه معدن و به طور کلی صنعت معدنکاری کشور» برگزار می شود. 

به گزارش سرویس علم و فناوری آفتاب نزدیک به چهار سال از برگزاری اولین دوره کنفرانس مذکور در سال 83، ادامه دهنده سمپوزیوم های معدنکاری کشور، می گذرد. در تداوم برگزاری سلسله کنفرانس ها، دومین کنفرانس مهندسی معدن ایران توسط انجمن مهندسی معدن ایران و دانشکده مهندسی معدن دانشگاه تهران، دانشگاه‌ها، وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مرتبط در آبان ماه برگزار می شود و در راستای پیدایش حلقه مفقوده سازوکار زنجیره ای صنعت-دانشگاه و با هدف زمینه سازی انتقال تجارب و تقارب آرا میان دانشگاهیان و صنعتگران کشور از کلیه متخصصان و محققان دعوت می شود ضمن حضور در کنفرانس و نمایشگاه مربوطه در ارتقاء و اعتلای هر چه بیشتر مهندسی معدن کشور مشارکت نمایند. 

اهداف این کنفرانس شامل هدایت تفکر پژوهشی به سمت و سوی پروژه های زیر بنایی و راهبردی، ارائه آخرین یافته ها و تجربیات علمی – پژوهشی و صنعتی، ایجاد زمینه مشارکت در شناخت نیازها و مشکلات صنعت معدنکاری کشور، آشنایی با آخرین دستاوردهای صنعت معدنکاری نوین، آشنایی با تولید، فرآوری و توزیع محصولات معدنی با هدف حفظ و تصاحب بازار های منطقه‌ای و جهانی است. 

موضوعات اصلی کنفرانس مشتمل بر اکتشاف منابع معدنی، استخراج معدن، فرآوری مواد معدنی، مکانیک سنگ و ژئوتکنیک، اکتشاف و استخراج نفت، موضوعات مرتبط با اقتصاد مهندسی، علوم مدیریتی، کامپیوتر، محیط زیست، بهداشت و ایمنی در مهندسی معدن، نفت و سایر موضوعات مرتبط با آن‌ها است. 

از مجموع 649 چکیده مقاله ارسالی به دبیرخانه کنفرانس تعداد 439 چکیده، جهت ارسال اصل مقالات مورد پذیرش قرار گرفت. در حاشیه این کنفرانس کارگاه های آموزشی متناسب با زمینه های تخصصی مختلف و همچنین دومین نمایشگاه معدن و صنایع معدنی ایران نیز برگزار می شود. 

علاقمندان می توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به تارنمای www.irsme.com مراجعه کرده و یا با شماره های 88332031 و 88331973 تماس حاصل فرمایند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین