کد خبر: ۷۷۸۲۳
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۸۷ - ۱۱:۵۲
اوباما با همسری تروریست

کاریکاتوری که جنجال آفرین شد!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب-سرویس بین الملل: نشریه آمریکایی «نیویورکر» در شماره اخیر خود اقدام به چاپ کاریکاتوری بر روی جلد خود کرده است که موجبات برانگیخته شدن اعتراضات شدید «باراک اوباما»، کاندیدای ریاست جمهوری ایالات متحده از حزب دموکرات و ستاد انتخاباتی وی را فراهم آورده است.

در این کاریکاتور جنجالی که کاری است از «بری بلیت»، سناتور اوباما درقامت لباس سنتی اعراب سنی با دمپایی‌ای به پا به تصویر کشیده است، در حالی که همسرش نیز درهیبت یک تروریست، با شلواری از نوع البسه نیروهای کماندو با مسلسلی بر دوش در حال تبریک پیروزی و موفقیت به اوست.

از پوشش عربی- اسلامی اوباما و هیبت تروریستی همسر وی که بگذریم نکات برجسته و انتقاد برانگیز دیگری نیز در این کارتون به چشم می خورد که از آن جمله می‌توان به پرتره مردی بسیار شبیه «اسامه بن لادن» تروریست مشهور عرب، بر دیوار و پشت سر سناتور اوباما، همچنین پرچم ایالات متحده که در شومینه انداخته شده و در حال سوختن است اشاره داشت.

این کارتون اگر چه از سوی سخنگوی سناتور اوباما «بی مزه و توهین آمیز» خوانده شده اما همچنان مورد تایید «دیوید رامنیک» سردبیر نیویورکر قرار دارد.

رامنیک در این ارتباط می گوید: «این کارتون تنها به تعدادی از انتقادات و مسائلی که پیرامون سناتور اوباما مطرح است اشاره داشته و آنها را به تصویر کشیده است».

وی می افزاید: «این کارتون در صدد است ادعای بی پایه و اساس کسانی را به تصویر بکشد که سناتور اوباما، به عنوان یک مسیحی را، یک مسلمان رادیکال معرفی می‌کنند».

«بیل برتون» سخنگوی سناتور اوباما در رد ادعای سردبیر نیویورکز مبنی بر اینکه این کارتون تنها کوشیده است دیدگاه های انتقادی راستگرایان افراطی پیرامون اوباما را به نمایش بگذارد نظر جالبی دارد.

وی می گوید: «نیویورکری‌ها ممکن است چنین بیاندیشند ... که کارتون آنها هجویه است از برخی انتقادات بی‌پایه و اساس از سناتور اوباما، اما بیشینه مردم با دیدن این طرح، آنرا کاریکاتوری بی مزه و توهین آمیز خواهند یافت، چنان که ما نیز چنینیم».

نکته جالب توجه پیرامون مسائل حاشیه‌ای این کارتون جنجالی آنکه، سخنگوی ستاد انتخاباتی سناتور «جان مک کین» نیز از این مساله انتقاد کرده و آن را نادرست خوانده است.


{$old_album_77823}
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین