کد خبر: ۷۷۹۲۵۸
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۸

دادستان‌کل کشور: ترور شخصیت در دستور کار دشمن است

دادستان‌کل کشور گفت: باید مراقب باشیم که ترور شخصیت‌ها در دستور کار دشمن است. ترور شخصیت امر جدیدی نیست و حتی در زمان ائمه معصومین (ع) نیز وجود داشته است.
دادستان‌کل کشور: ترور شخصیت در دستور کار دشمن است
آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام محمدجعفر منتظری دادستان‌کل کشور، اظهار کرد: واقعه هفتم تیر برای نظام هزینه بسیار سنگینی داشت و انسان‌های برجسته و افراد فاضل در یک لحظه در انفجاری که در دفتر حزب جمهوری اسلامی در تهران به وقوع پیوست به ملکوت اعلا پیوستند.

دادستان‌کل تصریح کرد: وقوع این حادثه برای نظام هزینه سنگینی داشت چرا که انسان‌هایی برجسته، افراد فاضل و خدمت‌گذار در یک لحظه و در یک انفجار مهیب که در دفتر حزب جمهوری اسلامی اتفاق افتاد از بین رفتند.

وی افزود‌: پیروزی انقلاب اسلامی که با رهبری امام راحل و حمایت ملت رنج‌دیده ایران اسلامی به وقوع پیوست، نظام سیاسی دنیا را به هم ریخت. دشمنان به‌خصوص آمریکای مستکبر در ابتدا تصور نمی‌کرد که انقلاب با آن شرایط بتواند پیشرفت کند و به پیروزی و حرکت خود ادامه دهد، از همین رو از ابتدای پیروزی انقلاب توطئه‌ها علیه انقلاب آغاز شد.

ترور شخصیت‌های تاثیرگذار انقلاب توسط گروهک فرقان

دادستان‌کل کشور افزود: دشمنان تلاش می‌کردند چهره‌های محبوب را در نظر مردم بد جلوه دهند و برای این کار از شخص امام خمینی (ره) شروع کردند. از آنجایی که ایشان ویژگی‌های منحصر به فردی داشتند، در این راه توفیقی کسب نکردند و به همین دلیل به ترور دیگر شخصیت‌های تاثیرگذار انقلاب پرداختند.

منتظری با بیان اینکه گروهک فرقان مسئول ترور شخصیت‌های برجسته و شناخته شده انقلاب از جمله شهید مطهری بود، ابراز کرد: این گروه خیلی زود شناخته شدند و عوامل آن به مجازات رسیدند. بعد از آن سردمداران این گروه که همان منافقین بودند، به میدان آمدند و شروع به ترور عناصر تاثیرگذار انقلاب همانند آیت الله دکتر بهشتی و سایر اعضای حزب جمهوری اسلامی کردند.

وی خاطر نشان کرد: در سال ۱۳۶۰ که اوج جنگ بود بعثی‌های عراق تا پشت شهر‌هایی در خوزستان و استان‌های غربی راه پیدا کرده بودند و در درون کشور نیز منافقین در راستای برنامه‌های تدوین شده آمریکا و استکبار جنگ مسلحانه و ترور شخصیت‌ها را آغاز کردند.

ترور ناموفق رهبر انقلاب تا شهادت بهشتی

حجت الاسلام والمسلمین منتظری اظهار کرد: آن‌ها ششم تیر ماه در مسجد ابوذر ترور ناموفق رهبر انقلاب را انجام دادند و هفتم تیرماه نیز در دفتر جمهوری اسلامی جنایتی را مرتکب شدند که مشابه آن را در تاریخ کمتر شاهد بودیم. تروری که ۷۲ نفر از افراد تاثیرگذار انقلاب و در راس آن‌ها آیت الله دکتر بهشتی را از ما گرفتند.

وی اضافه کرد: دشمن فکر می‌کرد که با ترور دکتر بهشتی جامعه نا امید می‌شود، ولی مردم با انگیزه و قدرت بیشتری وارد صحنه شدند. البته این دشمنی تا امروز هم ادامه دارد و کشور درگیر جنگ اقتصادی و فرهنگی دشمن است.

مبارزه با جنگ اقتصادی و فرهنگی دشمن

دادستان کل کشور عنوان کرد: امروز مردم کشور ما تحت فشار مشکلات اقتصادی هستند. بخشی از این مشکلات مربوط به تحریم‌های ظالمانه دشمن، بخشی از آن مشکلات اقتصادی مربوط به سراسر دنیا و بخشی از آن ناشی از سوء مدیریت‌ها است که باید رفع شود.

وی بیان کرد: در سال‌هایی که کشور درگیر جنگ تحمیلی بود، جوانان غیور کشور اجازه نداند حتی یک وجب از خاک کشورمان به دست دشمن بیفتد. امروز هم جوانان انقلابی باید همه تلاش خود را برای مبارزه با جنگ اقتصادی و فرهنگی دشمن به کار ببرند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین