کد خبر: ۷۷۹۵۳۸
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۰

رئیس سازمان بسیج: به زودی میز‌های محاکمه‌ای برای دشمنان ترتیب خواهیم داد

رئیس سازمان بسیج ‌گفت: امروز در یک جنگ ترکیبی به سر می‌بریم و دشمنان از همه جهات بر ملت ایران فشار آورده است و دشمن در سالیان اخیر بی‌رحم‌ترین فشارها و ناجوانمردانه‌ترین اقدامات را علیه ملت ایران به اجرا گذاشته است.
رئیس سازمان بسیج: به زودی میز‌های محاکمه‌ای برای دشمنان ترتیب خواهیم داد
آفتاب‌‌نیوز :

سردار غلامرضا سلیمانی شامگاه پنجشنبه در مراسم بزرگداشت سالروز آزاد سازی مهران و عملیات کربلای یک در جمع مردم ولایتمدار و شهیدپرور مهران اظهار داشت:‌ سالروز آزادی مهران در عملیات کربلای یک و تقارن آن با اول ذیحجه یک اتفاق مبارک است که نوید روزهایی بهتر برای مردم دارد.

رئیس سازمان بسیج گفت: اتفاق مبارکی که با پیروزی انقلاب اسلامی آغاز و سربلندی ایران در ادوار مختلف و صحنه‌های متعدد در مقابل دشمنان گویای روزهای امید و موفقیت و سربلندی و عزت مردم ایران و امام و امت بوده است و این پیروزی دشمن را بر آن داشته تا با 60 مرکز مطالعات راهبردی که در آمریکا تشکیل و عموماً محققان و مسئولان آنان صهیونیست‌ها هستند به مطالعه مسائل جهان اسلام بپردازند تا راز و رمز پیروزی انقلاب اسلامی را واکاوی و در صدد ضربه به این انقلاب و تضعیف جهان اسلام شوند.

وی پشت پرده این همه مرکز مطالعات راهبردی در کشور آمریکا را نظام سلطه صهیونیستی عنوان کرد و ادامه داد: دشمنان نظام و انقلاب اسلامی، تمام امکانات خود را در مقابل جمهوری اسلامی و ملت بزرگ ایران که در انقلاب اسلامی با تکیه بر عزم و اراده ایمانی و الهی خود و به رهبری امام راحل، جمهوری اسلامی را انتخاب کرده بودند و در میهن اسلامی، نظام علوی را عاشورایی مستقر کرده بودند، قرار دادند، آنها متوجه این فصل جدید شدند و تمام ظرفیت‌های خود را در برابر آن به میدان آورده‌اند اما ظرفیت‌های آنان با تدبیر ولایت نقش بر آب شده است.

به گفته رئیس سازمان بسیج توطئه‌های دشمنان انقلاب اسلامی به صحنه‌گردانی رژیم صهیونیستی را مورد اشاره قرار داد و گفت: رجز خوانی صدام برای محقق کردن تفکر رژیم صهیونیستی یکی از این توطئه‌ها بود اما در این وضعیت بود که نقش ولایت فقیه و امت روشن و امام (ره) با حضور در صحنه و مدیریت بر وضعیت پیش آمده فرمان مقاومت صادر کرد و صحنه را به پیروزی ملت ایران تبدیل شد که آزادسازی مهران نمونه روشن از نقش ولایت فقیه و امامت امت بود.

مسلح شدن مردم عزیز ایلام در مقابل دشمن تا دندان مسلح عراق مورد اشاره رئیس سازمان بسیج بود که گفت: نمونه مقاومت مردم در مقابل دشمن آن بود که مردم عزیر ایلام مسلح شدند و در مقابل دشمن صف آرایی کردند و مقاومت دیگر مردم شهر مهران این بود که مجبور شدند خانه‌های خود را ترک کنند، اما از خانه و کاشانه خود دفاع کردند، این مقاومت کمتر از مقاومت رزمندگان و نیروهای مسلح و نیروهای بسیج و عشایر مسلح نبود.

وی با ستایش از مقاومت مردم مهران در دوران دفاع مقدس به نقش امام راحل در چالش‌های جنگ پرداخت و خاطرنشان کرد: مقاومت مردم عزیز مهران در دوران دفاع مقدس ستودنی است، نقش امام راحل در مدیریت چالش جنگ بسیار مهم بود، جنگی که برای هر نظام نوپایی برانداز بود، قبل از انقلاب اسلامی ایران به عنوان سنگربان منافع آمریکا بود، اما بعد از انقلاب اسلامی، ایران در برابر استکبار جهانی ایستاد و مقاومت مردم ایران اسلامی، موجب ترس و هراس نظام سلطه شد.

سردار سلیمانی با ذکر دلایل تجاوز صدام به کشور آن را محاسبه مادی عنوان و بیان کرد: یکی از دلایل تجاوز صدام به کشور، براساس محاسبات مادی بود که در دانشگاه‌های جنگ شاید درست باشد که به پشتیبانی 40کشور جهان که در آن شریک شدند، روی داد و تصور می‌کردند که در چند روز می توانند ایران را اشغال کنند، محاسبه صدام این بود که جمهوری اسلامی ایران ساقط می شود و خطاب به خبرنگاران گفت که من بقیه سئوالات شما را در تهران پاسخ می‌دهم.

رئیس سازمان بسیج ‌بیان کرد: اما به برکت مقاومت ملت ایران و مدیریت الهی امام راحل و به دلیل فداکاری مردم ایلام و مهران، این امر نه تنها برای صدام به دست نیامد بلکه مجبور شد برای جبران شکست در جنگ با ایران، به کویت حمله کند و در نهایت سرنوشتی جز نابودی با بدترین شرایط نداشت و صدام ملعون بر چوبه دار رفت.

سخنران مراسم بزرگداشت آزادسازی مهران و عملیات غرور آفرین کربلای یک پیروزی در جنگ را به صرف داشتن تجهیزات و نیروی جنگنده ناممکن عنوان کرد و گفت: امروز موسسات مطالعات دنیا به این نتیجه رسیده‌اند برای پیروزی در یک جنگ، تنها تجهیزات و نیروی جنگنده شرط لازم نیست، بلکه شرط لازم برای پیروزی وجود روحیه مقاومت است، این روحیه مقاومت که از مهران و خرمشهر آغاز شده است، امروز به یک فرهنگ تبدیل شده ‌و محور مقاومت در جهان اسلام، متاثر از همین پایداری و مردانگی، شرف و عظمت و افتخار شکل گرفته است.

سرود "سلام فرمانده" و گستره پذیرش این سرود در جهان به گفته رئیس بسیج مستضعفین کشور گویای این واقعیت است که مسلمانان جهان ایران را ام القرای جهان اسلام دانسته و به ایران و ملت بزرگ آن چشم امید دارند.

وی تبیین دستآوردهای انقلاب اسلامی را برای آگاهی نسل جوان ضروری عنوان کرد و گفت: بزرگی و مقاومت ملت ایران آن طور که باید و شاید بازتاب نداشته است، جوانان امروز میهن اسلامی از بسیاری از این افتخارات و قلل شرف و آزادگی خبر ندارند که لازم است جوانان ما آگاهی داشته باشند و بدانند که مردم مهران و ایلام چگونه در مقابل دشمنان مقاومت کردند و با دستان خالی ایستادند.

استمرار توطئه‌ها ‌علیه انقلاب اسلامی توسط دشمنان از دیگر مواردی بود که سردار سلیمانی به آن اشاره و یادآورشد: هنوز هم برخی از کشورها دست از دشمن با ملت ایران برنداشته‌اند و سرسپرده نظام سلطه هستند و با تهدید صهیونیست ها به صورت آشکار برای ملت ایران توطئه می کنند و برخی از این کشورها با صورت آشکارا با رژیم صهیونیستی وارد رابطه شده اند و تلاش می‌کنند که این رژیم در حال فروپاشی را کمک کنند تا چند روزی به عمر این رژیم جعلی بیافزایند.

وی مراسم بزرگداشت آزادسازی مهران و عملیات پرافتخار کربلای یک را تاریخی عنوان و بیان کرد: آزادی مهران در سال 1365 بعد از زمانی بود که رزمندگان اسلام توانستند که شبه جزیره فاو را آزاد کنند و با کشور کویت هم‌مرز شوند و این رژیم متجاوز آمد و مهران را اشغال کرد و به زعم خود، مهران را در گروگان شبه جزیره فاو داشته باشند، امام راحل فرمود مهران باید آزاد شود و در یک عملیات غرورآفرین با تقدیم شهدای عزیزی نظیر شهید دستواره مهران آزاد شد و دستور ولی فقیه هیچ گاه از سوی ملت ایران بر زمین نمانده است.

رئیس سازمان بسیج ‌گفت: امروز در یک جنگ ترکیبی به سر می‌بریم و دشمنان از همه جهات بر ملت ایران فشار آورده است و دشمن در سالیان اخیر بی‌رحم‌ترین فشارها و ناجوانمردانه‌ترین اقدامات را علیه ملت ایران به اجرا گذاشته است.

وی افزود: ما به زودی میزهای محاکمه‌ای را برای سران این کشورها ترتیب خواهیم داد و سران این کشورها را محاکمه خواهیم کرد که چرا تروریسم اقتصادی و سایر وحشی‌گری‌ها و تروریسم را علیه ملت ایران برنامه‌ریزی کردند و سران رژیم صهیونیستی محاکمه خواهند شد که علیه ملت ایران در بیش از چهار دهه توطئه کرده‌اند.

به گفته رئیس بسیج، ملت ایران به دنبال جنگ نبوده و نیست، بلکه به دنبال سازندگی، پیشرفت، آبادانی و دستیابی به جایگاه ویژه و در شان ملت ایران و متناسب با مکتب رهایی بخش اسلام عزیز و شأن و منزلت ملت ایران اسلامی است و برای سازندگی، پیشرفت، آبادانی و دستیابی به جایگاه ویژه و در شان ملت ایران نیازمند استمرار راه شهدای عزیز و مثاومت خانواده شهدا و جهاد تبیین و در کنار آن حضور مردم در کنار مسئولان برای حل مشکلات است.

‌رئیس سازمان بسیج ‌گفت: دولت برآمده از اراده ملت ایران اراده جدی و برنامه‌های قوی برای رسیدن ملت ایران به قله های پیشرفت و ترقی دارد و شرط آن و ضرورت اهمیت آن، نقش آفرینی مردم در کنار مسئولان در رفع محرومیت‌ها و برداشتن قدم های جهشی برای پیشرفت و آبادانی کشور است و برای تحقق ایران قوی نیازمند همان روحیه دوران دفاع مقدس و حضور در صحنه بوده و ما هم در سپاه در کنار دولت خدمتگزار در پروژه های محرومیت زدایی و توسعه ای در کنار مسولان و مردم خواهیم بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین