کد خبر: ۷۷۸۳۸
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۸۷ - ۱۵:۰۹
برنار کوشنر:

احتمال موفقیت مذاکرات با ایران اندک است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر امور خارجه فرانسه خواستار تداوم مذاکره با ایران در زمینه برنامه هسته‌ای تهران شد، اما مدعی شد که احتمال موفقیت اندک است.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، برنار کوشنر، وزیر امور خارجه فرانسه که کشورش ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد، گفت: «این سیاستی است که ما قصد داریم آن را ادامه دهیم و در عین حال نیاز به قاطعیت را نیز درک می‌کنیم».

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کوشنر با تکرار اتهامات غرب مبنی بر نظامی بودن برنامه هسته‌ای ایران افزود: «ما نمی‌توانیم یک بمب اتمی دیگر را در منطقه بپذیریم».

وزیر امور خارجه فرانسه با ابراز ناامیدی نسبت به وجود دستاوردی در زمینه برنامه هسته‌ای ایران گفت: «من ساعت‌ها با ایرانی‌ها صحبت کرده‌ام. هیچ گونه پیشرفت اساسی صورت نگرفت. ما ادامه خواهیم داد، اما باید این را بگویم که در گذشته به سختی تلاش کرده‌ایم».

پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل ( انگلیس، فرانسه، چین، روسیه و آمریکا) به علاوه آلمان ماه گذشته یک بسته مشوق‌های پیشنهادی را به ایران ارائه کردند تا تهران را به توقف فعالیت‌های هسته‌ای‌اش متقاعد کنند.

ایران نیز بسته پیشنهادهای خود را ارائه کرده است که تلاشی در راستای حل برخی مشکلات جهان است.

وزیر امور خارجه فرانسه با اشاره به این که ایران در پاسخ خود اشاره‌ای به آمادگی برای تعلیق غنی‌سازی نکرده است، گفت: «در حال حاضر پاسخ آن‌ها همواره این بوده است، ما واقعاً می‌خواهیم صحبت کنیم، اما نه درباره غنی‌سازی».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین