کد خبر: ۷۷۸۲۵۹
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۵

اعضای هیئت مدیرۀ جدید انجمن زبان‌شناسی معرفی شدند

مجمع عمومی عادی سالیانۀ انجمن زبان‌شناسی ایران و همچنین انتخابات هیئت مدیره هفتم این انجمن برگزار شد.
اعضای هیئت مدیرۀ جدید انجمن زبان‌شناسی معرفی شدند
آفتاب‌‌نیوز :

مجمع عمومی عادی سالیانۀ انجمن زبان‌شناسی ایران، در سالن حکمت پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار شد و در این جلسه، پس از حضور اکثریت اعضای پیوستۀ انجمن زبان‌شناسی ایران، ناظر جلسه و تشکیل هیئت رئیسه، شهین نعمت‌زاده، رئیس انجمن، گزارش فعالیت دورۀ ششم هیئت مدیره را ارائه کرد و گفت: در این دوره، علی‌رغم مشکلاتی که همه‌گیری کرونا ایجاد کرد، فعالیت‌های انجمن عمدتاً به شکل مجازی ادامه یافت. در سه سال گذشته، انجمن پنج همایش ملی، سه جلسۀ نقد کتاب، بیش از ۱۰ جلسۀ سخنرانی، یک بزرگداشت و مسابقه هایکوکتاب برگزار کرده و برندۀ یک دوره جایزه دکتر مقدم را نیز اعلام کرده است. همچنین سه همایش ملی و ده‌ها کارگاه و سخنرانی نیز با همکاری و مشارکت دیگر دانشگاه‌ها برگزار شده است.

به گزارش روابط عمومی انجمن زبان‌شناسی ایران، نعمت‌زاده از فعالیت‌های ویژه این دوره، تهیه برنامه راهبردی ده‌سالۀ انجمن، عضویت در مرکز بین‌المللی مطالعات اصطلاح‌شناسی (اینفوترم)، فراخوان جایزۀ دکتر ثمره برای نخستین‌بار و برگزاری سخنرانی بین‌المللی و تشکیل ۱۰ کارگروه تخصصی و برنامه‌ریزی برای مدرسه تابستانی ۱۴۰۱ را برشمرد.

او همچنین از برخی مشکلات انجمن همچون مسائل مالی و مالیاتی و پرداخت نشدن حق عضویت‌ها و نداشتن دفتر مستقل سخن گفت.

رئیس انجمن در ادامه بر ضرورت همکاری و حضور تمامی اعضای خانواده زبان‌شناسی در انجمن برای فعالیت پررونق‌تر تاکید کرد.

در ادامه، مسعود قیومی، بازرس انجمن، گزارش صورت‌های مالی سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ را ارائه کرد که به تصویب حاضران در جلسه رسید. سپس، روزنامه کثیرالانتشار برای درج آگهی با اکثریت آرا، روزنامه اطلاعات اعلام شد.

فاطمه عظیمی‌فرد نیز به نمایندگی از هیئت مدیره، برنامه راهبردی انجمن (۱۴۰۱-۱۴۱۰) را برای اطلاع حضار ارائه کرد که مورد تصویب حاضران قرار گرفت. متن کامل این برنامه در وبگاه انجمن قابل دسترسی است. برای تحقق بندهای مختلف این سند، ضروری است برنامه‌های عملیاتی در انجمن تدوین گردد. مجمع عمومی قبل از انتخابات دو مصوبه دیگر هم داشت. شرکت‌کنندگان با افزایش حق عضویت به میزان ۵۰ هزار تومان برای اعضای وابسته (دانشجویان کارشناسی ارشد)، ۱۵۰ هزار تومان اعضای پیوسته (به جز اعضای هیئت علمی) و ۳۰۰ هزار تومان برای اعضای هیئت علمی از سال ۱۴۰۲ موافقت کردند. همچنین مصوب شد با ارسال درخواست به وزارت علوم، در مصاحبه دکتری رشته زبان‌شناسی و گرایش‌های وابسته، امتیازی به عضویت در انجمن زبان‌شناسی ایران اختصاص داده شود.

در این مجمع برنامه مدرسه تابستانی سال ۱۴۰۱ در تاریخ ۱۶ و ۱۷ شهریور در شیراز اعلام شد.

در ادامه انتخابات هیئت مدیره هفتم برگزار شد که نتایج به دست آمده به قرار زیر است.

اعضای اصلی

۱. دکتر آزیتا افراشی ۳۱ رای

٢. دکتر سیامک صاحبی ۲۷ رای

٣. دکتر مسعود قیومی ۲۵ رای

٤. دکتر حوریه احدی ۲۵ رای

۵. دکتر دکتر احسان چنگیزی ۲۴ رای

۶. دکتر گلرخ سعیدنیا ۲۲ رای

۷. دکتر ماندانا نوربخش ۲۰ رای

اعضای علی‌البدل

۱. دکتر فریبا قطره

۲. دکتر بهزاد رهبر

بازرس

بیتا قوچانی ۱۵ رای (بازرس اصلی)

نیره جودی ۱۴ رای (بازرس علی‌البدل)

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین