کد خبر: ۷۷۸۰۲۶
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۲
در اولین سفر خود پس از ترور «جمال خاشقچی»

ولیعهد عربستان وارد ترکیه شد

ولیعهد عربستان سعودی در اولین سفر خود پس از ترور «جمال خاشقچی» ستون‌نویس روزنامه «واشنگتن‌پست» به ترکیه، وارد آنکارا شد.
ولیعهد عربستان وارد ترکیه شد
آفتاب‌‌نیوز :

تلویزیون عربستان سعودی، عصر امروز (چهارشنبه)، خبر داد که «محمد بن سلمان»، ولیعهد این کشور وارد ترکیه شده است.

خبرگزاری ترکیه‌ای «آناتولی» همزمان گزارش داد که «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور این کشور در کاخ ریاست‌جمهوری ترکیه از بن سلمان در مراسمی رسمی استقبال کرده است.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه که در ماه آوریل به عربستان سعودی سفر کرده بود، از محمد بن سلمان برای سفر به آنکارا دعوت کرد.

رئیس‌جمهور ترکیه پیش از این اعلام کرده بود که با بن سلمان درباره گسترش روابط دوجانبه در آینده گفتگو خواهد کرد.

سفر بن سلمان به ترکیه برای اولین بار پس از ترور «جمال خاشقچی» ستون‌نویس روزنامه «واشنگتن‌پست» صورت می‌گیرد.

ولیعهد عربستان وارد ترکیه شد

جمال خاشقچی روزنامه‌نگار منتقد محمد بن سلمان، ولی عهد عربستان سعودی در اکتبر سال ۲۰۱۸ در کنسولگری ریاض در استانبول به طرز فجیعی قتل رسید. مقام‌های آنکارا در واکنش به این قتل، دادگاهی غیابی برای محاکمه عاملان ترتیب دادند و این موضوع به همراه برخی دیگر از مسائل، روابط ترکیه و عربستان سعودی را به شدت تیره کرد. دولت آمریکا در گزارشی که درباره این قتل منتشر کرد، اعلام کرد این قتل با دستور مستقیم محمد بن سلمان، ولی عهد سعودی انجام شد.

با این حال، همزمان با نزدیک شدن زمان برگزاری انتخابات در ترکیه، رجب طیب اردوغان از تمایل خود برای بهبودی روابط با کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس به‌ویژه عربستان سعودی خبر داد.

در آستانه سفر اردوغان به عربستان سعودی بود که یک دادستان ترکیه‌ای از دادگاهی در این کشور خواست تا محاکمه غیابی مظنونان سعودی قتل جمال خاشقچی را متوقف کند.

پس از این درخواست، دادگاهی در ترکیه حکم توقف محاکمه غیابی عاملان قتل ستون‌نویس روزنامه آمریکایی واشنگتن پست و همچنین واگذاری آن به دادگاه‌های عربستان را صادر کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین