کد خبر: ۷۷۹۶۰
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۸۷ - ۱۲:۱۳
گوردون براون:

ایران یک انتخاب واضح دارد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «گوردون براون» نخست وزیر بریتانیا در اولین سخنرانی خود در پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) در روز دوشنبه بار دیگر در سخنانی خصمانه نسبت به پرونده هسته‌ای ایران موضع‌گیری خواهد کرد.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، در متن سخنرانی نخست وزیر بریتانیا که توسط دفترش منتشر شده ذکر شده است «در صورتی که ایران پیشنهاد کشورهای غربی را رد کند با انزوای بیشتری روبرو خواهد شد». 

براون همچنین بر حمایت انگلستان از رژیم صهیونیستی در مقابل تهدیدهای رئیس جمهور ایران تاکید کرده است. او در ادامه سخنانش اعلام کرده: « ایران یک انتخاب واضح دارد یا برنامه غنی‌سازی اورانیوم را متوقف کند و یا با انزوای بیشتر روبرو شود. پاسخ پیشنهادی تنها متعلق به یک کشور نیست بلکه متعلق به همه کشور‌هاست».

در ادامه متن سخنرانی براون آمده است: «همانطور که ما درباره 3 قطعنامه‌ شورای امنیت سازمان ملل اقدام کردیم بریتانیا با همکاری آمریکا و دیگر شرکای اروپایی خود مصمم است از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای جلوگیری کند».

گفتنی است پس از مذاکرات روز گذشته سعید جلیلی و خاویر سولانا رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ژنو، شش کشور قدرتمند جهان در بیانیه‌ای اعلام کردند ایران دو هفته فرصت دارد تا به درخواست توقف غنی‌سازی پاسخ دهد در غیر اینصورت با تحریم‌های سخت‌تر روبرو خواهد شد.

مقامات بریتانیایی معتقدند در صورت رد پیشنهادات گروه 1+5 قدم بعدی این گروه تحریم صنایع نفت و گاز ایران خواهد بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین