کد خبر: ۷۷۹۰۶۰
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۹

هنگام مواجهه با گزش حیوان چه‌کار باید کرد؟

مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: بعد از گزش حیوانات از جمله گربه و سگ، منتظر بروز علائم نشوید محل گزش را با استفاده از دستکش و با آب و صابون شست‌وشو داده و سپس هر چه سریعتر به مرکز واکسیناسیون هاری مراجعه کنید.
هنگام مواجهه با گزش حیوان چه‌کار باید کرد؟
آفتاب‌‌نیوز :

جلال الدین بطحائی اظهار کرد: میزان گزش حیوانات به علت حضور بیشتر افراد در طبیعت در فصل گرما نیز افزایش می‌یابد که شهروندان در صورت مواجهه با گزش توسط حیوانات منتظر بروز علائم هاری نشوند چراکه فرصت طلایی نجات جانشان را از دست می‌دهند.

بطحائی با بیان اینکه این ویروس هوازی و عصب دوست است، تصریح کرد: شست‌وشوی محل گزش بسیار کمک کننده خواهد بود.

وی گفت: فردی که با گزش حیوانی مواجه شد، حتما باید واکسن هاری تزریق کند در غیر این صورت و در صورت انتقال هاری از حیوان به انسان، زندگی اش به خطر می‌افتد.

وی ادامه داد: مراجعه زودهنگام در کمک به نجات جان بسیار نقش مهمی داشته و فرض و احتمال را بر هار بودن حیوان بگذارند و منتظر بروز علائم نشوند چرا که این ویروس 100 درصد کشنده است.

بطحائی تصریح کرد: در حال حاضر تمامی شهرستان‌های استان همدان مراکز مشخص برای تزریق واکسن هاری داشته و در شهرستان همدان مرکز بهداشت واقع در جنب بیمارستان اکباتان این خدمات را ارائه می‌دهد.

وی گفت: تزریق واکسن هاری هیچ هزینه‌ای برای افراد نداشته و به صورت رایگان این امر انجام می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین