کد خبر: ۷۷۸۴۳۷
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۰
تبلیغات

علت روشن نشدن تلویزیون ال‌ای دی دوو و نحوه رفع ایراد

در این مقاله به بررسی دلایل روشن نشدن تلویزیون دوو و همچنین نحوه رفع این مشکل در تلویزیون LED دوو می‌پردازیم.
علت روشن نشدن تلویزیون ال‌ای دی دوو و نحوه رفع ایراد
آفتاب‌‌نیوز :

تلویزیون‌های ال ای دی دوو از جمله محبوب‌ترین محصولات این برند مشهور لوازم خانگی هستند و برند دوو نیز یکی از برترین تولیدکنندگان این نوع تلویزیون‌ها است. تلویزیون‌های این برند، عموما به‌ندرت دچار خرابی می‌شوند، اما نگهداری نامناسب ممکن است باعث بروز برخی خرابی‌ها در این لوازم پرکاربرد صوتی و تصویری شود.

روشن نشدن تلویزیون ال ای دی دوو یکی از این مشکلات نگران کننده است که در این مطلب که توسط دیبا پشتیبان بعنوان نمایندگی تلویزیون دوو در زمینه تعمیرات تهیه شده است با دلایل گوناگون وقوع این مشکل + راهکار‌های رفع آن آشنا می‌شویم.

دلایل روشن نشدن تلویزیون ال ای دی دوو چیست؟

زمانی که با مشکل روشن نشدن تلویزیون ال ای دی دوو مواجه می‌شوید در اولین قدم به دنبال پیدا کردن دلیل این اتفاق می‌روید. شاید دلایل بسیار ساده‌ای برای خرابی این دستگاه‌ها وجود داشته باشد و اصلا نیازی به تعمیرکار و هزینه‌های اضافی نداشته باشد. در ادامه به برخی از این دلایل عمده وقوع این مشکل می‌پردازیم.

عوامل اتفاقی روشن نشدن تلویزیون ال ای دی دوو

زمانی که شما با مشکل روشن نشدن ال ای دی دوو روبه‌رو می‌شوید، بررسی کردن برخی نکات کلی مثل اطمینان از سالم بودن کنترل، باتری آن و سالم بودن گیرنده روی تلویزیون به شما کمک می‌کند تا دریابید این مشکل تا چه حد جدی است. در وهله اول می‌توانید با استفاده از دکمه‌های روی خود تلویزیون ال ای دی سعی در روشن کردن آن کنید. اگر هیچ تاثیری نداشت به موارد بعدی مراجعه کنید.

قطع شدن سیم برق تلویزیون

زمانی که شما برای زمان طولانی از تلویزیون ال ای دی استفاده می‌کنید، اجزای آن شروع به فرسوده شدن می‌کنند. یکی از رایج‌ترین این اتفاق‌ها خرابی قطع شدن سیم برق ال ای دی است. گذر زمان سیم را از داخل دچار قطعی کرده است و این مشکل گاهی از بیرون قابل مشاهده نیست.

خرابی نرم‌افزاری تلویزیونتمام دس

تگاه‌هایی که دارای برد الکترونیکی هستند برنامه‌هایی برای اجرا کردن دستورات شما دارند. برای مثال دقیقا زمانی که شما کنترل تلویزیون ال ای دی خودتان را برمی‌دارید و دکمه روشن شدن را فشار می‌دهید، دستور روشن شدن را به تلوزیون می‌دهید. وقتی این دستور اجرا نمی‌شود این امکان وجود دارد که مشکل مورد نظر به‌دلیل خرابی نرم‌افزاری تلویزیون باشد. برخی از دلایل اشکالات نرم‌افزاری تلویزیون ال ای دی دوو را در ادامه با هم مرور می‌کنیم:

آلوده به ویروس شدن نرم‌افزار: آلوده شدن فلش و هارد‌ها به ویروس یکی از رایج‌ترین اتفاقاتی است که برای این وسایل دیجیتال می‌افتد. اگر ویروسی که در فلش وجود دارد وارد محیط نرم‌افزار تلویزیون شما شود، به‌راحتی می‌تواند باعث روشن نشدن تلویزیون ال ای دی دوو شما شود.

پاک شدن برنامه اصلی: گاهی به‌طور اتفاقی در اثر کار زیاد با بخش‌های تنظیمات تلویزیون ال ای دی، برنامه اصلی تلویزیون شما پاک می‌شود و همین مورد باعث اجرا نشدن دستورات ارسالی می‌شود. برای حل کردن این مشکل نیاز دارید که دوباره برنامه اصلی تلویزیون روی آن نصب کنید.

نوسانات برق

با نوسانات برقی که در فصل تابستان پیش می‌آید، بارندگی شدید در فصل پاییز و یا حتی باد‌های قوی، نوسانات برق برای منازل، اتفاقی رایج است. همین مساله به نوبه خود باعث آسیب دیدن دستگاه‌های الکترونیکی می‌شود. برخی از پرتکرارترین آسیب‌های الکتریکی تلویزیون که در اثر این نوسانات هستند را در ادامه مرور می‌کنیم:

سوختن برد اصلی یا برد منبع تغذیه تلویزیون ال ای دی: نوسانات برقی که وارد سیستم برق خانه می‌شوند، می‌توانند به تمام قسمت‌های برقی تلویزیون ال ای دی دوو شما آسیب بزنند. زمانی که این آسیب به برد اصلی تلویزیون وارد می‌شود می‌تواند عاملی برای روشن نشدن تلویزیون ال ای دی شما باشد. البته گاهی هم این آسیب به برد تغذیه تلویزیون وارد می‌شود

خرابی سیستم پخش تصویری: سوختن سیستم پخش تصویری ال ای دی نیز می‌تواند باعث روشن نشدن تلویزیون ال ای دی دوو شود. این خرابی زمانی خودش را نشان می‌دهد که صدای پخش برنامه‌های تلویزیونی از ال ای دی که تصویری نشان نمی‌دهد، شنیده می‌شود و از سالم بودن این قسمت از دستگاه آگاه می‌شوید

خرابی به علت فرسودگی

یکی دیگر از دلایلی خرابی و روشن نشدن تلویزیون ال ای دی دوو فرسوده شدن این دستگاه‌ها بعد از چندین سال است. زمانی که مدت زیادی تلوزیونی را دارید و با مشکل روشن نشدن آن روبه‌رو می‌شوید، گاهی مخارج تعمیر آن آن‌قدر بالا است که بهتر است به فکر خرید یک تلویزیون نو باشید.

خرابی به علت ضربات فیزیکی

یکی دیگر از دلایل خرابی و روشن نشدن تلویزیون ال ای دی دوو وارد شدن ضربه به آن و یا نگهداری در شرایط نامناسب است. قرار گرفتن تلوزیون ال ای دی در کنار شوفاژ خیلی گرم و یا در مکانی بسیار سرد نیز احتمال خراب شدن آن را افزایش می‌دهد.

یکی دیگر از علت‌های آسیب دیدن تلویزیون‌های ال‌ای دی، روش‌های اشتباه تمیزکردن است. زمانی که دستمال خیس را روی صفحه نمایش ال ای دی می‌کشید احتمال آسیب دیدن آن وجود دارد و همیشه باید طبق دستور‌العمل درج‌شده در دفترچه این لوازم خانگی برای تمیزکردن آن اقدام کنید.

روش‌های حل مشکل روشن نشدن تلویزیون ال ای دی دوو

وقتی متوجه دلیل خرابی تلوزیون شدید، چند راه پیش روی شما قرار دارد که با این روش‌ها آشنا می‌شویم:

بررسی موارد کلی: اگر به کابل برق تلویزیون ال ای دی مشکوک هستید با خرید کابل برق جدید و امتحان کردن آن می‎توانید شانس خود را برای رفع این مشکل امتحان کنید. همچنین سعی کنید از اتصالی نداشتن سیم برق مطمئن شوید.

مشکلات تخصصی: اگر مشکل تلویزیون ال ای دی دوو شما با این روش‌ها روشن نشد، کمک گرفتن از مرکز خدمات تعمیرات دوو یا تعمیرکاری با سابقه را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

روشن نشدن تلویزیون ال ای دی دوو و عیب یابی آن

در این مطلب به دلایل روشن نشدن تلویزیون ال ای دی دوو پرداختیم. عوامل زیادی باعث خرابی و روشن نشدن تلویزیون ال ای دی شما می‌شود. به طور مثال می‌توان به نوسانات برق، فرسودگی دستگاه و خرابی‌های نرم‌افزاری اشاره کرد.

در پایان بهتر است به این نکته اشاره کنیم که به‌طور کلی زمانی که یک دستگاه پیچیده برقی مانند تلویزیون دارید و دچار خرابی می‌شود بهتر است تعمیر آن را به متخصصان این کار بسپارید. نکته دیگر اینکه اگر خودتان اقدام به بازکردن تلویزیون کنید، احتمالا امکان استفاده از مزایای گارانتی برای شما وجود نخواهد داشت؛ بنابراین بهترین کار دریافت خدمات از مراکز معتبر و نمایندگی‌های تعمیرات و خدمات پس از فروش دوو مانند دیبا پشتیبان daewooposhtiban.com است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین