کد خبر: ۷۷۸۴۱
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۸۷ - ۱۹:۱۹
ستاره روسیه در یورو 2008 از زنیت جدا می شود

آرشاوین: بارسلونا تیم رویایی من است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «آندری آرشاوین» ستاره روسی تیم زنیت سنت‌‌پترزبورگ بار دیگر بر علاقه خود مبنی بر پیوستن به بارسلونا تأکید کرده و گفته که دوست دارد به این تیم بپیوندد، هر چند که می‌ترسد باشگاه کاتالان پول لازم برای خرید او را نداشته باشد.

به گزارش سرویس ورزش آفتاب، این هافبک 27 ساله به شدت خواهان پیوستن به بلوگرانا است و امیدوار است که تیم زنیت قیمت او را پایین بیاورد تا او به رویایش برسد. بارسلونا به تازگی با «الکساندر هلب» قرارداد امضا کرده و آرشاوین منتظر است ببیند آیا بارسلونا پیشنهاد دیگری برای خرید او ارائه خواهد داد یا نه.

او می‌گوید: «آن‌ها هلب را خریدند و نمی‌دانم که هنوز من را می‌خواهند یا نه. به هر حال سبک بازی ما دو نفر با هم فرق می‌کند، اما آیا بارسلونا هنوز پول کافی برای خرید من را دارد؟ به شدت امیدوارم که آن‌ها تماس بگیرند و با من هم قرارداد امضا کنند. تنها چیزی که شنیده‌ام این است که بارسلونا 15 میلیون یورو پیشنهاد داده و زنیت 30 میلیون یورو می‌خواهد که خیلی زیاد است.»

آرشاوین هم‌چنین می‌گوید که «دیک ادووکات» مربی زنیت به خوبی آگاه است که او را از دست خواهد داد: «من تصمیمم را گرفته‌ام و ادووکات به وضوح می‌داند که می‌خواهم بروم.»

زنیت می‌خواهد به او پیشنهادی به ارزش 5 میلیون یورو در سال بدهد که آرشاوین را تبدیل به گران‌ترین بازیکن تاریخ روسیه خواهد کرد ولی او به دنبال افزایش پول‌هایش نیست: «بعید می‌دانم باشگاهی بتواند مثل زنیت به من پول بدهد. مشکل من اقتصادی نیست، ورزشی است و می‌خواهم در یکی از لیگ‌های بزرگ بازی کنم. رویای من بازی در بارسلونا است و این حرف تازه‌ای نیست. همه می‌دانند که رویای من همیشه بازی در این تیم بوده.»

آرشاوین می‌گوید که طرفداری‌اش از بارسلونا به فینال لیگ قهرمانان سال 1991 بازمی‌گردد، جایی که «رونالد کومان» گلی استثنایی زد تا بارسا قهرمان شود: «یادم هست که کومان در ومبلی چه گلی زد. آن گل و روش بازی آن تیم روی من تأثیر بسیاری گذاشت. وقتی خیلی کم‌سن بودم تیم رویایی را کشف کردم و همیشه می‌گفتم روزی برایشان بازی خواهم کرد. بارسلونا تیمی است که می‌تواند هفت بر هیچ ببرد یا چهار بر سه ببازد، چون سبک بازی آن‌ها مبتنی بر حمله است. از وقتی یادم هست این طور بوده‌اند و تماشای آن‌ها همیشه لذت‌بخش بوده.»

آرشاوین از علاقه دیرپایش به بارسلونا می‌گوید: «همیشه عاشق روش بازی آن‌ها با کومان، لادروپ، استویچکوف و گواردیولا بوده‌ام. گواردیولا چیزهای زیادی درباره باشگاه و شهر به من گفته و همیشه بر این عقیده است که هیچ باشگاهی بهتر از بارسلونا پیدا نمی‌شود و بارسا بهترین جا برای من است.»

او هم‌چنین از بازیکنان فعلی باشگاه هم می‌گوید: «مسی خیلی، خیلی خوب است و بازی در کنار او فوق‌العاده خواهد بود. درباره آنری چه بگویم؟ او باورنکردنی است. درباره فشار بازی‌ها هم بگویم که برای زنیت 8 سال بازی کرده‌ام و این جا هم فشار دست کمی ندارد.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین