کد خبر: ۷۷۹۴۴
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۸۷ - ۱۵:۴۹

قشقاوی سخنگوی وزارت امورخارجه شد

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: حسن قشقاوی سفیر سابق ایران در سوئد به عنوان سخنگوی جدید وزارت امور خارجه انتخاب شد. مراسم تودیع و معارفه سخنگویان قبلی و جدید وزارت امور خارجه ساعت 9 صبح فردا دوشنبه با حضور منوچهر متکی وزیر خارجه برگزار خواهد شد.

به گزارش سرویس سیاست خارجی آفتاب، «حسن قشقاوی» در سال 83 به عنوان سفیر ایران در سوئد منصوب شد و خرداد سال جاری نیز جای خود را به «رسول اسلامی» داد. 

محمدعلی حسینی سخنگوی سابق وزارت خارجه کشورمان که حدود 2 سال سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان بود اخیراً به عنوان معاون حقوقی و بین‌الملل وزارت خارجه منصوب شد و تاکنون جایگزین ‌محمدعلی حسینی معرفی نشده و قرار است ‌دوشنبه سخنگوی جدید این وزارتخانه معرفی شود. 

حسینی که 19 شهریور‌ 1385 طی حکمی از سوی منوچهر متکی و به جای آصفی به این سمت منصوب شد پیش از این در حوزه‌های مختلف سیاسی، خاورمیانه عربی، شمال آفریقا، آسیای مرکزی و خلیج فارس فعالیت کرده همچنین کاردار ایران در امان، دمشق و تاشکند نیز بوده و دبیری شورای مشاوران وزیر امور خارجه را هم بر عهده داشته و آخرین سمت حسینی قبل از سخنگویی مدیر کل ارزیابی و نظارت وزارت خارجه بوده است. 

وی پیش از این‌که به عنوان معاون حقوقی و بین‌الملل وزارت خارجه منصوب شود سرپرست معاونت آسیا و اقیانوسیه این وزارتخانه را برعهده داشت. 

نخستین نشست مطبوعاتی ‌محمدعلی حسینی سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در 16 مهر‌ 1385 برگزار شد. پیش از حسینی «حمیدرضا آصفی» به مدت 8 سال این سمت را برعهده داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین