کد خبر: ۷۷۹۰۸۱
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰

رشد ۱۰ هزار واحدی شاخص بورس

شاخل کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش ۱۰ هزار و ۳۵۹ واحد همراه شد.
رشد ۱۰ هزار واحدی شاخص بورس
آفتاب‌‌نیوز :

بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند رو به رشد قرار گرفت، به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با افزایش ۱۰ هزار و ۳۵۹ واحد به رقم یک میلیون و ۵۱۴ هزار و ۴۲۵ واحد رسید.

همچنین شاخص کل با افزایش ۳۷۳۷ واحد به رقم ۴۲۱ هزار و ۹۲ واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۵ میلیون و ۹۸۳ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۵.۹ میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب ۳۷۳ هزار فقره معامله و به ارزش ۴ هزار و ۵۸۹ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز همه شاخص‌های بورس سبز شدند بگونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با نگاه وزنی ـ ارزشی ۰.۶۹ درصد رشد کردند.

این دو شاخص با معیار هموزن ۰.۹۱ درصد رشد کردند. شاخص آزاد شناور ۰.۷۱ درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس ۰.۶۵ درصد افزایش یافت و شاخص بازار دوم بورس ۰.۷۳ درصد افزایش یافت.

امروز نماد‌های پتروشیمی نوری، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندرعباس، شستا، کشتیرانی جمهوری اسلامی، پتروشیمی پردیس و بانک ملت بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشته‌اند.

در فرابورس ایران هم شاخص کل فرابورس با رشد ۸۷ واحد به رقم ۲۰ هزار و ۴۳۸ واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و ۱۳۸ هزار میلیارد تومان رسید. ارزش بازار پایه فرابورس ۳۵۱ هزار میلیارد تومان شد.

معامله‌گران امروز بیش از ۲.۹ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۲۱۸ هزار فقره معامله و به ارزش ۵ هزار و ۷۸۳ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نماد شرکت‌های پتروشیمی زاگرس، پلیمر آریاساسول، بهمن دیزل، بیمه پاسارگاد، پتروشیمی قائد بصیر و هلدینگ گردشگری میراث فرهنگی بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند و برعکس نماد سنگ‌آهن گهرزمین بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته است.

روند معاملات ارز در بازار توافقی رو به کاهش بوده و ثباتی در این بازار ایجاد شده است که همین ثبات می‌تواند چشم‌انداز مثبتی پیش‌روی فعالان اقتصاد ترسیم کند و همچنین با توجه به فصل برگزاری مجامع شرکت‌های بورسی و فرابورسی عمده این شرکت‌ها برای عملکرد سال مالی خود در ۱۴۰۰ سود شناسایی کرده و سود خود را از طریق سجام به سهامداران پرداخت می‌کنند که این مسأله هم به ماندگاری مردم در بازار سرمایه تا حدی کمک می‌کند.

در عین حال سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه همواره همراه ریسک و نوسان است و باید با مطالعه، مشاوره و تحلیل انجام شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین