کد خبر: ۷۷۸۱۸۷
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵

کرملین: سفر پوتین به تهران قطعی است

دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین می‌گوید سفر ولادیمیر پوتین، رئيس جمهوری روسیه به ایران قطعی شده اما هنوز تاریخ دقیق آن مشخص نیست.
کرملین: سفر پوتین به تهران قطعی است
آفتاب‌‌نیوز :

آقای پسکوف، روز جمعه ۲۴ ژوئن در پاسخ به پرسشی در خصوص سفر احتمالی رئيس جمهوری این کشور به ایران و همچنین شرکت در نشست آستانه گفت: «رئيس جمهور قطعا به زودی به آنجا خواهد رفت اما هنوز تاریق دقیق آن مشخص نشده است.»

به گزارش خبرگزاری دولتی تاس، اظهارات سخنگوی کرملین یک روز پس از آن مطرح می‌شود که حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در نشست خبری با سرگئی لاوروف ابراز امیدواری کرده بود که نشست سران کشورهای ایران، ترکیه و روسیه به زودی در تهران برگزار شود.

ولادیمیر پوتین از زمان روی کار آمدن ابراهیم رئيسی تاکنون به ایران سفر نکرده است و آخرین حضور او در تهران به شهریور ۱۳۹۷ باز می‌گردد. جایی که رئيس جمهوری روسیه برای حضور در نشست سه‌جانبه مقامات ایران، ترکیه و روسیه به تهران آمده بود.

پوتین در آن سفر ضمن ملاقات با حسن روحانی، با رهبر انقلاب هم دیدار و گفتگو کرده بود.

دور جدید نشست سه‌جانبه تهران پیش از این قرار بود برگزار شود اما شیوع ویروس کرونا باعث شده تاکنون چندین بار این نشست به تعویق بیفتد. حالا مقام‌های ایرانی ابراز امیدواری کرده‌اند که به زودی میزبان دور تازه گفتگوهای رهبران سه کشور منطقه در تهران باشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین