کد خبر: ۷۷۹۴۵۱
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۲

واکنش ایران به ادعاهای دو کشور عربی

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به ادعاهای مطرح شده در بیانیه مقامات دو کشور عربی در منامه درباره دکترین هسته‌ای و دفاعی جمهوری اسلامی گفت: توانمندی‌های دفاعی و موشکی ایران هرگز تهدیدی برای همسایگان نیست و ایران‌هراسی دور از حکمت و در خدمت منافع رژیم صهیونیستی است.
واکنش ایران به ادعاهای دو کشور عربی
آفتاب‌‌نیوز :

«ناصر کنعانی» با مردود شمردن ادعاهایی که اخیراً در بیانیه مشترک دیدار دو مقام عربی در منامه در خصوص جمهوری اسلامی ایران آمده است، این‌گونه ادعاها را مغرضانه، غیرسازنده و ناشی از اهداف و انگیزه‌های خاص توصیف کرد.

وی با دعوت از کشورهای یادشده به درک صحیح معادلات منطقه‌ای و توجه به نقش و جایگاه ثبات‌ساز جمهوری اسلامی ایران در منطقه غرب آسیا، اصرار بیهوده این کشورها بر ادامه مسیر اشتباه ایران‌هراسی را دور از حکمت و خدمت به منافع رژیم صهیونیستی در منطقه قلمداد کرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی همچنین اظهار داشت: حفظ و تثبیت دستاوردهای هسته‌ای حق مسلم و قانونی جمهوری اسلامی ایران بوده و توانمندی‌های دفاعی و موشکی نیز مبتنی بر سیاستی راهبردی و در چارچوب دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران قرار داشته و به هیچ وجه تهدیدی برای همسایگان نیست.

کنعانی در پایان با تأکید بر اراده و حسن نیت جمهوری اسلامی ایران در حفظ و گسترش روابط با همسایگان و نیز کشورهای عربی و اسلامی، تلاش‌های مضاعف دولت سیزدهم جمهوری اسلامی ایران در این راستا را دلیل روشن و محکم دیگری بر حسن نیت کشورمان دانست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین