کد خبر: ۷۷۸۰۶
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۸۷ - ۱۵:۵۳

افزایش نظارت بر توریست‌ها در سواحل دوبی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رفتارهای منافی عفت گردشگران کشورهای غربی در سواحل دوبی، منجر به دستگیری 79 نفر توسط نیروی پلیس این کشور حاشیه خلیج فارس شده است.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، در حالی که عده‌ای از نیروهای پلیس این کشور مسلمان در برجهای دیده‌بانی جدیدی مستقر شده‌اند، نیروهای پلیس مخفی در دیگر مناطق مشغول گشت‌زنی هستند.

مقامات رسمی امارات متحده عربی اعلام کردند: «پس از دستگیری یک زن و مرد انگلیسی که علنا در سواحل مملو از جمعیت گردشگر دوبی مشغول انجام اعمال منافی عفت بودند، تلاش وسیعی برای برقراری متانت و مسایل اخلاقی آغاز کرده‌اند».

ظهیر هارون، سخنگوی وزارت «بررسی جرایم دوبی» گفت: «طی دو هفته گذشته نیروی پلیس این کشور جمعا 79 نفر را به علت ارتکاب اعمال منافی عفت و اختلال در آسایش خانواده‌ها، در سواحل بازداشت کرده است».

مقامات رسمی دوبی اعلام کردند ابتدا به این افرد هشدار داده شده و در صورت تکرار برای بار دوم، این گردشگران به دادستانی عمومی اتهامات جنایی ارجاع داده خواهند شد.

هزاران اروپایی و آسیایی که کشور خود را ترک کرده‌اند، هم اکنون در دوبی زندگی و کار می‌کنند؛ در حالی که افراد بومی و اهل خود امارات متحده عربی، تنها 20 درصد 2/1 میلیون نفر ساکن دوبی را تشکیل می‌دهند.

مراکز خرید و رستوران‌های غذاهای سرد و آماده (Fast food) جایگزین خانه‌های سنتی عربی شده و زبان انگلیسی از زبان عربی در این کشور، بیش‌تر رواج دارد. بسیاری از اماراتی‌ها و عرب‌ها با دیدن دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس تبدیل شدن دوبی به یک مکان توریستی و یک کلان شهر را مخالف بسیاری از موازین فرهنگی و آداب و رسوم خود می‌دانند؛ زیرا بر خلاف دیگر کشورهای خلیج فارس، گردشگران در این کشور با هر پوششی در اماکن عمومی ظاهر می‌شوند و همچنین الکل در هتل‌ها و رستوران‌های این کانون تجاری و تفریحی به راحتی در دسترس است.

در پی ادامه تدابیر فوق، نیروی پلیس امارات متحده عربی این کشور، طی یک اقدام آگاه‌کننده عمومی تلاش می‌کند به بازدیدکنندگان و ساکنان خارجی تفهیم کند که با وجود هتل‌ها و آسمان‌خراش‌های پرزرق و برق، این کشور همچنان یک کشور مسلمان بوده و ارزش‌های خود را حفظ می‌کند.

قائم مقام رییس‌پلیس دوبی، ژنرال "خمیس متر المازینا" می‌گوید: «در این اقدام، پلیس با افرادی که با پرسه زدن بی‌مورد و یا اعمال آزاردهنده و غیراخلاقی موجب ناراحتی مردمی که برای تفریح به ساحل آمده‌اند، شوند، به شدت برخورد خواهد کرد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین