کد خبر: ۷۷۸۳۸۲
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۳
مذاکرات هسته‌ای برای احیای برجام از بن‌بست خارج می‌شود؟

پیک آمریکا در تهران| توافق برای آغاز مذاکرات وین؛ این آخرین فرصت است؟

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادامه اعلام کرد: در دیدار با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران بر سر از سرگیری مذاکرات ایران و آمریکا در روزهای آینده با تسهیل تیم من برای حل آخرین مسائل باقیمانده توافق کردیم. روابط دوجانبه ما پتانسیل بسیار زیادی دارد، اما بدون برجام کارآمد، نمی‌توانیم روابط خود را به طور کامل توسعه دهیم.
پیک آمریکا در تهران| توافق برای آغاز مذاکرات وین؛ این آخرین فرصت است؟
آفتاب‌‌نیوز :

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که شامگاه جمعه ۲۴ ژوئن وارد تهران شده بود امروز صبح شنبه در محل وزارت خارجه ایران مورد استقبال حسین امیر عبداللهیان، وزیر خارجه ایران قرار گرفت.

سفر دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا به تهران با هدف خارج کردن مذاکرات هسته‌ای از بن‌بست انجام می‌شود.

این اولین سفر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ایران از زمان آغاز به کار ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس‌جمهوری است.

پیشتر وزارت خارجه فرانسه با انتشار بیانیه‌ای از مسئولان ایران خواسته بود از فرصت ایجاد شده بدلیل سفر عالیترین مقام دیپلماسی اتحادیه اروپا برای نهایی کردن توافق هسته‌ای استفاده کنند.

به نوشته یورونیوز؛ جوزپ بورل پنجشنبه شب در بروکسل به همراه انریکه مورا، معاون خود با رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران دیدار کرده بود.

رویترز: هنوز دو مسئله در مذاکرات وین حل نشده

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از دو مقام که یکی از آن‌ها اروپایی و دیگری ایرانی بوده، مدعی شده است که «دو موضوع از جمله مسئله تحریم‌ها همچنان به صورت حل نشده باقی مانده است».

رویترز در این خصوص گزارش کرد، دو مقام آگاه قبل از سفر «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ایران به این خبرگزاری گفته‌اند که «دو موضوع از جمله در خصوص مسئله تحریم‌ها، همچنان به صورت حل نشده باقی مانده است» که البته وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران نه این اظهارات را رد و نه تأیید کرده است.

امیرعبداللهیان: آمادگی داریم مذاکرات را از سر بگیریم

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که امروز میزبان «جوزپ بورل» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تهران بود، پس از دیدار و گفت‌‌وگو با بورل که بیش از سه ساعت و نیم به طول انجامید در جمع خبرنگاران حضور یافت و گفت که مذاکرات مثبت و جامعی را با بورل داشته است. آمادگی داریم در روزهای آینده مذاکرات وین را از سر بگیریم.

بورل: هدفم از سفر به تهران شتاب دادن به مذاکرات وین است

به نوشته خبرگزاری فارس؛ «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در رشته توییتی اعلام کرد هدف اصلی سفرش به تهران «دادن شتاب جدید به مذاکرات و بازگرداندن توافق هسته‌ای برجام به مسیر اصلی آن» است.

بورل در ادامه اعلام کرد: در دیدار با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران بر سر از سرگیری مذاکرات ایران و آمریکا در روزهای آینده با تسهیل تیم من برای حل آخرین مسائل باقیمانده توافق کردیم. روابط دوجانبه ما پتانسیل بسیار زیادی دارد، اما بدون برجام کارآمد، نمی‌توانیم روابط خود را به طور کامل توسعه دهیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
0
3
بالاخره آخرش مذاکرات با کدخدا ادامه می‌دهید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
0
3
با این وضع اقتصادی مردم ایران باید بر جام را امضا کنند
تو خرج لبنان یمن سوریه فلسطینوعراق وافغانها مانده اند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
0
1
باز مذاکره برای مذاکره وعمری که بیهوده تلف میشود
Nima
|
Canada
|
۰۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
0
2
... در تهران فکر می کرد غرب نیاز به برجام دارد اما این مردم گرسنه ایران هستند که نیاز به رفع تحریم ها دارند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
0
0
مطرح کردن این موضوع اونم با این ادبیات نشون میده فرانسه هم زیاد از نهایی شدن توافق راضی نیست. بورل خود این مطلب را کامل به طرف ایرانی می گوید
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین