کد خبر: ۷۷۹۰۰۲
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۹

زلزله در بازار ارز و سکه/ دلار کانال عوض کرد

اخبار برجامی نظر معامله گران دلار را به خود جلب کرده و به تبع آن قیمت دلار و سکه کاهش یافت.
زلزله در بازار ارز و سکه/ دلار کانال عوض کرد
آفتاب‌‌نیوز :

دوشنبه ۶ تیر ماه در بازار دلار زلزله آمد. قیمت دلار هم در تهران نزولی شد هم در سلیمانیه و هرات.

کاهش چشمگیر قیمت دلار در تهران و هرات

نرخ دلار در تهران یک کانال پایین آمد. اسکناس آمریکایی بیش از ۱ هزار و ۲۰۰ تومان کاهش پیدا کرد. قیمت دلار هرات هم در مقایسه با روز گذشته نزدیک به ۱ هزار تومان ارزان تر معامله شد. نرخ دلار در سلیمانیه هم بیش از ۷۰۰ تومان عقب نشینی کرد.

روند نرخ دلار در بازار رسمی

روند نرخ دلار در بازار رسمی بر خلاف بازار آزاد نوسان محدودی داشت. در بازار متشکل قیمت دلار صبح دیروز با ۲۷ هزار و ۵۹۱ تومان مبادله شد. نرخ دلار متشکل در نیمه روز بر روی ۲۷ هزار و ۵۷۰ تومان قرار گرفت و در عصر دیروز به قیمت ۲۷ هزارو ۵۸۰ تومان به فروش رسید.

قیمت دلار در صرافی ملی صبح امروز با ۲۷ هزار و ۷۱۲ تومان آغاز به کار کرد. دلار صرافی ملی در نیمه روز به ۲۷ هزار و ۷۴۳ تومان رسید اسکناس آمریکایی در پایان کار صرافی ملی ۲۷ هزار و ۷۱۷ تومان بود که در مقایسه با روز قبل از آن ۲۱ تومان نوسان نزولی را نشان می دهد.

خبر خوش درباره برجام

اواخر هفته گذشته بود که زمزمه سفر بورل به تهران در بین معامله گران بازار ارز تهران پیچید. شامگاه جمعه شب گذشته جوزپ بورل به تهران آمد تا غبار مذاکرات هسته ای را پاک کند.

با سفر یاد شده و اخبار جدید برجامی بذر امید در بین معامله گران دلار کاشته شد. معامله گران تصور می کنند که موتور برجام بعد از ماه ها دوباره روشن شده است.

دیروز هم اخبار برجامی نظر معامله گران دلار را به خود جلب کرد. سخنگوی وزارت خارجه درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها گفت: هم زمان و هم مکان تقریباً مشخص است. چند ساعت آتی تصمیمات نهایی اتخاذ می‌شود. یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس میزبان خواهد بود و طی روزهای آتی و در همین هفته این ملاقات انجام خواهد شد.

منبعی آگاه در وزارت خارجه قطر به میدل‌ایست نیوز گفته که دوحه، میزبان ازسرگیری مذاکرات هسته‌ای ایران خواهد بود.

یک منبع آگاه در وزارت خارجه اعلام کرد که معاون سیاسی وزارت خارجه فردا به دوحه سفر خواهد کرد.

خبرگزاری رویترز هم به نقل از یک منبع مطلع گزارش داد، «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران امروز وارد دوحه پایتخت قطر می‌شود.

از نظر تحلیلگران کاهش قیمت دلار در هرات و سلیمانیه و از طرفی اخبار مثبت برجامی انتظارات کاهشی را تقویت کرده است.

دستگیری در بازار ارز

حاجیان، سخنگوی فراجا اعلام کرد: ۸۶ کانال در زمینه معاملات فردایی شناسایی شد که بیش از ۷۵ هزار نفر در این کانال‌ها عضو بودند، ۵۷ متهم در این خصوص دستگیر شده در یک گروه بالغ بر ۳ تن طلای صوری معامله می‌شد.

طبق گفته سخنگوی فراجا دو نفر از سرکرده‌های اصلی معاملات فردایی و ۳۰ نفر از سرشبکه‌ها دستگیر و همچنین ۲۰۰ نفر در زمینه بازار طلا شناسایی و دستگیر شدند.

ضربه نرخ دلار به بازار سکه

بازار جهانی طلا عصر دیروز شاهد پیشروی قیمت اونس طلا بود. فلز زرد رنگ جهانی امروز ۱۲ دلار بالا ر فت و در محدوده ۱۸۳۸ دلار معامله شد.

اما در بازار داخلی ایران قیمت طلا و قیمت سکه با ضربه نرخ دلار در سراشیبی قرار گرفته اند. قیمت طلا عصر امروز در مقایسه با دیروز ۳۳ هزار تومان ارزان تر معامله شد. قیمت طلا ۱۸ عیار امروز ۱ میلیون و ۳۶۵ هزار و ۶۰۰ تومان بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین