کد خبر: ۷۷۸۴۷۰
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۸

جلسه فاطمی امین و تشکل‌ها

به دنبال برگزاری جلسه فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) با تشکل‌ها در یک روز نیمه تعطیل، وی بر تعامل مشورتی این وزارتخانه با تشکل‌ها به ویژه در صنایع فولاد، پتروشیمی و چند حوزه اصلی دیگر و همچنین بر مشورت گرفتن بیشتر دولت در راستای پاسخ به دغدغه تشکل‌ها تاکید کرده و وعده داده که از ماه آینده (مرداد)، تعامل‌ها بطور مستمر و کارآمد برقرار شود.
جلسه فاطمی امین و تشکل‌ها
آفتاب‌‌نیوز :

طبق اعلام انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران به ایسنا، سید رسول خلیفه‌سلطانی، دبیر این انجمن در تشریح جزئیات جلسه وزارت صمت و تشکل‌ها که روز پنجشنبه هفته گذشته (٢ تیرماه) در وزارت صمت برگزار شد، اظهار کرد: در این جلسه، مسائل زنجیره فولاد مورد بررسی قرار گرفت و ضمن آن وزیر صمت بر رویکرد تشکل‌گرایی این وزارتخانه در دولت تاکید کرد.

همچنین فاطمی امین تلاش برای ایجاد ساختارهای مناسب در وزارت صمت را از جمله دلایل عدم ارتباط ملموس با انجمن‌ها طی ماه‌های گذشته دانست و در پاسخ به دغدغه تشکل‌ها برای مشورت گرفتن بیشتر دولت، وعده داد که از ماه آینده تعامل مشورتی وزارت صمت با تشکل‌ها به ویژه در صنایع فولاد، پتروشیمی و چند حوزه اصلی دیگر به طور مستمر و کارآمد برقرار شود.

وی خاطر نشان کرد: در این جلسه فرصتی فراهم شد که مسائل تولیدکنندگان زنجیره فولاد در همه حلقه‌ها (هرچند اجمالی) مطرح شود و وزیر صمت هم ضمن تاکید به معاونان خود برای حضور ثابت تشکل‌ها از جمله انجمن فولاد در جلسات کارگروه مدیریت بازار، مقرر کرد که جلسات اختصاصی برای بررسی مسائل هر یک از رسته ها به‌ویژه رسته‌هایی که مسائل عدیده‌تری دارند، برگزار شود.

دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در تشریح سایر موارد مطرح شده در جلسه با وزیر صمت گفت: حل و فصل پرونده‌های تعزیراتی واحدهای تولیدی مربوط به سالهای ١٣97 و ١٣98 که از پیش هم وعده آن داده شده بود و همچنین برقراری نسبت‌های قیمتی عادلانه در زنجیره فولاد از سنگ آهن تا محصولات نهایی از دیگر مطالبات مطرح شده انجمن فولاد در این جلسه بود. با توجه به الزام به فروش محصول برخی کارخانه‌های فولادی زیر قیمت تمام شده، مقرر شد این موضوع در اولویت دستور کار معاونان وزارت صمت قرار گیرد.

به گفته خلیفه سلطانی، همچنین وزیر صمت از تشکل‌ها خواست نسبت به احصای مقررات و دستورالعمل‌های ناکارآمد و بعضاً متناقض اقدام و نتیجه را به وزارت صمت منعکس کنند تا نسبت به اصلاح یا لغو آن‌ها اقدام شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین