کد خبر: ۷۷۸۴۰۲
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۳

یک میوه پرخاصیت برای مقابله با سرطان و چاقی!

یک دکتری طب طبیعی و ارشد گیاهان دارویی به تشریح خواص میوه زردآلو پرداخت.
یک میوه پرخاصیت برای مقابله با سرطان و چاقی!
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر هانیه ناصری در تشریح فواید زردآلو، با اشاره به طبع سرد و تر این میوه گفت: نوع محلی این میوه از طب معتدلی برخوردار است.

وی زردآلو را منبع غنی از ویتامین های A و C عنوان کرد و افزود: همچنین مقادیر خوبی از پتاسیم، مس، فیبر، آهن و بتاکاروتن هم در این میوه موجود است.

ناصری با اشاره به خواص درمانی این میوه به خاصیت ضدسرطانی آن اشاره کرد و افزود: زردآلو حاوی خواص ضدعفونی کننده و آنتی اکسیدانی می باشد که برای پیشگیری از سرطان و جلوگیری از پیری سلول ها بسیار مفید است، همچنین این میوه قدرت بدن در برابر عفونت ها و بیماری ها را بالا می برد.

وی افزود: این میوه همچنین به دلیل داشتن پتاسیم بالا، باعث احیای سلول های ضعیف و رفع خستگی بدن شده و سموم را از بدن خارج می کند.

وی افزود: همچنین به دلیل وجود همین پتاسیم بالا، زردآلو میوه ای مفید برای کنترل فشار خون بالا محسوب می شود.

ناصری از زردآلو به عنوان یک سپر محافظی برای پوست یاد کرد و افزود: مصرف این میوه به دلیل داشتن ویتامین A باعث محافظت پوست در برابر اشعه های ماورای بنفش خورشید و دیگر آسیب های بیرونی مانند آلودگی هوا می شود.

وی به تاثیرات زردآلو در درمان کم خونی هم اشاره کرد و افزود: این میوه بخاطر داشتن ویتامین C، لیپیدها و ترکیب عالی و ارزشمند کاروتن باعث تولید گلبول های قرمز شده و برای درمان کم خونی بسیار مناسب است.

وی افزود: همچنین این میوه به دلیل وجود مقدار بالای آنتی اکسیدان های لیکوپن و بتاکاروتن، از افزایش چربی های LDL و کلسترول و بیماری های قلبی جلوگیری می کند.

این دکترای طب طبیعی به اثرات مفید مصرف زردآلو بر روی سلامت چشم هم اشاره کرد و افزود: با وجود آنتی اکسیدان قوی بتاکاروتن در این میوه، مصرف آن موج چشم تقویت شده و از ابتلا به آب مروارید جلوگیری می کند. همچنین وجود این آنتی اکسیدان ها رادیکال های آزاد که عدسی چشم را تخریب کرده و موجب کم خونی چشم می شوند را از بین می برد.

ناصری در تشریح دیگر خواص زردآلو به اثرات مفید مصرف این میوه در کاهش قند و کلسترول خون اشاره کرد و افزود: زردآلو به علت داشتن فیبرهای محلول در آب، باعث حفظ قندخون طبیعی و کاهش کلسترول خون می شود.

ناصری مصرف زردآلو را برای افرادی که نگران افزایش وزن خود هستند بسیار مناسب دانست و افزود: این میوه دارای فیبر است و فرمی از قند که به آهستگی در بدن می سوزد را وارد جریان خون می کند، لذا برای افرادی که مراقب وزن خود هستند، منبع غذایی عالی می باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین