کد خبر: ۷۷۹۲۶۵
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۸

طالبان درگیری مرزی با ایران را تکذیب کرد

رئیس اطلاعات و فرهنگ ولایت نیمروز افغانستان گفت: هیچ تنش مرزی در خاک افغانستان و در خاک ایران صورت نگرفته و خبر‌ها مبنی بر درگیری مرزبانان ایرانی با یک گروه خاص، کاملا شایعه است.
طالبان درگیری مرزی با ایران را تکذیب کرد
آفتاب‌‌نیوز :

دو مقام مسئول در ولایت نیمروز با محکوم کردن حمله اشرار به خاک جمهوری اسلامی ایران، هرگونه درگیری مرزی میان ایران و افغانستان را رد کرد.

«مفتی الهام» رئیس اطلاعات و فرهنگ ولایت نیمروز افغانستان شایعات در خصوص درگیری‌های مرزی میان ایران و افغانستان را رد کرد.

وی گفت: هیچ تنش مرزی در خاک افغانستان و در خاک ایران صورت نگرفته و خبر‌ها مبنی بر درگیری مرزبانان ایرانی با یک گروه خاص، کاملا شایعه است.

یک مقام امنیتی مطلع در ولایت نیمروز نیز با رد کردن شایعات درباره درگیری مرز میان طالبان و نیرو‌های ایرانی گفت که این درگیری در خاک ایران صورت گرفته و پل ابریشم که مرز میان ایران و افغانستان است شاهد هیچ درگیریی نبوده و هیچ صدای شلیک گلوله‌ای از هیچ سمتی به گوش نرسیده است.

این مقام مسئول با محکومکردن هرگونه ناامنی در مرز‌های افغانستان با کشور‌های همسایه، چنین اقداماتی را خلاف امنیت منطقه خواند و بر حفظ سلامت مرزی از سوی همه کشور‌های هم‌مرز تأکید کرد.

نیرو‌های مرزی در شمال استان سیستان و بلوچستان ایران که هم‌مرز با افغانستان است، در ساعات پایانی روز سه‌شنبه با گروهی از اشرار که از خاک افغانستان قصد تعرض به خاک ایران را داشتند در گیر شدند که این افراد مسلح، پس از یک درگیری کوتاه، از منطقه متواری شدند.

در این درگیری مسلحانه، «محمد صیاد» از نیرو‌های مرزبانی، بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید.

این در حالی است که با ورود به‌موقع نیرو‌های مرزبانی جمهوری اسلامی ایران، اکنون امنیت به صورت کامل در مرز‌های شمالی سیستان و بلوچستان برقرار است.

از زمان وقوع این حادثه، اما برخی رسانه‌های معاند، سعی در آشفته‌کردن اذهان عمومی و فضای امنیتی حاکم بر مرز‌های جمهوری اسلامی ایران داشته و با انتشار اخبار نادرست مبنی بر وجود درگیری میان نیرو‌های مرزبانی ایران و افغانستان، در تلاش برای فتنه‌انگیزی و ایجاد تفرقه و شکاف بین دو کشورند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین