کد خبر: ۷۷۹۳۳
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۸۷ - ۱۳:۴۱
سخنگوی شورای نگهبان اظهار داشت:

اداره هم‌زمان دو استان منع قانونی ندارد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به اصل 135 قانون اساسی و پاسخ شورای نگهبان به درخواست نظریه تفسیری مجلس هفتم اعلام کرد: «تعیین سرپرست وزارتخانه‌ها بیش از یک دوره سه ماهه امکان‌پذیر نیست». 

به‌گزارش خبرنگار سرویس حقوقی آفتاب عباسعلی کدخدایی گفت: «در مورد اصل 135 قانون اساسی كه ناظر به همین مساله است پیش از این در زمان مجلس هفتم رییس مجلس سوالاتی را داشت و شورا پس از بررسی پاسخ داد كه متعاقب اصل135، تعیین سرپرست برای بیش از یك سه ماه امكان پذیر نیست لیكن در مدت سه ماه مذكور رییس جمهور می‌تواند سرپرست تعیین كند».

در ادامه نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان، خبرنگاری از كدخدایی خواست كه به عنوان مشاور رییس مجلس شورای اسلامی در این رابطه اظهار نظر كند كه وی پاسخ داد: «بنده اكنون در مقام سخنگوی شورای نگهبان هستم. اگر درخواست تفسیر شود شورا سعی می‌كند آن را در دستور كار قرار دهد. ما وظیفه تفسیری داریم كه همچنانكه گفته شد در زمان مجلس هفتم پس از بحث و بررسی شورا نظر خود را داد و بیشتر از این نیز به نتیجه نرسید».

وی در پاسخ به این سوال كه چه كسی باید به این مساله ورود كند، گفت:‌ «مساله میان دولت و مجلس است و امیدواریم دولت هرچه زودتر با معرفی وزیر به گمانه زنی‌ها و شایعات پایان دهد».

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به این سوال كه با توجه به اینكه دو استان كرمان و سیستان و بلوچستان با یك استاندار اداره می‌شود آیا از لحاظ قانونی مشكل دارد، گفت: «این موضوع از جهت قانون اساسی مشكلی ندارد اما باید قوانین عادی را مورد بررسی قرار داد».

خبرنگار دیگری از سخنگوی شورای نگهبان سوال كرد با توجه به اینكه اكنون اصلاح قانون انتخابات مطرح است اولویت شورای نگهبان در این رابطه چیست؟ كدخدایی گفت: «شورای نگهبان اولویت خاصی ندارد. انتظار ما این است كه قانون جامعی به زودی تصویب شود و بسیاری از ابهامات و خلاء هایی كه اكنون وجود دارد را حل كند و وظایف وزارت كشور از لحاظ اجرایی و شورای نگهبان از نظر نظارتی و روند انتخابات را بهبود ببخشد».


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۸۷/۰۴/۳۱
0
0
ماشاالله به اين قحط الرجال
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین