کد خبر: ۷۷۸۸۵
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۸۷ - ۱۴:۲۴
در بیانیه دانشجویان دانشکده داروسازی دانشگاه شیراز مطرح شد:

انتقاد دانشجویان دانشگاه شیراز از بی‌توجهی به خواسته‌هایشان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: جمعی از دانشجویان دانشکده داروسازی شیراز نسبت به آنچه که بی‌توجهی مسئولین دانشگاه به خواسته‌هایشان نامیده‌اند،‌ هشدار دادند. 

به گزارش خبرنگار آفتاب از شیراز، جمعی از دانشجویان دانشکده داروسازی شیراز به دلیل واژگونی یکی از سرویس‌های دانشجویان دانشکده بهداشت و مجروح شدن چند تن از دانشجویان، با انتشار نامه‌ای سرگشاده خطاب به رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ضمن هشدار در مورد تکرار چنین حادثه‌ای برای دانشجویان، اساتید و کارمندان این دانشکده، خواستار انتقال این دانشکده به مکان مناسبی در داخل شهر و تعویض ناوگان سرویس‌های دانشکده با اتوبوس‌های جدیدی شدند.
 
بنا بر این گزارش متن کامل نامه دانشجویان به شرح زیر است: 

ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی شیراز
جناب آقای دکتر ایمانیه
با سلام و احترام
دانشکده داروسازی شیراز که یکی از مهمترین رکن‌های علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به حساب می‌آید تا هفت سال پیش به دلیل بی‌توجهی مدیران وقت دانشگاه به صورت مشترک در محل ساختمان فعلی دانشکده توانبخشی واقع بود و مجموعاً دو کلاس و یک سالن آزمایشگاه از کل ساختمان دانشکده توانبخشی را شامل می‌شد. 

با این حال در سال 1380 علیرغم خواست دانشجویان مبنی بر انتقال دانشکده داروسازی به محلی مناسب در داخل شهر، متاسفانه ظلمی دیگر بر دانشجویان داروسازی روا داشته و دانشکده داروسازی به مکانی خارج از شهر منتقل گردید. 

دو سال پیش زمانی که سال‌های ابتدایی ریاست خود بر دانشگاه علوم پزشکی را تجربه می‌کردید و در جلسه پرسش و پاسخی که در دانشکده داروسازی برگزار شد حضور یافتید علیرغم اعتراض همیشگی و دوباره دانشجویان برای انتقال دانشکده داروسازی به مکان مناسبی در داخل شهر عنوان نمودید به دلیل ساخته شدن سایت دانشگاه در شهرک صدرا در آینده، امکان جابجایی دانشکده به داخل شهر وجود ندارد و همچنین قول دادید که ناوگان سرویس‌های دانشکده با اتوبوس‌های جدیدی که توسط دانشگاه خریداری شده است جایگزین گردد و قول‌های دیگری که بیشتر آنها بعد از دو سال هنوز عملی نشده‌اند. 

این در حالی بود که همان زمان ساختمان جدید دانشکده پزشکی که درحال ساخت بود، تکمیل گردید و ساخت مجموعه ورزشی بزرگ آن نیز در شرف آغاز بود که تا به حال نیز ساخت آن ادامه دارد. 

این بی‌توجهی مجموعه مدیریت دانشگاه به خواست دانشجویان داروسازی همچنان ادامه یافت، تا اینکه چند روز پیش حادثه‌ای که ممکن بود برای هرکدام از سرویس‌های دانشجویان داروسازی اتفاق بیافتد، برای سرویس دانشجویان دانشکده بهداشت که به سمت دانشکده داروسازی در حرکت بود رخ داد و مینی‌بوس آنها واژگون شد و متاسفانه چند تن از دانشجویان مجروح و به بیمارستان منتقل گردیدند. 

جناب آقای دکتر ایمانیه بی‌توجهی به خواست دانشجویان داروسازی به بهانه غیر منطقی و غیر قابل قبول ساخت سایت جدید دانشگاه و عدم امکان انتقال دانشکده داروسازی به داخل شهر و نیز عمل نکردن شما به قول‌هایتان، موجب به خطر افتادن جان دانشجویان، اساتید و کارمندان این دانشکده شده است. 

آیا باید حتماً تعدادی از دانشجویان داروسازی بر اثر حادثه‌ای مشابه جان خود را از دست بدهند تا مدیران دانشگاه به خواست دانشجویان توجه نمایند؟ آیا آنگاه شما پاسخگو خواهید بود؟ 

ما دانشجویان امضاء کننده این طرح و تاکید مجدد بر یکی از مهمترین خواسته‌های دانشجویان داروسازی مبنی بر انتقال دانشکده به محل مناسبی در داخل شهر، مراتب اعتراض خود را نسبت به بی‌توجهی به این خواسته دانشجویان داروسازی اعلام داشته و مسئولیت هر‌گونه حادثه و اتفاقی که در اثر بی‌توجهی مسئولین برای دانشجویان رخ دهد را متوجه مسؤولین دانشگاه می‌دانیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین