کد خبر: ۷۷۹۵۷۷
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۶:۳۸

زلزله هرمزگان/ استاندار: نگران افراد زیرآوار مانده در روستا‌ها هستیم/ دستور وزیر بهداشت

حسین فرشیدی رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: شمار فوتی‌های زلزله سایه خوش به ۵ تن رسید.
زلزله هرمزگان/ استاندار: نگران افراد زیرآوار مانده در روستا‌ها هستیم/ دستور وزیر بهداشت
آفتاب‌‌نیوز :

فرشیدی افزود: ۳۹ نفر نیز مصدوم تاکنون داشته‌ایم که ۱۷ نفر از آنان پس از دریافت خدمات ترخیص و ۲۲ نفر هنوز بستری هستند.

فرشیدی همچنین گفت: بالگرد امدادی از بندرعباس به پرواز درآمده و سعی می‌کنیم تا مصدومان منطقه را از طریق بالگرد به مرکز استان منتقل کنیم تا بتوانیم خدمات هرچه بهتری به آنان ارائه کنیم.

اولین محموله تجهیزات پزشکی عازم منطقه زلزله زده شد

فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بامداد امروز در گفت‌وگویی رسانه‌ای عنوان داشت: اولین محموله تجهیزات پزشکی عازم منطقه زلزله زده شد. ۱۰۱ کارتن انواع سرم و ست سرم به همراه ۸۰۰ بسته ماسک از طریق معاونت غذا و دارو به منطقه زلزله زده فرستاده شده است.

نوروزیان تأکید کرد: به محض مشخص شدن سایر نیاز‌های پزشکی، اقلام مورد نظر به منطقه ارسال خواهد شد.

افزایش شمار جانباختگان به ۵ نفر/ ۱۲ تن در بیمارستان بستری شدند

مهرداد حسن زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان بامداد امروز اظهار کرد: شمار فوتی‌های زلزله در بخش مهران استان هرمزگان به ۵ نفر رسیده که شامل ۳ آقا و دو خانم هستند. اکنون ۱۲ بیمار نیز بستری هستند و مابقی مصدومان به صورت سرپایی مداوا شدند.

وی با اشاره به ارسال شمار بیشتری از آمبولانس از بندرعباس به کانون زلزله، از مردم خواست تا از تردد بین شهری در محور‌های غربی هرمزگان خودداری کنند تا نیرو‌های امدادی بتوانند امکانات و تجهیزات لازم را به منطقه منتقل کنند. بالگرد امداد هوایی نیز به محض روشن شدن هوا به سمت مناطق زلزله زده به پرواز درخواهد آمد تا هم در انتقال بیماران و هم در انتقال تجهیزات و امکانات لازم به کمک یگان‌های امدادی بیاید.

مدارس استان در اختیار مردم قرار گرفت

آموزش و پرورش استان هرمزگان اعلام کرد: باتوجه به زلزله امشب و پس لرزه‌های آن، شهروندان عزیز هرمزگانی می‌توانند از محوطه‌های مدارس و سالن‌های ورزشی مربوط آموزش و پرورش در مرکز استان و سایر شهرستان‌ها و مناطقی که پس لرزه‌های زلزله احساس می‌شود به عنوان محل اسکان موقت استفاده نموده و درب این اماکن آموزشی به روی هم استانی‌های عزیز باز است.

در شهر‌های بزرگ خسارتی نداشتیم/ نگران افراد زیرآوار مانده در روستا‌ها هستیم

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه در شهر‌های بزرگ خسارتی نداشتیم، گفت: راه‌های در طول مسیر از بندرعباس تا بندرلنگه آسیب دیده‌اند و نشست‌ها و ترک‌های پل‌ها را نیز شاهدیم، از مردم می‌خواهیم از تردد در مسیر‌های بین شهری خودداری کنند.

دوستی با بیان اینکه در حال حاضر نگرانی ما افراد زیر آوار مانده در روستا‌ها هستند، ادامه داد: تیم‌های مربوطه در حال وصل‌کردن برق ۵۳ روستایی هستند که در این مناطق کانونی زلزله قرار داشته‌اند. برق ۲۷ روستا وصل شده و برق دیگر روستا‌ها نیز به تدریج وصل خواهد شد.

دستور ویژه وزیر بهداشت برای بسیج همه امکانات

بهرام عین اللهی در تماس تلفنی با رییس اورژانس کشور و رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، خواستار رسیدگی فوری و آمادگی مراکز درمانی بیمارستان‌های این استان و بسیج همه امکانات برای پذیرش مصدومان حادثه زلزله شب گذشته هرمزگان شد.

وزیر بهداشت در تماس تلفنی با رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان هم تاکید کرد: ارائه سریع خدمات درمانی مطلوب به مصدومان حادثه زلزله انجام گیرد.

وزیر بهداشت همچنین به جعفر میعادفر، رییس اورژانس کشور ماموریت داد تا در محل حادثه حاضر شود.

تخریب ۱۰۰ درصدی برخی از منازل مسکونی

فواد مرادزاده فرماندار بندرلنگه بامداد امروز در گفتگو با رسانه‌ها عنوان کرد: عمده خسارات زلزله مربوط به منطقه سایه خوش بود، اما زلزله‌های دوم و سوم ۶.۱ و ۶.۳ ریشتری سبب گسترده شدن دامنه خسارات در منطقه شده است. تخریب ۱۰۰ درصدی بسیاری از منازل مسکونی مردم را شاهد هستیم. شمار زخمی‌ها رو به افزایش است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین