کد خبر: ۷۷۹۵۲
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۸۷ - ۱۹:۳۴
اگر در جامعه ما اصل بر بدبینی باشد ظالمانه است؛

انتقاد شدید سید احمد خاتمی از افشاگری‌های دروغین

دروغ‌پردازی رسانه‌های غربی نتیجه افشاگری‌های نادرست جناح‌ها علیه هم است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی با اشاره به شخصیت ارزنده مرحوم آیت‌الله مشکینی، رییس فقید مجلس خبرگان رهبری گفت: «آیت‌الله مشکینی استاد اخلاق بود و سخنش بر دل می‌نشست. 

وی افزود: «جامعه ما امروز به شدت به دروس اخلاقی و آیت‌الله مشکینی‌ها نیاز دارد که وارد صحنه شوند و آموزه‌های اخلاقی را بگویند».

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، به نقل از ایسنا، ‌عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری که در مراسم سالگرد آیت الله مشکینی در مدرسه عالی شهید مطهری سخن می‌گفت، اظهار کرد: «نمی‌گویم اکثر مشکلات، اما حداقل برخی از مشکلات ما با اخلاق، دینداری و پایبند بودن به ارزش‌های دینی برطرف می‌شود؛ زیرا غفلت از خدا عامل بن‌بست‌هاست».

وی در ادامه با انتقاد از برخی مطبوعات افزود: «متاسفانه در کشور خشکسالی وجود دارد، من در نماز جمعه آیه‌ای را خواندم که محتوای آن می‌گفت استغفار کنید تا باران ببارد، متاسفانه برخی روزنامه‌های زنجیره‌ای این را به سخره گرفتند، اگر می‌خواهید من را مسخره کنید، اشکالی ندارد، اما این کلام خداست، این ارتباطات را باور کنید. اگر سعی کنید فضای جامعه فضای دینی شود خدا هم به ما عنایت می‌کند».

خاتمی خاطرنشان کرد: «اگر در کوچه و خیابان بدحجابی و بی‌حجابی خود را نشان دهد این جلوه‌ی اعراض از یاد خدا و فراموش کردن یاد خداست؛ در حالی که اگر صادقانه به سراغ خدا برویم و بکوشیم جامعه ما عشق به خدا داشته باشد، خداوند گره‌ها را باز می‌کند».

این عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: «در عرصه مسائل اجتماعی همه از تخریب‌ها ، هتک‌ها و بدگمانی‌ها می‌نالند؛ این‌ها مسائل اخلاقی است، باید بزرگانی بیایند که همان صفا و معنویت آیت‌الله مشکینی را دارند و برای مردم این آموزه‌های اخلاقی را بگویند و تاکید کنند که در جامعه اسلامی اصل بر صفاست».

وی ادامه داد: «برخی خوش‌بینی‌شان به بیگانگان، بیش از خوش‌بینی به خودی‌هاست. مقام معظم رهبری در جایی بحث خودی و غیرخودی را مطرح کردند، این برای این گفته شد که صف‌بندی‌های مصنوعی و چپ و راست کنار برود، اما بعضی این سخن را نفهمیدند و گفتند خودی یعنی آپارتاید، البته نباید دایره خودی را تنگ گرفت، همه دلدادگان به انقلاب خودی هستند؛ پس یکدیگر را طرد نکنیم».

خاتمی یادآور شد: «افشاگری‌های دروغین و نادرست علیه جناح‌های مختلف نتیجه‌اش همین است که در رسانه‌های غربی دروغ پردازی‌هایی را می‌بینیم. اگر در جامعه ما اصل بر بدبینی باشد ظالمانه است؛ زیرا در جامعه فاسد باید اساس را بدگمانی گذاشت».

وی در پایان تاکید کرد : «اگر جامعه‌ای باند محور و حزب محور شد، اگر چه شعار ایمان بدهد، روح ایمان را ندارد؛ باید به سراغ اخلاق برویم و تشنه اخلاق باشیم، بزرگان هم به صحنه بیایند و حالا که نظام اسلامی در این کشور جان گرفته، بکوشیم تا آحاد جامعه به سمت معنویت و اخلاق اسلامی حرکت کند؛ البته برای این که از این گفتار سوء استفاده نشود باید بگویم جلوه‌های معنویت هم بسیار است؛ اما ما همیشه به اخلاق و عالمان بزرگ اخلاق نیاز داریم».

مراسم اولین سالگرد درگذشت آیت‌الله مشکینی رییس فقید مجلس خبرگان در مدرسه‌ عالی شهید مطهری با حضور رییس‌جمهور برگزار شد.

هم‌چنین رییس مجلس و رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و عده کثیری از مقامات لشگری و کشوری و چهره‌های حوزوی، فرهنگی و سیاسی در مراسم حضور داشتند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین