کد خبر: ۷۷۸۳۵۴
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵

عراق: تمام بدهی‌های معوقه گازی را به ایران پرداخت کردیم

سخنگوی وزارت برق عراق اعلام کرد که این کشور تمام بدهی های گازی خود را به ایران پرداخت کرده است.
عراق: تمام بدهی‌های معوقه گازی را به ایران پرداخت کردیم
آفتاب‌‌نیوز :

 احمد موسی، سخنگوی وزارت برق عراق در اظهاراتی گفت: میزان تولید انرژی در عراق اکنون تقریبا روزانه 20 هزار مگاوات است و این میزان همچنان نیازهای عراق را برآورده نمی کند و ما همچنان منظر افزایش واردات گاز برای افزایش تولید هستیم.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق(واع)، وی تاکید کرد: عراق تمام مبلغ بدهی های معوقه را به ایران پرداخت کرد و به طرف ایرانی اعلام کردیم که ما روزانه به 50 الی 55 میلیون متر مکعب گاز نیاز داریم اما میزان رسیده به ما اکنون 40 میلیون متر مکعب است و به محض این که واردات گاز افزایش یابد وارد مدار نیروگاه‌های تولید برق خواهد شد و تولید ما بالا خواهد رفت.

سخنگوی برق عراق خاطرنشان کرد: اگر ایران روزانه بالاتر از 50 میلیون متر مکعب گاز به ما بدهد تولید ما روزانه به 24 هزار مگا وات خواهد رسید و ما منتظر این امر هستیم، ما تماس های مداومی با وزارت انرژی ایران در این زمینه داریم.

احمد موسی پیش از این نیز اعلام کرده بود: وزارت برق عراق تماس‌هایی در خصوص افزایش صادارت گاز ایران به این کشور به منظور فعال کردن نیروگاه های تولید انرژی با طرف ایرانی دارد و اکنون میزان صادرات افزایش یافته است و به روزانه ۴۰ میلیون متر مکعب رسیده است. عراق رایزنی‌هایی با طرف ایرانی در راستای افزایش تدریجی صادرات گاز دارد و طرف ایرانی نیاز عراق را درک می کند.

احمد موسی گفت: ما اکنون به ۵۰ تا ۵۵ متر مکعب گاز ایرانی نیاز داریم و امیدواریم که از طریق تماس و رایزنی با ایران به این میزان برسیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین