کد خبر: ۷۷۹۶۱۸
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶

پیکرتراشی؛ عملی که می‌تواند مرگ‌آفرین باشد

فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی در شهرکرد گفت: اگر عمل پیکرتراشی به خوبی انجام نشود ممکن است مرگ‌آفرین باشد که این امر بسیار نادر است و معمولا این امر در صورتی اتفاق می‌افتد که پزشک از بیماری‌های بیمار اطلاع نداشته باشد.
پیکرتراشی؛ عملی که می‌تواند مرگ‌آفرین باشد
آفتاب‌‌نیوز :

سید لطف‌الله افضلی اظهار کرد: عمل های زیبایی دارای طیف وسیعی هستند که این عمل‌ها معمولا متناسب با شخص انجام می‌شوند، یعنی آسان یا سخت انجام شدن عمل به نوع بدن فرد بستگی دارد، البته باید این موضوع را در نظر گرفت که پیش از انجام عمل شخص توسط متخصص مربوطه ویزیت شود.

عضو انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران افزود: عمل‌هایی که به نام پیکرتراشی رایج شده معمولا تخلیه چربی‌های اضافی است که به روش‌های گوناگون و با استفاده از دستگاه‌های مختلفی انجام می‌شود، به این معنا این عمل برای افرادی که دچار شلی پوست و افتادگی پوست شکم، بازو، پهلو، غبغب و ران هستند مناسب است، گرچه افرادی چاق نیستند اما قصد انجام عمل لیپوماتیک یا پیکرتراشی را دارند که می‌توان با استفاده از روش‌های دیگر چربی‌های اندک را تخلیه کرد.

افضلی بیان کرد: هر عملی که انجام می‌شود دارای عوارض خاص خود است که کاهش این عوارض به تکنیک‌های به کار رفته از سوی متخصص متبحر در جراحی بستگی دارد، البته افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای از جمله مشکل ریوی، چاقی و مشکل تنفسی هستند ممکن است بعد از عمل با مشکلات شدیدی مواجه شوند، بنابراین باید پیش از عمل معاینات لازم از سوی پزشک متخصص انجام شود و سپس اقدام به این کار شود.

این فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی در شهرکرد بر معاینه پیش از عمل تاکید کرد و گفت: هیچ عملی خودسرانه و بدون تشخیص پزشک انجام نخواهد شد و در صورت لزوم آن عمل انجام می‌شود، از طرفی پزشک نباید به اصرار بیمار عملی را انجام دهد زیرا عوارضی بعد از عمل ممکن است افراد را درگیر کند.

وی توضیح داد: اگر عمل به خوبی انجام نشود ممکن است مرگ‌آفرین باشد که این امر بسیار نادر است و معمولا این امر در صورتی اتفاق می‌افتد که پزشک از بیماری‌های بیمار اطلاع نداشته باشد.

افضلی در پایان خاطرنشان کرد: در صورتی که افرادی پس از عمل لیپوماتیک رژیم غذایی درست را رعایت نکنند، چربی‌ها بار دیگر جمع می‌شوند و در این صورت لازم است دوباره این عمل انجام شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین