کد خبر: ۷۷۹۲۴۵
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۴

آغاز نشست‌های دو روزه اوپک و اوپک پلاس

نشست‌های دو روزه اوپک و اوپک پلاس روز چهارشنبه آغاز شد، اما منابع آگاه می‌گویند احتمال تغییر عمده در سیاست این گروه طی این نشست بعید است.
آغاز نشست‌های دو روزه اوپک و اوپک پلاس
آفتاب‌‌نیوز :

در آخرین دیدار وزیران اوپک پلاس که اوایل ژوئن برگزار شد، اوپک پلاس تصمیم گرفت به روند احیای تولید نفت سرعت دهد و تولید نفت را در هر یک ماه‌های ژوییه و اوت، به جای ۴۳۲ هزار بشکه در روز توافق اولیه، به میزان ۶۴۸ هزار بشکه در روز افزایش دهد.

اوپک پلاس شامل اعضای اوپک و متحدانشان شامل روسیه است.

واشنگتن از تصمیم اوپک که پس از ماه‌ها فشار غرب برای افزایش سریع‌تر تولید اوپک پلاس و کنترل قیمت‌ها، گرفته شد، استقبال کرد. با این حال، قیمت‌ها به دلیل نگرانی‌ها نسبت به عرضه محدود و این نگرانی‌ها که اوپک به اتمام ظرفیت مازاد تولید نفت نزدیک شده استو دیگر نمی تواند تولیدش را به میزان بیشتری افزایش دهد، افزایش بیشتری پیدا کرد.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، در حاشیه نشست گروه ۷، به جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، گفت امارات متحده عربی و عربستان سعودی نمی‌توانند تولیدشان را به میزان چندان زیادی افزایش دهند.

بایدن ماه آینده به خاورمیانه از جمله عربستان سعودی سفر خواهد کرد و انتظار می‌رود ریاض را وادار کند تولیدش را به میزان بیشتری افزایش دهد.

بر اساس گزارش رویترز، حداقل پنج نماینده اوپک پلاس اظهار کردند: نشست هفته جاری، سیاست‌های تولید در اوت را تایید خواهد کرد و درباره سپتامبر بحث نمی‌شود. دو نماینده دیگر گفتند: مسئله تولید پس از اوت، ممکن است مطرح شود اما گام بعدی که برداشته می‌شود، مشخص نیست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین