کد خبر: ۷۷۹۵۵۷
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۴:۲۷

توصیه و هشدارهای امدادونجات به ساکنان زلزله‌زده هرمزگان

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به وقوع زمین لرزه ۶.١ ریشتری در هرمزگان به افرادی که در مناطق متاثر از زلزله حضور دارند توصیه کرد که ضمن حفظ خونسردی امشب را بیرون از منازل خود سپری کنند.
توصیه و هشدارهای امدادونجات به ساکنان زلزله‌زده هرمزگان
آفتاب‌‌نیوز :

مهدی ولیپور با اشاره به وقوع زمین لرزه‌ای با قدرت ۶.١ ریشتر که حوالی ساعت ٠٢:٠٢ بامداد امروز مرز خلیج فارس و هرمزگان را لرزاند اظهارکرد: پس از وقوع این زمین لرزه و چند پس لرزه دیگر برخی از هموطنان دچار ترس شده و برای در امان ماندن از خطرات و آسیب‌های ناشی از زلزله، به بیرون از خانه های خود آمدند.

وی با تاکید بر اینکه مهم‌ترین عامل در چنین شرایطی حفظ خونسردی است، ادامه داد: به هموطنان توصیه می‌کنیم که خونسردی و آرامش خود را حفظ کنند و آسیب‌های احتمالی پیش آمده را از طریق تماس با شماره تلفن‌های امدادی اطلاع‌رسانی کنند.

ولیپور اظهارکرد: همچنین با توجه به تعداد پس‌لرزه‌ها و نگرانی برخی از ساکنان مناطق زلزله زده، به ساکنان مناطق متاثر از زلزله که در نزدیکی کانون وقوع حضور دارند، توصیه می‌کنیم که در صورت امکان امشب را بیرون از خانه سپری کنند.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر افزود: البته افرادی که بیرون از منازل خود حضور دارند، باید توجه کنند که از حضور در مکان های پرخطر، مثل کنار ساختمان‌های بلند و دارای نمای شیشه‌ای، زیر بالکن‌ها، کنار تیر های برق و.. خودداری کنند. همچنین آن‌دسته از هموطنانی که حضور در خانه را ترجیح داده‌اند حتما توجه کنند که از قرارگرفتن در زیر لوستر، اجسام آویزان، کتاب‌خانه و تابلو و ... پرهیز کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین