کد خبر: ۷۷۸۱۸۶
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۳

ثروتمندترین مرد آسیا در جشن تولد ۶۰ سالگی خود چه وعده‌ای داد؟

گاوتام ادانی، سرمایه‌دار و کارآفرین هندی و رییس هیات مدیره بنیاد ادانی همزمان با جشن تولد شصت سالگی خود به مستمندان هندی کمک می‌کند.
ثروتمندترین مرد آسیا در جشن تولد ۶۰ سالگی خود چه وعده‌ای داد؟
آفتاب‌‌نیوز :

ثروتمندترین مرد آسیایی روز پنجشنبه در گفتگو با بلومبرگ اعلام کرد او و خانواده اش در نظر دارند حدود ۶۰۰ میلیارد روپیه یعنی چیزی معادل ۷.۷ میلیارد دلار را در امور خیریه مصرف کنند.

این ملبغ در حوزه درمان، آموزش و همچنین بالابردن مهارت های حرفه ای افراد مستمند هزینه خواهد شد.

این کمک مالی که یکی از بزرگترین موارد انتقال وجه در تاریخ این شرکت با «اهداف بشردوستانه و خیرخواهانه» محسوب می‌شود، معادل حدود ۱۰ درصد از دارایی‌های شخصی این کارآفرین متمول هندی است. وی می گوید برای گرامیداشت یکصدمین سالگرد تولد پدرش شانتیلال ادانی این تصمیم را گرفته است.

انتشار فهرست ثروتمندترین‌های ۲۰۲۲؛ صدرنشینی ایلان ماسک و راهیابی ریحانا به جمع میلیاردرها

کمک ۵.۷ میلیارد دلاری ایلان ماسک به خیریه؛ مدیرعامل تسلا چرا دست به جیب شد؟

گروه ادانی در اواخر دهه ۸۰ میلادی فعالیت خود را در قالب یک شرکت تجاری کشاورزی کوچک آغاز کرد. این گروه اکنون در حوزه‌های تجارت زغال سنگ، معدن و تولید و توزیع برق فعال است و بتازگی به حوزه انرژی‌های سبز و داده‌ها و اطلاعات هم  ورود کرده است. این شرکت هندی قصد دارد با یک سرمایه‌گذاری ۷۰ میلیارد دلاری تا سال ۲۰۳۰ به بزرگترین تولیدکننده انرژی‌های تجدید پذیر در سطح دنیا تبدیل شود.

بنیاد ادانی هم از سال ۱۹۹۶ و به مدیریت پریتی آدانی، همسر گاوتام در مناطق روستایی هند و بیشتر با هدف توسعه اجتماعی فعال است.

طبق شاخص‌های تعیین میلیاردرهای دو موسسه فوربس و بلومبرگ آقای ادانی با دارایی هایی به ارزش حدود ۱۰۰ میلیارد دلار آمریکا در سال ۲۰۲۲ ثروتمندترین مرد هندی و آسیایی و بعبارتی پنجمین فرد پولدار در سطح جهان بوده است.

پیش از این چهره‌های میلیاردر مشهور دیگری نظیر مارک زاکربرگ، وارن بافت و همچنین بیل گیتس با مشارکت در امور خیریه، بخشی از ثروت خود را اهدا کرده بودند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین