کد خبر: ۷۷۹۵۰۵
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵

انتقاد ابوطالبی از پایان بی نتیجه مذاکرات برجام/ واقعا تا کجا و تا کِی؟!

معاون سیاسی دفتر رییس جمهور سابق در توییتی نسبت به توقف مذاکرات احیای برجام در دوحه انتقاد کرد.
انتقاد ابوطالبی از پایان بی نتیجه مذاکرات برجام/ واقعا تا کجا و تا کِی؟!
آفتاب‌‌نیوز :

حمید ابوطالبی در رشته توئیت‌هایی نوشت:

باز مذاکرات در قطر به بن‌بست رسید، و دوباره همان سخنان و مسیر تکراری مطرح شد؛ مهم اینکه چندین ماه دیگر مذاکرات هسته‌ای وارد بیستمین سال زندگی خود و مردم ایران میشود: از۱۳۸۲ تا ۱۴۰۲. سؤال بزرگ این است که واقعا تا کجا و تا کِی؟ جهان به سرعت پیش می‌رود، و ما هنوز در خم یک کوچه مانده‌ایم.

شاید مناسب باشد هزینه و فایده‌ی چند دهه ایزوله‌شدن جهانی، ایران‌هراسی بین‌المللی، تحریم‌ها و بحران‌های اقتصادی، چنددسته شدن مردم و سیاست‌مداران، زندگی مشقت‌بار و فقرمطلق، بحران‌های فرهنگی و اجتماعی و نسلی، مهاجرت نخبگان و نسل‌های تحصیل کرده، تنش‌های سیاسی، عدم پیشرفت کشور، و… با مذاکراتِ کج‌دار ومریز، پنهان و آشکار، رودررو و باواسطه، باهدف و بی‌هدف، بیانیه خواندن و قطعنامه‌دادن، شورای امنیت وفصل هفتم منشور، برجامِ حیات‌بخش یافاجعه‌بار، و… برای یک‌بار وفقط یک‌بار سنجیده و مقایسه شوند و سپس برای ادامه راه و باز بن‌بست احتمالی مذاکرات بعدی تصمیم‌گیری نمود!

گفتنی است که توئیت ابوطالبی در واکنش به توئیت جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بود که در آن نوشت: «پس از سفرم به تهران و مذاکرات نزدیکی در دوحه، پیام من به عنوان هماهنگ کننده برجام در مناظره امروز سازمان ملل متحد: پس از بیش از یک سال مذاکره، خطر عبور نکردن از خط پایان را داریم. ما باید در اسرع وقت توافق را منعقد کنیم و به اجرای کامل برجام برگردیم.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین