کد خبر: ۷۷۹۵۳
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۸۷ - ۲۰:۳۰
مهندس مرتضی نبوی:

رسیدن اصول‌گرایان به اجماع کار سختی است

انتخابات دهم نیز همچون دوره نهم است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دبیر واحد سیاسی جامعه اسلامی مهندسین در پاسخ به پرسشی مبنی بر امکان اجماع اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری گفت: «‌تصور درستی ندارم؛ چراکه رسیدن به اجماع کار سختی است».

به گزارش خبرنگار سیاسی آفتاب، به نقل از ایسنا، مرتضی نبوی در حاشیه هفتمین اردوی آموزش سیاسی دانشجویان دانشگاه‌های کشور ـ که از سوی معاونت سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید عباس‌پور برگزار شد ـ هم‌چنین درباره احتمال کاندیداتوری سیدمحمد خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: «آن‌چه بیشتر محتمل‌ است، وجود تکثر کاندیدا در میان اصلاح‌طلبان است و آن‌ها یک کاندیدا نخواهند داشت. البته ممکن است کاندیداهای اصولگرایان نیز متعدد باشند».

وی درباره احتمال برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم به صورت دو قطبی نیز گفت: «این انتخابات نیز همچون دوره نهم است».

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هم‌چنین درباره میزان رضایت از روند چشم‌انداز 20 ساله گفت: «در نگاه کلی راضی هستم؛ چراکه تلاش‌های صورت گرفته تلاشی پویاست و به سمتی می‌رویم که کارها را نظام دهیم و برنامه‌ریزی از منطق خود برخوردار باشد. در صددیم لوازم آن را فراهم کنیم اما این پرسش مطرح است آیا در این چند سال اهداف و سیاست‌ها خوب رعایت شده است؟ خیر؛ وضعیت رضایت‌بخشی ندارد به خصوص وضعیت وابستگی به بودجه‌های نفت که بسیار نگران کننده است».

وی درباره تاثیر وضعیت اقتصادی در روند چشم‌انداز 20 ساله گفت: «در سرمایه‌گذاری‌ها تاثیراتی داشته و بی‌تاثیر نیست».

نبوی در پاسخ به سوالی درباره سمت و سوی برنامه پنجم توسعه اظهار کرد: «در برنامه پنجم توسعه بر شاخص توسعه انسانی، رشد تولید ناخالص داخلی و رشد علمی تمرکز شده است».
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این پرسش که آیا تعیین چشم‌انداز در سال 77 دیر نبود؟ یادآور شد: «سال 60 سال جنگ بود و حتی در آن زمان برنامه پنج ساله توسعه وجود نداشت. شرایط سنگینی حاکم بود، اما بعد از قطعنامه اولین برنامه ارائه شد».

وی در ادامه تاکید کرد: «با این وجود وظیفه رسانه‌ها تبیین و اطلاع‌رسانی چشم‌انداز است».

وی در ارزیابی از مذاکرات هسته‌یی نیز با اشاره به اطلاعات خود از این موضوع گفت: «در این زمینه اطلاعاتی ندارم اما روی هم رفته احساس می‌شود از نقطه‌ عطفی عبور کرده‌ایم و غربی‌ها نرم‌تر شده‌اند و در مواضع‌شان انعطاف بیشتری نشان می‌دهند. مطمئنا این مساله به دلیل مقاومت و استقامت ایران است».

دبیر واحد سیاسی جامعه اسلامی مهندسین در مورد نقش تشکل‌های دانشجویی در تحلیل کلان توسعه سیاسی و جایگاه آنان گفت: «یقینا دانشجویان در برخی از مقاطع جریان‌ساز و پیشتاز بودند، ولی همان‌طور که فعالیت‌های سیاسی در کشور فراز و نشیب دارد در دانشگاه نیز شرایط به همین‌گونه است».

خبرنگاری پرسید الان دانشجویان در فراز هستند یا فرود؟ نبوی پاسخ داد: «آن‌ها الان در حال تیک ـ آف هستند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۸:۴۵ - ۱۳۸۷/۰۴/۳۱
0
0
خوبي ايران خوش بيني مسيولان كشور است و اين در مسولين جهان هم وجود دارد و اگر مسوول خوش بين نباشد مسوول نيست
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین