کد خبر: ۷۷۸۳۲
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۸۷ - ۱۰:۳۹
حضور غیرمنتظره سید حسن نصرالله در آیین استقبال از اسرا

اکنون نوبت آزادی امام موسی صدر است

گزارش اسراییل درباره دیپلماتهای ایرانی بررسی خواهد شد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در آیین استقبال از آزادگان لبنانی، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله با چهره‌ای خندان که حکایت از شیرینی پیروزی مقاومت در این برهه از مبارزات ضد اسراییلی است حاضر شد.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، نصرالله در آیین‌های قبلی به شکل ویدیو کنفرانس برای لبنانی‌ها سخنرانی می‌کرد اما روز گذشته با حضور شخصی خود در این آیین ارج و اعتباری خاص به این آیین بخشید.

نصرالله در ابتدای این آیین طی سخنان کوتاهی این جشن ملی را به همه لبنانی‌ها تبریک گفت و افزود: «همانطوریکه که در سال ‪ ۲۰۰۱‬گفتم زمان شکست به پایان رسیده و اکنون زمان پیروزی است».

وی تاکید کرد کسی قادر به شکست این مردم (لبنان) نیست.

نصرالله اعلام کرد که سخنرانی خود را از طریق ویدیو کنفرانس ایراد خواهد کرد.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، دبیرکل حزب‌الله در سخنرانی خود که از طریق ویدئو کنفرانس ارائه شد، تاکید کرد عاملی که باعث پیروزی ما بر دشمن صهیونیستی در جنگ سال ‪ ۲۰۰۶‬و تحقق وعده صادق برای آزادی اسیرانمان از اسارت اسراییل شد، «مقاومت» بود.

سید حسن نصرالله این موضوع را چهارشنبه شب در آیین استقبال مردمی از سمیر قنطار قدیمی‌ترین اسیر لبنانی که به همراه چهار اسیر دیگر این کشور عصر امروز آزاد و وارد خاک لبنان شدند، اعلام کرد.

این مقام حزب‌الله افزود: «این پیروزی‌ها وعده‌های الهی بود که به مشیت خداوند تحقق یافت».

نصرالله افزود: «اگر در جنگ سال ‪ ۲۰۰۶‬در برابر اسراییل شکست می‌خوردیم، امکان پیروزی‌های دیگر از جمله آزادی اسیرانمان برای ما فراهم نمی‌شد و لبنان ومنطقه به گودال طرح آمریکایی «خاورمیانه جدید»، می‌افتادند».

رهبر حزب الله اضافه کرد: «پس از اسارت دو نظامی اسراییلی و آغاز جنگ تمامی کشورهای دنیا بر ما فشار وارد می‌کردند تا آنها را بدون قید و شرط آزاد کنیم وجهان خواهان شنیدن حرفهای لبنان نبود اما با پایداری و مقاومت ملت ما بود که شرایط تغییر کرد و صهیونیستها ناچار به گوش دادن به خواسته های ما شدند».

وی افزود: «در اینجا لازم می‌دانم از مردم لبنان که سختی‌ها و مصایب جنگ را تحمل کرده و همچنین از نقش تمامی مبارزان و مجاهدانی که در جریان جنگ اخیراز خود رشادت به‌خرج دادند و در صدر آنها شهید عماد مغنیه قدردانی کنم».
 
دبیرکل حزب‌الله در ادامه سخنان خود به عوامل پیروزی مقاومت در نبرد با اسراییل هم در جنگ و هم در عملیات مبادله اسیران اشاره کرد.

سید حسن نصرالله که چهارشنبه شب در آیین استقبال مردمی از آزادگان لبنانی سخن می‌گفت افزود: «دشمن صهیونیست در پس گرفتن اسیران خود ناتوان بود و علاوه بر این در جریان گفت و گوهای سخت مربوط به تبادل اسیران نیز نتوانست پی به مکان و وضعیت نظامیان خود ببرد».

این مقام حزب‌الله افزود: «این موضوع باعث قوت مقاومت در جریان تبادل اسیران بود و از سوی دیگر اسراییلی‌ها از شکست گفت و گوها و احتمال انجام عملیات دیگری از سوی مقاومت برای آزادی اسیرانش نگران بودند».

وی پایداری سمیر قنطار و دیگر اسیران لبنانی در بند اسراییل را از دیگر عوامل پیروزی وبه نتیجه رسیدن گفت و گوها برای آزادی اسیران دانست و گفت: «صبر و بردباری قنطار باعث شد تا ما برای آزادی آنان هیچ عجله‌ای که نتیجه منفی در بر داشته باشد نکنیم و روند مبادله اصول خود را طی کرد و قنطار با اعلام مواضع سرسختانه خود در داخل زندانهای اسراییل ما را در انجام این ماموریت مهم یاری کرد».

نصرالله همچنین صبر و استقامت خانواده‌های اسیران و شهیدان رانیز از جمله عوامل دخیل و مهم در بهتر به نتیجه رسیدن تلاش‌ها و گفت وگوهای مقاومت برای بازگرداندن اسیران و پیکرهای مقاومت عنوان کرد و گفت: «نگاهی به این روند، حجم عظیم گفت وگوها و تلاشهای انجام شده را نشان می‌دهد».

دبیرکل حزب‌الله در ادامه سخنانش از تلاش‌های میانجی آلمانی و شخص دبیرکل سازمان ملل در این زمینه تشکر و قدردانی کرد.

این مقام حزب‌الله افزود: «برای مقاومت تلاش برای بازگرداندن اسیران و پیکرهای شهیدان معانی مهمی دارد و در مجموع می‌توان گفت آنچه که در این زمینه اهمیت دارد آزادی خاک اشغالی و انسان در بند است و این ویژگی مقاومت در همه جا از جمله لبنان و فلسطین است».

وی گفت: «فرهنگ مقاومت، رد خواری و ذلالت در برابر دشمن است و هرچند در داخل این تشکل (مقاومت) ممکن است افراد عضو گروههای سیاسی و مذهبی مختلفی باشند اما هدف همه آنها یکی است و آن آزادی انسانها و خاک اشغالی است».

سید حسن نصرالله با تاکید بر اهتمام مقاومت لبنان بر آزادی دیگر اسیران فلسطینی، اردنی و سوری گفت: «به اسراییلی‌ها تاکید کردیم که مهم آزادی اسیران است حال تحت هر عنوان و به هر مرجعی که انجام شود».

وی افزود: «ما موفق شدیم بخشی از اسیران و شهدای فلسطینی را به پرونده آزادی اسیران و بازگشت پیکرهای شهدای مقاومت لبنان ملحق کنیم و به ‌مقام‌های سازمان ملل و میانجی آلمانی نامه نوشتیم تا برای آزادی زنان و کودکان فلسطینی تلاش کنند».

دبیرکل حزب‌الله با نکوهش کم کاری اعراب برای آزادی اسیران فلسطینی و عرب موجود در زندانهای اسراییل گفت: «هم اکنون ‪ ۱۱‬هزار اسیر فلسطینی و عرب در زندانهای اسراییل در اسارت به سر می‌برند و جهان عرب برای آزادی آنان تلاش جدی انجام نداده است».

نصرالله افزود: «جهان عرب و مسلمانان نباید از آنان دست بکشند و آزادی آنها را مربوط به «فتح» و «حماس» بدانند، زیرا این موضوع از نظر اخلاقی و انسانی صحیح نیست».

دبیرکل حزب‌الله در ادامه سخنان تاکید کرد پس از جنگ سال ‪۲۰۰۶‬ در لبنان، دو دستاورد مهم حاصل شد که یکی آزادی اسیران و دیگری تشکیل دولت وحدت ملی بود.

سید حسن نصرالله که چهارشنبه شب در آیین استقبال مردمی از آزادگان لبنانی سخن می‌گفت افزود: «دولت وحدت ملی امروز تشکیل نشست داد و برای تدوین بیانیه کاری کمیته‌ای را مامور این کار کرد».

این مقام حزب‌الله تاکید کرد امروز روز بشارت و نوید و عید واقعی است و فرصتی برای حل مشکلات بوده و کسی برای به‌تعطیلی کشاندن دولت تلاش نمی‌کند.

نصرالله افزود: «ما در حزب‌الله با در پیش گرفتن تسامح و تساهل آماده هر نوع بررسی درباره استراتژی دفاعی ملی هستیم و بر آن اصرار داریم و به تعویق افتادن آن را نمی‌پذیریم».

دبیرکل حزب‌الله اظهار داشت لبنان هنوز از دایره تهدیدها و خطرات خارج نشده و همه باید با روحیه مثبت به سمت گفت و گوها برای حل مشکلات پیش روند.

نصرالله اظهارداشت: «هزاران جوان ما بهار جوانی خود را برای دفاع از وطن خویش صرف کردند و ما خواهان همکاری همه لبنانی‌ها برای دفاع از وطن هستیم و کسی که به این ندا بی‌توجهی کند خائن است».

وی گفت در روزهای آینده سرنوشت مفقودان و نام شهیدان روشن و همچنین گزارش اسراییل درباره دیپلماتهای ایرانی نیز بررسی خواهد شد.

دبیرکل حزب‌الله همچنین از اهتمام ویژه میشل سلیمان رییس جمهوری لبنان برای استقبال از آزادگان لبنانی تشکر و قدردانی و آن را با تلاش امیل لحود رییس جمهوری پیشین در سال ‪ ۲۰۰۴‬برای استقبال از اسیران لبنانی تشبیه کرد. 

سید حسن نصرالله با اشاره به سخنان اخیر میشل سلیمان، رئیس جمهوری لبنان، مبنی براینکه از همه می‌خواهیم که از کشور دفاع کنند و هر کس از این کار صرف نظرکند خائن است‌، گفت: «با سخنان میشل موافقم».

نصرالله سمیر قنطار را به عنوان یک ثروت و ارزش ملی و مقاوم دانست که ‪ ۳۰‬سال برای وطن خود درد و رنج دوری و اسارت را تحمل کرد.

سید حسن نصرالله گفت: «در روز عید مقاومت نباید از امام موسی صدر امام مقاومت و آزادسازی نیز غافل بود، او نیز مانند سمیر قنطار ‪ ۳۰‬سال است که در زندان به سر می‌برد، البته ما نمی‌خواهیم وارد خصومت با کسی شویم ولی امیدواریم این پرونده دردناک و حزین نیز بسته شود و این به مصلحت امت عربی و اسلامی است».
 
این مقام حزب‌الله افزود: «اگر او زنده است به ما بازگردانید و اگر شهید شده پیکر مطهر او را به ما بدهید زیرا شهادت ارث این امام است». 

وی خاطر نشان کرد ما خواهان همکاری جهان اسلام و عرب در این زمینه هستیم و جایز نیست به این قضیه بی‌توجهی شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۸۷/۰۴/۲۷
0
0
خدارحمت كندامام راحل ودكتر شهيد چمران را كه اينگونه انقلاب را صادر كردند وجهان ودشمنان خدارابه اعجاب وادشتن ووعده خدا را با مجاهدت خود محقق كردند.
ناشناس
|
-
|
۱۷:۵۰ - ۱۳۸۷/۰۴/۲۷
0
0
خدا رحمت كند امام راحل و دكتر شهيد چمران و تمامي شهداءو حفظ كند مقام معظم رهبري و دولت دكتر احمدي نژاد را كه روحيه اي تازه به برادران ما در لبنان بخشيدند.
ناشناس
|
-
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۸۷/۰۴/۲۸
0
0
ممنون از اينكه اين عنوان را انتخاب كرديد .
عنواني كه وعده صادق ديگري از طرف سيد حسن نصرالله بود
اما ما در ايران به آن بي توجهي كرديم .
چرا كه شايد نمي خواهيم امام آزادگان و امام مقاومت برگردد
شايد ...
به اميد بازگشت امام موسي صدر كسي كه سيدالاحرار است
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین