کد خبر: ۷۷۸۵۳۳
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۵

اظهارات بنت درباره اشتباهاتش در پست نخست وزیری اسرائیل

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در یک مصاحبه‌ تلویزیونی درباره اشتباهاتش در این پست و تغییرات سیاسی که این رژیم به آن نیاز دارد صحبت کرد.
اظهارات بنت درباره اشتباهاتش در پست نخست وزیری اسرائیل
آفتاب‌‌نیوز :

 نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواهان روشی جامع‌تر درباره سیاست در اسرائیل و مقابله با تلاش برای از اعتبار انداختن برخی احزاب از سوی دشمنان سیاسی‌شان شد.

به گزارش روزنامه تایمز اسرائیل، بنت و یائیر لاپید، وزیر خارجه اسرائیل و نخست وزیر جایگزین دوشنبه تصمیم خود را درباره انحلال کنست اعلام کردند. کنست چهارشنبه منحل شد. قرار است در دوره انتقالی لاپید نخست وزیر موقت شود.

قبل از اینکه بنت قدرت را در دست بگیرد اسرائیل شاهد چندین انتخابات سخت بود که در جریان آن هیچ حزبی نتوانست ائتلاف اکثریت را تشکیل بدهد. بنت و لاپید دولتی را با احزاب راست‌گرا و میانه رو و چپ‌گراها تشکیل دادند.

بنت شنبه گفت: دولت نباید به افراطی‌هایی مثل حزب مخالف راست‌گرای بتسلئیل سموتریتش و ایتمار بن غفیر از حزب صهیونیست مذهبی یا حزب "راعم" وابسته به ائتلاف منصور عباس وابسته باشد اما نباید آن‌ها را به حاشیه راند. دولتی که به بن غفیر و سموتریتش وابسته باشد برای اسرائیل خوب نیست. امسال برایمان ثابت شد که نباید به افراطی‌ها تکیه کنیم. ائتلافی می‌خواهم که شامل بن غفیر تا منصور عباس باشد. هرچند این بیشتر یک رؤیا به نظر می‌آید. باید فرهنگ از اعتبار انداختن به طور کامل ریشه کن شود. من دیگر با این سرعت تعهدات علنی را امضا نمی‌کنم. وی متعهد شد که وارد شراکت با حزب "راعم" و ائتلاف لاپید نشود.

قرار است رژیم صهیونیستی پاییز شاهد پنجمین انتخابات ظرف کمتر از چهار سال باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین