کد خبر: ۷۷۹۵۰۷
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶

مشاور فرمانده ارتش: وضعیت آمریکا و اروپا بدتر از ایران است

مشاور عالی فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد: دشمن از طریق شبکه‌های معاند به دنبال سیاه‌نمایی از وضعیت کشور است، در حالیکه وضعیت آمریکا و اروپا به مراتب بدتر از ایران است.
مشاور فرمانده ارتش: وضعیت آمریکا و اروپا بدتر از ایران است
آفتاب‌‌نیوز :

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان شامگاه پنجشنبه ۹ تیر در بیست و چهارمین یادواره ۵۷ شهید والامقام روستای حسین‌آباد شاملو شهرستان ملایر اظهار کرد: اصلی‌ترین وظیفه ما ارتقاء قابلیت‌ها و توانمندی‌های دفاعی و تهاجمی است تا بتوانیم پاسخ کوبنده‌ای به تهدیدات دشمن داشته باشیم.

وی با تاکید بر ضرورت افزایش آمادگی رزمی و دفاعی برای مقابله با تهدیدات دشمن، گفت: چنانچه کسی بخواهد به خاک و مرز جمهوری اسلامی تعدی کند، با پاسخ کوبنده و پشیمان کننده‌ای مواجه خواهد شد.

پوردستان به رصد تمامی تحرکات دشمنان در مرز‌ها و خارج از منطقه اشاره کرد و افزود: متناسب با تهدیدها، ظرفیت‌های دفاعی لازم اتخاذ می‌شود و نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی هرگز غافلگیر نخواهند شد.

وی تاکید کرد: نیرو‌های مسلح در حوزه دفاعی، هوایی، زمینی، فضایی و دریایی و زیرسطحی توانمندی و قابلیت‌های زیادی دارد و ید واحده زیر پرچم فرمانده کل قوا انجام وظیفه می‌کند.

مشاور عالی فرمانده ارتش جمهور اسلامی جوانان را سرمایه‌ای عظیم برای نظام و انقلاب اسلامی دانست و اضافه کرد: همین جوانان بودند که جمهوری اسلامی را به اوج قله‌های علمی رساندند و هر جایی که کشور نیاز داشت، جلوتر از همه حاضر شدند.

پوردستان با بیان اینکه تکیه رهبر فرزانه انقلاب به جوانان و نسل امروز و آینده است، تصریح کرد: به واسطه وجود جوانانی خلاق و زبده، تمامی سلاح‌ها و تجهیزات دفاعی در داخل کشور تامین و ساخته می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز به واسطه جنگ نرم دشمن، قلب‌ها و فکر‌های مردم ما مورد هدف قرار گرفته است، افزود: دشمن با هزینه‌های میلیاردی تلاش می‌کند در ایمان و اعتقادات جوانان تزلزل ایجاد و با سوالات انحرافی و روایات جعلی جوانان ما را دچار لغزش کند.

مشاور عالی فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران مایوس کردن جوانان از دولت، نظام، انقلاب و مسئولان را هدف دیگر دشمنان در جنگ نرم و جدا کردن مردم از دولت دانست و خاطرنشان کرد: دشمن از طریق شبکه‌های معاند به دنبال سیاه‌نمایی از وضعیت کشور است، در حالیکه وضعیت آمریکا و اروپا به مراتب بدتر از ایران است.

وی گفت: دشمن غافل از این است که اراده خدا بر گسترش دین است و همین یادواره‌های شهدا، هیات‌های عزاداری، تجمعات سلام فرمانده، کانون‌های نورانی هستند که تلالو آن‌ها دل‌های جوانان را روشن می‌کند.

پوردستان تشکیل تمدن نوین اسلامی و ظهور ولایت عظمی را دو هدف مهم مورد تاکید مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب برشمرد و گفت: در این راستا دو وظیفه فردی و اجتماعی بر عهده داریم و به عنوان اولین وظیفه فردی باید بنیه‌های اعتقادی و ایمانی خود را حفظ و تقویت کنیم.

مشاور عالی فرمانده ارتش جمهور اسلامی افزایش قدرت علمی را از دیگر وظایف فردی دانست و مطرح کرد: برای تحقق وظایف اجتماعی باید در سلامت اعتقادی جامعه اثرگذار و طبق تاکیدات رهبری فرزانه انقلاب، جهاد تبیین و روشنگری نسبت به خانواده و جامعه داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه باید واقعیت‌ها را ببینیم و به ساده‌اندیشان تذکر و آگاهی دهیم، اظهار کرد: خودمان اپوزیسیون نظامی که برآمده از خون شهدا است، نباشیم.

پور دستان در بخش دیگری شهدا را دست گرفته مکتب امامی دانست و افزود: شهدا یکه و تنها در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح ایستادند و هیهات من الذله را سر دادند و با عشق، شادابی و نشاط در صحنه حاضر شدند و ماموریت بزرگ خود را انجام دادند.

وی به تشریح شرایط سخت دفاع مقدس پرداخت و اضافه کرد: استکبار جهانی کشور را تحریم کرده بود و هیچ کشوری با ما ارتباط برقرار نمی‌کرد.

مشاور عالی فرمانده ارتش جمهور اسلامی با اشاره به سهمیه بندی بودن مهمات در سال‌های جنگ، ادامه داد: صنعت داخلی کشور مانند امروز پیشرفت نکرده بود که بتواند نیاز‌های کشور و نیرو‌های مسلح را تامین کند.

پوردستان با بیان اینکه استکبار جهانی و کشور‌های منطقه پشت سر رژیم بعثی عراق قرار گرفته بودند، تصریح کرد: دنیا دو قسمت (اردوگاه شرق و غرب) شد و هر جنگی رخ می‌داد، آمریکا یک طرف و شوروی طرف دیگر بود، اما در جنگ تحمیلی ما، آمریکا و شوروی پشت سر صدام قرار گرفتند.

وی اخلاص و روح بزرگ جوانان را دلیل اصلی پیروزی در این جنگ نابرابر دانست و تاکید کرد: امروز به واسطه توطئه‌هایی که دشمنان علیه ما طراحی کرده‌اند، شرایط ما بسیار سخت‌تر از شرایط جنگ تحمیلی است چرا که دشمن از طریق رسانه‌های خود، افکار و عقاید مردم را هدف قرار داده است.

مشاور عالی فرمانده ارتش جمهور اسلامی یادآور شد: امروز در عصر غیبت قرار داریم و نشانه‌های فراوانی وجود دارد که باید خود را بیش از گذشته آماده کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین