کد خبر: ۷۷۸۹۸۸
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۹

جانسون، پوتین را بی‌رحم خواند

نخست وزیر انگلیس در ادامه اظهارنظر‌های علیه رئیس جمهور روسیه، حمله به مرکز خرید در کرمنچوک اوکراین را به روسیه نسبت داد و آن را نشانه بی‌رحمی ولادیمیر پوتین خواند.
جانسون، پوتین را بی‌رحم خواند
آفتاب‌‌نیوز :

بوریس جانسون دوشنبه‌شب گفت: این حمله هولناک بار دیگر عمق ظلم و بربریت را نشان داد که منجر به غرق شدن رهبر روسیه خواهد شد.

وی افزود: افکار ما با خانواده‌های قربانیان بی گناه اوکراین است و پوتین باید بداند که رفتار او چیزی جز تقویت عزم بریتانیا و سایر کشورهای گروه هفت (G۷) برای ایستادن در کنار اوکراین تا هر زمان که طول بکشد، نخواهد داشت.

ساعاتی پیش ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین ادعا کرد که روسیه یک مرکز خرید پر ازدحام در شهر کرمنچوک واقع در شرق اوکراین را هدف حملات موشکی قرار داد.

وی افزود، در زمان حمله اشغالگران، بیش از هزار نفر در داخل ساختمان مرکز خرید بودند و ابعاد قربانیان این حمله غیرقابل تصور است.

رئیس جمهور اوکراین با انتشار پیامی در تلگرام گفت، ساختمان این مرکز خرید دچار حریق شده و ماموران آتش‌نشانی در حال خاموش کردن آتش هستند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، تاکنون مرگ ۲ نفر و زخمی شدن دستکم ۲۰ نفر تایید شده است.

روسیه تاکنون این حمله را تائید نکرده است. رئیس جمهور این کشور ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی روسیه که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین