کد خبر: ۷۷۹۲۹۰
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۲
تبلیغات

۷ روش برای از بین بردن بوی عرق در تابستان

اولین و راحت‌ترین راهکار برای از بین بردن بوی بد عرق بدن دوش گرفتن روزانه است. اگر شما هم از بوی بد عرق خود خسته شده‌اید، می‌توانید با ما در ادامه مطلب و معرفی چند روش برای از بین بردن بوی بد عرق در تابستان همراه شوید.
۷ روش برای از بین بردن بوی عرق در تابستان
آفتاب‌‌نیوز :

با نزدیک شدن به روز‌های گرم سال یکی از مشکلاتی که اغلب افراد دارند تعریق زیاد و بوی بد ناشی از آن است. عرق کردن بیش از اندازه نشانه یک مشکل جدی نیست، اما بوی بد ناشی از آن موجب معذب شدن افراد می‌شود. اگر شما هم از این موضوع ناراحت هستید می‌توانید با ما در ادامه مطلب و معرفی چند روش برای از بین بردن بوی بد عرق در تابستان همراه شوید.

۱. دوش گرفتن

اولین و راحت‌ترین راهکار برای از بین بردن بوی بد عرق بدن دوش گرفتن روزانه است. اگر شما هم از بوی بد عرق خود خسته شده‌اید، می‌توانید از انواع صابون آنتی باکتریال استفاده کنید. گاهی اوقات در روز‌هایی که خیلی گرم است حتی می‌توانید روزی دو بار دوش بگیرید.

۲. استفاده از انواع اسپری ضد عرق

۷ روش برای از بین بردن بوی عرق در تابستان

شما می‌توانید برای از بین بردن بوی بد عرق از انواع دئودورانت، مام، اسپری و بادی اسپلش استفاده کنید. این محصولات با توجه به پوست شما متفاوت هستند. بهتر است از انواع بادی اسپلش پس از استحمام و تمیز شدن بدن استفاده کنید. استفاده از این محصول بعد از تعریق بدن نتیجه بدتری خواهد داشت. بهترین انواع بادی اسپلش را می‌توانید به صورت خرید اینترنتی تهیه کنید. خوشبوترین بادی اسپلش زنانه و مردانه را با قیمت مناسب از فروشگاه‌هایی مانند دیجی استایل می‌توانید تهیه کنید. بادی اسپلش معمولا بعد از دوش گرفتن استفاده شده و ماندگاری بیشتری در مقایسه با اسپری دارد.

۳. استفاده از لباس نخ پنبه

برای آن دسته از افرادی که دچار تعریق زیاد می‌شوند بهتر است از پارچه‌هایی از جنس الیاف طبیعی و نخ پنبه استفاده شود. زیرا الیاف مصنوعی، پلاستیکی و انواع مختلف از پارچه‌های ریون موجب تشدید تعریق خواهد شد. در هنگام استفاده شما از لباس نخ و پنبه پوست شما راحت‌تر نفس خواهد کشید و حتی در هنگام تعریق نیز بدن بوی نامطبوعی نخواهد گرفت. اگر می‌خواهید ورزش کنید هم بهتر است از پارچه‌های ضد عرق و ضد رطوبت استفاده کنید و حتما برای از بین بردن بوی بد لباس فقط آن‌ها را بشویید.

۴. مام و دئودورانت

۷ روش برای از بین بردن بوی عرق در تابستان

مام‌ها نیز به از بین بردن بوی بد عرق کمک می‌کنند. برخی از کارشناسان اعتقاد دارند که باید از محصولاتی در این زمینه استفاده شود که جلوی تعریق را نگیرد، زیرا تعریق نیاز بدن است بلکه باید جلوی بوی بد عرق را بگیرد. از سوی دیگر بسیاری از انواع مام‌ها دارای آلومینیوم هستند که این ماده سرطان زا بوده و خطرناک است؛ بنابراین برای خرید این دسته از محصولات بهتر است به سراغ برند‌های معتبر و معروفی مانند سینره بروید. خرید اینترنتی بهترین محصولات سینره در کنار بهره‌مند شدن از تخفیف و قیمت مناسب کمک می‌کند تا شما از کیفیت بالای محصول نیز مطمئن باشید. سینره متناسب با پوست‌های مختلف دارای محصولات آرایشی و بهداشتی متنوع است.

۵. رژیم غذایی سالم

مصرف غذا‌های روغنی، سرخ شده و ادویه دار هم می‌تواند تعریق بدن و در نتیجه تولید بوی بد عرق را بیشتر کند. غذا‌های سرخ کردنی برای سلامتی هم مضر هستند؛ بنابراین شما می‌توانید از جایگزین بخارپز آن‌ها استفاده کنید و یا مصرف این غذا‌ها را به روز‌هایی موکول کنید که زمان بیشتری را در خانه هستید. بهتر است از مواد غذایی سالم‌تر مانند سبزیجات و میوه‌های تازه استفاده بیشتری کنید.

آن دسته از مواد غذایی و ادویه‌هایی که بوی قوی و نافذی دارند مثل کاری، سیر، فلفل چیلی، کلم بروکسل و پیاز می‌تواند بوی عرق بدن را ناخوشایند کند. اگر این مواد غذایی در رژیم غذایی روزانه شما قرار دارد و از سوی دیگر شما هم زیاد عرق می‌کنید یا می‌توانید آن‌ها را حذف کنید و یا آن که حداقل کمتر از آن‌ها استفاده کنید. در این صورت تفاوت زیادی را در تعریق و بوی بد آن احساس خواهید کرد.

۶. اصلاح مو‌های زائد بدن

غدد عرق عمدتا در نواحی مانند زیر بغل، کشاله ران و ناحیه تناسلی قرار گرفته اند و در این نواحی هم مو وجود دارد. مو‌ها عرق را در خود نگه داشته و محیط مناسبی برای رشد باکتری‌ها می‌شوند. پس اگر می‌خواهید بوی بد عرق بدن تا حدود زیادی از بین برود شما باید مرتب مو‌های زائد را شیو کنید. اگر به این موضوع حساسیت دارید یا به دلیل بیماری خاصی نمی‌توانید آن را انجام دهید؛ می‌توانید مو‌ها را کوتاه نگه دارید.

۷. استفاده از نعنا

در این زمینه از روش‌های طبیعی هم می‌توانید استفاده کنید. برای مثال یکی از راه‌های درمان بوی بد زیر بغل با طب سنتی استفاده از محلول دم‌کرده نعناع است. با این محلول می‌توانید زیر بغل خود را شستشو داده تا علاوه بر رفع بد بویی آن به کم کردن ترشح غدد عرق نیز کمک کند. این محلول برای از بین بردن بوی بد دهان نیز استفاده می‌شود.

نویسنده: وحیده امینی

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین