کد خبر: ۷۷۹۳۰۱
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۹

دیپلمات روس: تحریم‌ها علیه مسکو، بحران جهانی غذا را تشدید می‌کند

به گفته یک دیپلمات روس، بحران کنونی را «فقط می‌توان از طریق دسترسی آزاد به غلات و کود‌های شیمیایی از جمله چنین محصولاتی از روسیه در بازار‌های جهانی حل کرد.»
دیپلمات روس: تحریم‌ها علیه مسکو، بحران جهانی غذا را تشدید می‌کند
آفتاب‌‌نیوز :

سفیر روسیه در آمریکا گفت: محدودیت‌های ضدروسی که غرب به بهانه عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین علیه مسکو اعمال کرده است، بحران جهانی غذا را تشدید می‌کند.

به گزارش خبرگزاری تاس، دفتر مطبوعاتی سفارت روسیه در آمریکا به نقل از «آناتولی آنتونوف» نوشت: موجی از محدودیت‌های ضدروسی که غرب به سرکردگی آمریکا علیه روسیه اعمال کرده، باعث بحران جهانی غذا شده است. دلیل اصلی آن اقدامات ناشایسته تعدادی از کشور‌های توسعه یافته در بخش اقتصاد کلان، تغییرات آب و هوایی و همه گیری کووید-۱۹ است.

به گفته این دیپلمات روس، بحران کنونی را «فقط می‌توان از طریق دسترسی آزاد به غلات و کود‌های شیمیایی از جمله چنین محصولاتی از روسیه در بازار‌های جهانی حل کرد.»

به دنبال عملیات نظامی روسیه در اوکراین، غرب با تحریم‌هایی به این کشور واکنش نشان داد. همچنین کشور‌های غربی تاکنون کی یف را با تسلیحات و تجهیزات نظامی به ارزش میلیارد‌ها دلاری تامین کرده اند.

برخی از سیاستمداران غربی تصدیق کرده اند که جنگ اقتصادی علیه روسیه آغاز شده است. ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در مارس گذشته گفت سیاست غرب در تحریم روسیه نشانه تجاوزگری است وغرب از مدت‌ها قبل راهبرد بلندمدت مهار روسیه را دنبال کرده است.

پوتین همچنین گفت مشکلات بازار جهانی غذا بازگشته است و این اظهارات را که روسیه جلوی غلات را در بنادر اوکراین گرفته تکذیب کرد و آن را بلوف خواند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز ۲۱ فوریه گذشته (دوم اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

وی سه روز پس از آن (۵ اسفند) آغاز عملیات نظامی ویژه علیه اوکراین را اعلام کرد و روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضع داد.

درگیری‌ها در اوکراین و نیز واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین