کد خبر: ۷۷۸۲۵۶
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۳
۲۰ جنگجوی طالبان کشته و ۳۵ تن دیگر زخمی شدند

تلفات سنگین طالبان در درگیری با تنها فرمانده هزاره تبار خود

منابع محلی در شهرستان بلخاب ولایت سرپل در شمال افغانستان می‌گویند که در دومین روز درگیری میان نیرو‌های طرفدار مولوی مهدی مجاهد و طالبان در این شهرستان، آمار تلفات طالبان به ۲۰ کشته و ۳۵ زخمی افزایش یافته است.
تلفات سنگین طالبان در درگیری با تنها فرمانده هزاره تبار خود
آفتاب‌‌نیوز :

درگیری نیرو‌های مولوی مهدی با طالبان که از روز گذشته آغاز شده علی رقم تلفات سنگین طالبان پس از حمله به شهرستان بلخاب از نیرو‌های مردمی این شهرستان نیز تاکنون سه نفر کشته و چهار نفر دیگر زخمی شده‌اند.

همزمان با این، منابع در بلخاب می‌گویند که درگیری شدید صبح امروز در منطقه‌ی «قم‌کوتل» از سر گرفته شده و چرخبال‌های طالبان در فضای بلخاب گشت‌زنی می‌کنند.

طالبان تمام مسر‌های بلخاب را مسدود کرده و به هیچ کسی، حتا به غیرنظامیان اجازه‌ی رفت‌وآمد نمی‌دهند.

منابع در عین حال می‌گویند که شهروندان بلخاب نگران تحریم اقتصادی از سوی طالبان هستند و همزمان، قیمت‌ها در این شهرستان نیز افزایش یافته است.

درگیری در شهرستان بلخاب روز گذشته آغاز شد. حمله نخست از سوی طالبان صورت گرفته است. نزدیکان مولوی مهدی ادعا دارند که تاکنون در چندین منطقه حمله را عقب زده و چندین عراده خودروی نطامی و هاموی طالبان را تخریب و یا به غنیمت گرفته‌اند.

همچنین رئیس ستاد ارتش طالبان و فرماندهان ارتش طالبان در بلخ و هرات نیز در سرپل هستند و وضعیت امنیتی را از نزدیک زیر نظر دارند.

طالبان تاکنون در مورد درگیری در بلخاب چیزی نگفته‌اند.

منبع: شفقنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین