کد خبر: ۷۷۸۳۳۰
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴
مسئولان، آرامش را به بازار بازگردانند

امام جمعه گرگان: گرانی جان مردم را به لب رسانده

آیت الله نورمفیدی گفت: ما به آینده کشورمان اعتقاد و ایمان داریم و به طور قطع کسانی که در شرایط فعلی یاس و ناامیدی را در جامعه تزریق می کنند آب به آسیاب دشمن می‌ریزند.
امام جمعه گرگان: گرانی جان مردم را به لب رسانده
آفتاب‌‌نیوز :

آیت الله سید کاظم نورمفیدی ظهر روز جمعه ۳ تیر در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه گرگان، با گرامیداشت هفته قوه قضاییه و یاد و خاطره شهید بهشتی و شهدای هفتم تیر اظهار کرد: شهید بهشتی از نوابغ زمان خود و شخصیتی کم‌نظیر بود، در جنایتی که منافقین مرتکب شدند آیت الله بهشتی به همراه ۷۲ تن از یارانش به درجه رفیع شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه قوه قضاییه از جمله قوای مهم در هر کشور است، افزود: معمولا بار حکومت‌ها و کشورها بر روی دوش سه قوه مجریه، قضاییه و مقننه قرار دارد و در بین این سه، قوه قضاییه وظیفه مهمی را برعهده دارد.

امام جمعه گرگان با بیان اینکه تاکید آیات و روایات به جایگاه قاضی و قضاوت نشانه اهمیت بالای قوه قضاییه است، بیان کرد: در برخی آیات قرآن کریم صراحتا به مسئله قضا و حکم بین مردم اشاره شده و بر این مهم تاکید شده که بین مردم به حق و عدالت حکم کنید و به دنبال هوای نفس نباشید، در واقع از نظر اسلام قضاوت بر همین دو نکته بنا نهاده شده است.

گله‌مندی مردم از دستگاه قضا به صفر برسد

نورمفیدی با بیان اینکه قاضی باید مراقبت باشد تا هنگام صدور حکم دچار هوای نفس نشود، تصریح کرد: اگر در مقام قضاوت هوای نفس وارد شود قاضی را از راه خدا منحرف می کند و کسی که راه را کج برود به عذاب شدید گرفتار خواهد شد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری نیز در یکی از دیدارها به رئیس قوه قضاییه مبنی بر نظارت بر دستگاه قضایی تذکر دادند، تصریح کرد: روسای قوه قضاییه در سطح کشور و استان‌ها باید مراقب باشند که گله‌مندی و شکایت مردم به حداقل و یا صفر برسد.

امام جمعه گرگان اضافه کرد: معمولا رهبر معظم انقلاب در کل کشور در خصوص این مسئله بررسی های میدانی دارند که خوشبختانه تاکنون گلستان جزو استان‌هایی بوده که مشمول گله معظم‌له نشده که جای دارد از عملکرد دستگاه قضا در گلستان قدردانی کنیم البته این به معنای نبود هیچ نقص و اشکال هم نیست.

نورمفیدی در ادامه به مسئله پتروشیمی گلستان اشاره کرد و گفت: پتروشیمی گلستان نزدیک به ۲۰ سال بلاتکلیف بود و فراز و نشیب های بسیاری داشت این در حالی بود که ۹۰ هزار نفر از گلستانی‌ها سهامدار این پروژه بودند، خوشبختانه در سفر قوه قضاییه و رئیس جمهور به گلستان و دستورات آنان برای حل این مشکل و در کنار تلاش مسئولان استانی گره پتروشیمی باز شد و امروز یکی از شرکت‌های مهم و معتبر کشور حاضر به سرمایه‌گذاری در این پروژه شده است، به طور قطع راه‌اندازی پتروشیمی در توسعه اقتصادی و اشتغالزایی گلستان تاثیر به سزایی دارد.

وی از مسئولان استان خواست برای حل مشکلات عمده گلستان و مردم در میدان باشند و یادآور شد: امروز گرانی جان مردم را به لب رسانده است، در شرایط فعلی با هر کسی که همنشین می‌شویم اولین حرف آنها در ارتباط با گرانی است، گرچه مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی مطمئن و وفادارند اما این گرانی‌ها آزاردهنده است و از مسئولان اجرایی در سطح کشور و گلستان درخواست می‌کنیم در راستای مهار گرانی‌ها اقدام کنند و آرامش را به بازار بازگردانند.

نماینده ولی فقیه در گلستان بر ضرورت امیدآفرینی در جامعه تاکید کرد و متذکر شد: امروز در شرایط بسیار حساسی قرار داریم و دشمنان بیرونی و درونی جمهوری اسلامی ایران مدام به دنبال ناامیدی مردم هستند و می‌خواهند ایران را ناتوان جلوه دهند و متاسفانه این تبلیغات مسموم دشمن در فضای مجازی به حدی رسیده که برخی افراد آن را باور کرده و به زبان می آورند که در این شرایط وظیفه همه ما امیدآفرینی و تزریق امید به جامعه است.

نورمفیدی با بیان اینکه امروز فاسق‌تر از نظام سلطه نظام دیگری در دنیا وجود ندارد، گفت: استکبار جهانی دائما به دنبال آن است که مردم ایران را از حکومت اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ناامید کند، ما به آینده کشورمان اعتقاد و ایمان داریم و به طور قطع کسی که یاس و ناامیدی را در جامعه تزریق می کند آب در آسیاب دشمن می‌ریزد.

وی با اشاره به سفرهای مختلف رئیس جمهور به کشورهای همسایه، خاطرنشان کرد: حضور ایران در مجامع جهانی از جمله اجلاس شانگهای و سفر رئیس جمهور به کشورهای همسایه و تعامل با این کشورها جزو اتفاقات مثبتی است که نتایج خوبی به همراه دارد، گرچه غربی‌ها، ایران را در تحریم قرار دادند اما همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند همه چشم و امید ما به غرب نیست و سفرهای اخیر رئیس جمهور حاکی از نگاه ایران به شرق است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین